كاوش باستان شناسی جزیره ابوموسی در آینده نزدیك آغاز می شود
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار ایرنا، ' مسعود علویان صدر ' عصر روز شنبه در حاشیه مراسم كلنگ زنی موزه منطقه ای مازندران در ساری در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اساتید برجسته باستانشناسی برای اجرای این طرح به جزیره ابوموسی اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینكه جزیره ابوموسی جزو لاینفك كشور جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: باستانشاسان با تحقیق و پژوهش، ارتباط جزیره ابوموسی را با كشورمان مورد كاوش قرار خواهند داد.

معاون سازمان میراث فرهنگی كشور همچنین از آغاز فعالیت باستانشناسی ماهواره ای در كشور خبر داد و بیان داشت: به طور یقین با استفاده از تجهیزات پیشرفته ، فعالیت ها و پژوهش های باستانشناسی از حالت سنتی خارج خواهد شد.

وی از ثبت جهانی مجموعه مسجد جامع اصفهان و گنبد قابوس در شهر گنبدكاووس در سال جاری خبر داد و افزود: در بخش مجموعه باغات ایرانی نیز پرونده باغ عباس آباد بهشهر در حال پیگیری برای ثبت جهانی است.

علویان صدر، ثبت جهانی قالیشویان اصفهان را از دیگر برنامه های میراث فرهنگی عنوان كرد و گفت: ثبت ردیف موسیقی و موسیقی مقامی شمال خراسان هم از دیگر برنامه های این سازمان است.

عملیات اجرایی ساخت موزه منطقه ای مازندران كه از مصوبات دور سوم هیات دولت به استان است ، با تخصیص 110 میلیارد ریال اعتبار در میدان خزر ساری آغاز شد. ك/3

2585/1654/508





:: برچسب‌ها: کلیسا , خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: