بهای نفت در بازار آسیا كاهش یافت
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا ، پایگاه اطلاع رسانی ' روماندی نیوز ' سوئیس روز پنجشنبه با اعلام این خبر ، افزود : تحلیلگران دلیل كاهش بهای نفت را افزایش ذخایر هفتگی نفت خام آمریكا و بی ثباتی سیاسی فزاینده در یونان عنوان می كنند.

بر پایه این گزارش ، در معاملات صبح امروز آسیا، بهای هر بشكه نفت خام سبك شیرین برای تحویل در ماه ژوئن با هشت سنت كاهش به 96.73 دلار رسید. هر بشكه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در مدت مشابه نیز با 4 سنت كاهش، 113.16 دلار معامله شد.

به گفته ' جاستین هارپر ' تحلیلگر مؤسسه ' آی جی ماركتس ' سنگاپور، نگرانی سرمایه گذاران از این كه دولت جدید یونان مسئله بازپرداخت بدهی های خود را زیر سووال برده و در پی آن از حوزه یورو خارج شود ادامه دارد . چرا كه این مسئله می تواند واكنش زنجیره ای كشورهایی را در پی داشته باشد كه ادامه حضور آنان در منطقه یورو با ابهام رو به روست .

این گزارش حاكی است : با گذشت چهار روز از برگزاری انتخابات پارلمانی یونان كه به نفع احزاب مخالف با تعهدات این كشور در قبال بدهكاران به پایان رسید ، این كشور همچنان برای تشكیل دولت در تلاش است. ' الكسی سیپراس ' (Alexis Tsipras ) رئیس حزب چپگرای افراطی 'سیریزا' (Syriza ) دیشب اعلام كرد كه از تشكیل دولت صرف نظر می كند.

به این ترتیب ، اكنون ' اوانجلوس ونیزلوس ' (Evangélos Vénizélos ) رئیس حزب سوسیالیست ' پاسوك' (Pasok) تلاش خواهد كرد تا پیش از نشست رسمی همه احزاب با رئیس جمهوری ، تلاش خود را برای تشكیل دولت انجام دهد. در غیر اینصورت ، این كشور به سمت برگزاری انتخابات جدید پیش خواهد رفت.

' سانجیو گوپتا ' رئیس بخش نفت و گاز مؤسسه ' ارنست اند یونگ ' در منطقه آسیا و اقیانوسیه اعلام كرد : افزایش ذخایر هفتگی نفت خام آمریكا نیز در كاهش بهای نفت مؤثر بود.

وزارت انرژی آمریكا دیروز ( چهارشنبه ) از افزایش ذخایر نفت خام این كشور برای هفتمین هفته پیاپی خبر داد كه میزان ذخیره طلای سیاه را در این كشور به میزان بی سابقه ای در دو دهه اخیر رساند.

روماندی نیوز در ادامه نوشت : شب گذشته در بازار معاملات نیویورك ، هر بشكه نفت خام سبك شیرین برای تحویل در ماه ژئن با 20 سنت كاهش نسبت به روز سه شنبه ، بشكه ای 96.81 دلار معامله شد .

در لندن نیز بهای هر بشكه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئن با 47 سنت افزایش به 113.20 دلار رسید.

مترجمام ** 9053**2047**





:: برچسب‌ها: فرمت مربع , سنگ , شهری ,
:: بازدید از این مطلب : 344
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: