نخستین چاه فاز 13 پارس جنوبی به گاز رسید
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس سه شنبه به نقل از علیرضا ارزنده افزود: براساس برنامه عملیات حمل و بارگیری (رول آپ) وجه های جكت SPD13 A برای حفاری چاه های عملیاتی و بهره برداری، هفته آینده آغاز می شود.

وی اظهارداشت: با پایان حفاری نخستین چاه توصیفی، نمودار گیری و مغزه گیری در این چاه انجام شد؛ ضمن آنكه برای آغاز حفاری چاه دوم مكان دستگاه حفاری تغییر خواهد یافت.

مجری فاز 13 پارس جنوبی گفت: ساخت پالایشگاه این فاز 45 درصد، سكوها 31 درصد و خطوط لوله 32 درصد پیشرفت داشته است.

ارزنده ادامه داد: طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی با ظرفیتی معادل دو فاز استاندارد پارس جنوبی در نزدیكی آب های مرزی ایران و قطر در میدان مشترك پارس جنوبی دردستاجراست.

هدف از توسعه این طرح، تولید روزانه 50 میلیون متر مكعب گاز طبیعی تصفیه شده، 400 تن گوگرد، /1 میلیون تن ال پی جی و یك میلیون تن اتان برای استفاده در صنایع پتروشیمی مستقر در منطقه صنعتی عسلویه است.

میدان مشترك پارس جنوبی با مساحت 3700 كیلومترمربع در 105 كیلومتری جنوب غربی بندر عسلویه در آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس قرار دارد.

بندرهای عسلویه و تنبك به ترتیب در 270 و 220 كیلومتری جنوب شرقی بوشهر به عنوان منطقه ساحلی برای ایجاد تاسیسات خشكی و توسعه مرحله‌ای این میدان گازی انتخاب شده اند.

پارس جنوبی افزون بر 14 تریلیون مترمكعب گاز به همراه 18 میلیارد بشكه میعانات در لایه‌های مختلف خود جای داده؛ 6/38 درصد از ذخایر گازی ایران در این میدان واقع شده است كه بزرگترین میدان فراساحلی جهان به شمار می آید. ك/1

628/539





:: برچسب‌ها: باند , ماکرو , شیکاگو ,
:: بازدید از این مطلب : 520
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: