نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، 'لطف الله فروزنده' روز چهارشنبه پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: باتوجه به تعطیلات نوروزی هیات دولت در جلسه امروز مقرر كرد كه دستگاه های اجرایی می توانند با مرخصی كاركنان در این دو روز موافقت كنند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوازدهم اسفندماه تصریح كرد: مردم در این روز با شور و شكوه در انتخابات مجلس نهم حضور می یابند و حماسه ای دیگر می آفرینند.

معاون رییس جمهوری همچنین با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد نرخ رشد جمعیت كشور اظهار داشت: در جلسه امروز هیات دولت مقرر شد كمیسیون اجتماعی سیاست ها و برنامه ریزی هایی را برای افزایش نرخ رشد جمعیت دنبال كند.

فروزنده همچنین از ابلاغ بخشنامه ای به دستگاه ها درمورد قانون كار نیمه وقت زنان كارمند خبر داد كه براساس آن دستگاه ها باید مقدماتی فراهم كنند تا درصورت تمایل زنان بتوانند از خدمات نیمه وقت و دوركاری استفاده كنند.

وی هدف از این بخشنامه را استحكام بیشتر خانواده عنوان كرد.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری همچنین در پاسخ به این سوال كه قرار بود زنان شاغل در روز پنج شنبه تعطیل باشند، توضیح داد: دولت مصوب كرده است كه در سطح شهرستان ها برای زنان شاغلی كه كودكان زیر هفت سال دارند دستگاه های اجرایی اجازه دهند، پنج شنبه تعطیل باشند.

فروزنده ادامه داد: زنانی كه تمایل به استفاده از تعطیلی روز پنج شنبه را دارند، می توانند در این روز از دوركاری استفاده كنند یا كمبود ساعت كاری خود را در روزهای دیگر جبران كنند.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری درمورد افزایش حقوق كاركنان دولت در استان های محروم و بدآب و هوا نیز توضیح داد كه حقوق كاركنان دارای مدرك كارشناسی ارشد به بالا، 25 درصد و كارشناسی 20 درصد افزایش می یابد.

فروزنده همچنین درمورد نیروهای شركتی شاغل در دستگاه های دولتی گفت: تبدیل وضعیت این نیروها كه قرار بود، انجام شود توسط اكثر دستگاه های دولتی اجرا شده است اما برخی شركت های وابسته به دستگاه ها ابهاماتی داشتند كه امروز رییس جمهوری تاكید كرد كه تا پایان سال باید نیروهای شركتی به طور مستقیم با دستگاه های دولتی قرارداد داشته باشند.

وی با بیان این كه هیچ ظرفیتی برای شركت های پیمانكاری در دستگاه های دولتی وجود ندارد، خاطرنشان كرد: اگر دستگاهی به این مصوبه عمل نكرد ما خود آن را اجرا می كنیم.

سیام**9012**9132**1336





:: برچسب‌ها: پرنده ,
:: بازدید از این مطلب : 429
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: