مطالعات ساخت شهرك بازارچه صنایع دستی در شهرهای كشور انجام شد
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار ایرنا، ' ملك نجفی ' روز یكشنبه در آیین معارفه مدیركل جدید میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران در ساری افزود : برای ایجاد این بازارچه ها به همكاری استانداران و شهرداران نیاز است.

وی با بیان اینكه، ظرفیت های مناسبی برای توسعه صنایع كشور به وجود آمده است ، اظهار داشت: طرح مشاغل خانگی در این سازمان با استقبال خوبی مواجه شده است.

نجفی به وجود 250 رشته صنایع دستی در كشور اشاره كرد و گفت : از این تعداد 35 رشته مربوط به استان مازندران است.

وی با اظهار این كه سازمان میراث فرهنگی برای توسعه صنایع دستی با رویكرد حمایتی و به صورت جدی ورود پیدا كرده است، به دریافت مهر اصالت یونسكو برای برخی از رشته های صنایع دستی كشور اشاره كرد و افزود: خراطی و نمد مالی دو رشته صنایع دستی مازندران محسوب می شود كه دارای مهر اصالت یونسكو است.

معاون سازمان میراث فرهنگی كشور به آمادگی این سازمان برای ساخت موزه منطقه ای در مازندران اشاره كرد و اظهار داشت : در صورت تحویل زمین ، مطالعات ساخت موزه تا شش ماه انجام و سپس عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی به اهمیت و لزوم توجه بیشتر صنعت گردشگری مازندران اشاره كرد و افزود : هنوز از ظرفیت طبیعت گردشگری مازندران استفاده نشده است.

' اسدلله محمدپور ' مدیركل سابق میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری مازندران در این مراسم ضمن ارایه گزارشی از عملكرد دوران فعالیتش ، به كمبود تجهیزات و امكانات یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اشاره كرد و گفت : مبارزه با حفاران غیر مجاز و قاچاقچیان آثار تاریخی و عتیقه ها از مهم ترین ماموریت های این سازمان است.

وی كه به عنوان مدیر حوزه ریاست سازمان میراث فرهنگی كشور منصوب شده ، بر حفظ آثار تاریخی و مرمت آن در مازندران تاكید كرد و بیان داشت: برای سرقت آثار تاریخی استان ، دست هایی از خارج كشور باندهای سرقت عتیقه ها را پشتیبانی می كند.

محمدپور از صدور یك هزار و 719 كارت شناسایی صنایع دستی در مازندران خبر داد و گفت: صنعت گردشگری استان نیز توسعه و گسترشی مناسبی طی سال های اخیر داشته است.

وی به كسب رتبه اول كشور در ورود مسافران و گردشگران نوروزی به مازندران در نوروز سال گذشته اشاره كرد و افزود : ستاد تسهیلات سفر در مازندران به ستاد دائمی تبدیل شده است و این نشانگر اهمیت صنعت گردشگری در استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این جلسه كه با حضور معاون گردشگری سازمات میراث فرهنگی كشور و استاندار مازندران برگزار شد ، ' سیف الله فرزانه ' به عنوان مدیر كل جدید میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران معرفی شد.

مازندران سالانه پذیرای 20میلیون گردشگر است. ك/2

2585/1654/508





:: برچسب‌ها: توکیو , سرگرمی ,
:: بازدید از این مطلب : 434
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: