روسیه از ادامه جنگ افروزی مخالفان حكومت سوریه انتقاد كرد
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا، پوشكوف روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: مخالفان حكومت سوریه قصد آتش بس ندارند و نمی خواهند سلاح خود را زمین بگذارند.

وی پیش بینی كرد گروه های مسلح مخالف حكومت سوریه به اقدامات مسلحانه خود ادامه دهند و در آینده برای كنترل بر مناطقی از سوریه از جمله شهر 'حمص' كه اخیرا تحت كنترل نیروهای دولتی درآمده است، تلاش مضاعف كنند.

رییس كمیسیون امور بین المللی دومای روسیه كه بتازگی از سوریه بازدید كرده است، خاطرنشان كرد: دولت سوریه برای فراهم آوردن مقدمات انتخابات در این كشور تلاش می كند و جلب حداكثر مردم و نیروهای سیاسی برای شركت در انتخابات در برنامه دولت قرار دارد.

پوشكوف گفت: 'بشار اسد' رییس جمهوری سوریه راه دیگری پیش روی ندارد و با توجه به اینكه نیاز به مشروعیت بخشیدن حداكثری به روند سیاسی این كشور می باشد، وی در حال حاضر در این زمینه در آغاز راه قرار دارد.

این مقام پارلمانی روس گفت: حكومت سوریه موفق شده است كنترل بخش های مختلف این كشور را در دست داشته باشد اما هنوز موفق نشده است گفت و گوهای سیاسی با بخش مخالف جامعه سوریه را برقرار كند.

وی در قسمت دیگر سخنان خود با اشاره به حمایت برخی كشورهای غربی از مخالفان حكومت سوریه و تحویل سلاح به آنها، امكان حمله نظامی خارجی به این كشور را بعید دانست و افزود: آمریكا به سوریه تهاجم نظامی نخواهد كرد.

پوشكوف گفت: اوباما نمی خواهد در دامی كه بوش افتاد، گرفتار شود و اقدام به تهاجم نظامی غیرقانونی به ویژه در سال انتخابات نخواهد كرد.

رییس كمیسیون امور بین المللی دومای روسیه خاطرنشان كرد: تقاضا برای حمله نظامی به سوریه از طرف برخی سیاستمداران بی مسوولیت آمریكایی همچون 'جان مك كین' بیش از حمایت سیاسی آمریكا یك هیجان سیاسی است و سرنوشت سوریه در داخل این كشور تعیین خواهد شد.

روسیه در ماه های اخیر بشدت از جنگ افروزی مخالفان حكومت سوریه كه از حمایت غرب برخوردار می باشند، انتقاد كرده است.

'سرگئی لاوروف' وزیرخارجه روسیه نیز دوشنبه این هفته خواهان اعمال فشار بر مخالفان حكومت سوریه برای توقف خشونت ها در این كشور و آغاز مذاكرات شد.

وی افزود: هیچ یك از مسایل بین المللی با تلاش یك كشور حل نمی شود و در مساله سوریه هم نباید وضعیت طوری باشد كه از روسیه انتظار تلاش داشته باشند اما دیگران اقدامی نكنند.

لاوروف با انتقاد از رویكرد برخی كشورهای غربی در مساله سوریه اظهار داشت: آنها خواستار تسلیح مخالفان حكومت سوریه می باشند و به گروه های مخالف حكومت این كشور انواع سلاح تحویل می دهند.

لاوروف نگرانی كشورش را از این گونه رویكرد و نیز اقدامات كشورهای غربی درباره مساله سوریه اعلام كرد.

اروپام/2242**518 ** 1574





:: برچسب‌ها: گربه , باغ وحش ,
:: بازدید از این مطلب : 442
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: