در پرتو رهبری آیت الله خامنه ای هیچ نگرانی نسبت به آینده وجود ندارد
نوشته شده توسط : brezzers

شیخ 'نعیم قاسم' نویسنده كتاب 'الإمام الخمینی الاصالة والتجدید' در مراسم رونمایی از كتابش كه در سالن اجتماعات مجتمع 'الساحة' بیروت برگزار شد ، طی سخنانی افزود: قصدم از تالیف این كتاب ارایه مرجع و منبعی برای معرفی اصول و مبانی فكری و اندیشه ی امام خمینی (ره ) بود زیرا امام نه حادثه ای موقتی و نه پدیده ای زودگذر بلكه مدرسه و روشی در فكر، اندیشه و عمل اسلامی بود.

وی ضمن تشكر از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان برای برپایی این مراسم و تقدیر از حضور چشمگیر علاقه مندان به كتاب و كتابخوانی، اظهار داشت در این كتاب سعی كردم به شكلی مستند و در عین حال روان و واضح به گونه ای اساسی اصول مدرسه فكری امام خمینی را معرفی نمایم كه خواننده با به پایان بردن كتاب تصویری روشن و واضح از آن بدست آورد.

نعیم قاسم گفت: در حین تالیف به گونه ای عمل كردم كه خواننده به راحتی بداند چه بخشی سخن من است و چه بخشی نقل كلام امام می باشد؛ بر این موضوع تاكید دارم زیرا در بسیاری از كتابها كه در مورد امام خمینی نوشته شده این حد و مرز مشخص نیست و گاهی سخن مؤلف با كلام امام در هم آمیخته است.

معاون دبیركل حزب الله گفت: من در حین مطالعه برای تدوین كتاب با زوایای جدیدی از اندیشه امام خمینی آشنا شدم كه برای خودم تعجب بر انگیز بود.

نعیم قاسم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینكه انقلاب اسلامی ایران ثمره و تجلی اندیشه و مدرسه فكری امام خمینی است، تاكید كرد: با كمی دقت ملاحظه می شود هر كس با این انقلاب در افتاد، سرنگون شد؛ در واقع انقلاب اسلامی ثابت است و دیگران در منطقه متغیر می باشند.

سفیر ایران در بیروت نیز با اشاره به فضای ظلم و ستم و وابستگی حاكم بر ایران در زمان سلطنت شاهنشاهی و نهضت ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) مروری بر تحول ایران با رهبری امام و بر هم خوردن معادلات و موازنه‌های موجود در تحقق خواسته انبیاء داشت و به جایگاه معنوی امام خمینی(ره) نزد ملت ایران اشاره كرد و استقبال از امام و تشییع پیكر مطهر ایشان را شاهدی بر این موضوع داشت.

عضنفر ركن‌آبادی در ادامه به كتاب پرداخت و گفت: نعیم قاسم كه انقلاب اسلامی را درك نموده و از ابتدای پیروزی انقلاب با التزام به خط اسلام ناب‌محمدی، پیگیر و همراه انقلاب بوده در كتاب 'الامام الخمینی الاصالة والتجدید' تلاش دارد از دریای اندیشه امام، گوهرهای ارزشمند و راهنمای قیام، جهاد، پیروزی و عزّت را استخراج نماید و در هفت فصل به پایه‌های فكری خط امام پرداخته تا تصویر فراگیری از آن ارائه دهد.

سفیر كشورمان در بخش دیگری از سخنان خود به فصل هفتم كتاب اشاره نمود كه نویسنده به استمرار خط امام توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخته و سخن معظم له در توصیف حاكمیت اسلام ناب محمدی(ص) در انقلاب اسلامی و جایگزین شدن این اسلام به جای جهل و خرافه و بدعت و تحجّر، را نقل نمود.

كریم بقرادونی از شخصیت‌های برجسته مسیحی مارونی و رییس سابق حزب كتائب نیز در سخنان خود گفت: شیخ نعیم قاسم دركتابش موفق شده دگرگونی بنیادین در تصویر رایج از امام خمینی كه عامدانه یا غیر عامدانه در افكار بسیاری از مردم شكل گرفته است ایجاد نماید و به شكلی علمی و مستند، تصوّر صحیح از امام را ارائه دهد.

وی گفت: نویسنده كتاب، پیدایش جمهوری اسلامی ایران را رویدادی منحصر به فرد و پدیده‌ای استثنایی بر می‌شمارد و آن را انقلابی كم نظیر می‌داند كه شاه را نه با اراده خارجی، كودتای نظامی و یا با ترور و اغتشاش بلكه با اراده ملّت سرنگون كرد.

وی در ادامه تأكید كرد: مؤلف در این كتاب، روش رایج را كنار نهاده و به بعضی قضایای درونی و وجدانی می‌پردازد كه از مهمترین عناوین آن ، علاقه به سپاه پاسداران ، احترام به حقوق اقلیتها ، پذیرش مبدا حق اختلاف نظر ، دعوت به وحدت اسلامی ، گرامی داشت مقام زن و امید به جوانان می باشد.

بقرادونی در پایان سخنان خود به فصل هفتم كتاب تحت عنوان 'امام الخامنئی و خط الامام الخمینی' پرداخت و با نقل دیدگاه امام خمینی نسبت به مقام معظم رهبری و توصیف ایشان به خورشید نورانی، گفت: كتاب شیخ نعیم قاسم را بخوانید تا همواره بدانید اصالت و تجدد را بهترین جانشین از بهترین پیشین به ارث برده است؛ هر دو امام (امام خمینی و آیت الله خامنه‌ای) دو قضیه را بر دوش گرفتند؛ قضیه مقاومت در برابر مستكبرین و اشغالگران و قضیه یاری به مستضعفان و محرومان و هر دو بخش مهمی از قرن گذشته و كنونی را رقم زدند و چهره ایران، خاورمیانه و دنیا را دگرگون ساختند.

خاور**1030





:: برچسب‌ها: دریاچه , استرالیا , معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 428
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: