كشتارغیرنظامیان افغان و سوالات جدی در مورد آینده جنگ بدنام افغانستان
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا، روزنامه 'گاردین' چاپ لندن در گزارشی درباره حمله بامداد امروز سرباز آمریكایی به مردم غیرنظامی و بی دفاع یك روستا در استان قندهار، نوشت: حمله غافلگیر كننده به خانواده هایی كه در خانه هایشان خوابیده بودند، احساسات ضد بیگانگان را در افغانستان تشدید می كند.

'بویژه كه این حمله در زمانی روی داد كه احساسات ضدآمریكایی و ضدبیگانگان اخیرا به دلیل سوزاندن نسخه هایی از قرآن توسط سربازان آمریكایی تشدید شده و تظاهرات اعتراضی گسترده ای را در سراسر افغانستان باعث شده بود.'

روزنامه انگلیسی نوشت: افغانستان پس از این حوادث در لبه تیغ قرار گرفته و تنش ها در آن كشور افزایش یافته است.

حمله بامداد یكشنبه نظامی آمریكایی به مردم روستای 'پنجوی' در استان جنوبی قندهار دست كم 16 كشته بر جای گذاشت كه 9 نفر از آنان كودك بودند.

گاردین افزود: این كشتار احتمالا باعث فوران خشم مردم در سراسر افغانستان خواهد شد و سوالات جدی را در كابل و همچنین آمریكا درباره آینده این جنگ بشدت بدنام مطرح خواهد كرد.

به نوشته این روزنامه، حدود هزار نفر از ساكنان محلی عصر یكشنبه در مقابل پایگاه نظامی 'زنگاباد' در جنوب قندهار تجمع كردند و كشتار زنان و كودكان افغان را محكوم نمودند.

گاردین نوشت: این اولین بار نیست كه سربازان آمریكایی بطور عمدی مردم غیرنظامی افغانستان را می كشند، اما این حادثه به دلیل تلفات بالای آن بی سابقه و غیرقابل انتظار بود.

این روزنامه در ادامه گزارش خود به واكنش مقامات آمریكایی و افغان در قبال این كشتار اشاره كرده و نوشته است كه آمریكا وعده داده است تحقیقات فوری در این زمینه انجام دهد و عامل آن را مجازات كند.

'دیلی تلگراف' دیگر روزنامه انگلیسی نیز یكشنبه شب در نسخه آن لاین خود نوشت: این حادثه احساسات ضدغربی را در میان مردم افغانستان دامن می زند، احساساتی كه در نتیجه سوزندان نسخه های قرآن توسط نیروهای آمریكایی از ماه گذشته به اندازه كافی تشدید شده است.

این روزنامه افزود: حامد كرزی رییس جمهوری افغانستان این حمله را غیرقابل بخشش خوانده و گفته است كه قتل زنان و كودكان عملی تروریستی است.

دیلی تلگراف نوشت: سفارت آمریكا در كابل به شهروندان آن كشور اخطار داده است كه طی روزهای آینده آماده مواجهه با اعتراضات و احساسات ضدآمریكایی باشند.

روزنامه انگلیسی افزود: این حمله آخرین حادثه در بحران ارتباطات عمومی نیروهای خارجی در افغانستان بود كه باعث افزایش خشم عمومی علیه حضور نیروهای خارجی در آن كشور خواهد شد.

برخی رسانه های انگلیس در گزارش های خود به نقل از مردم محلی در استان قندهار اعلام كرده اند كه احتمالا تعداد نظامیان آمریكایی دخیل در این حمله بیش از یك نفر بوده است ولی مقامات ناتو همچنان تاكید دارند كه فقط یك سرباز آمریكایی در این جنایت دست داشته است.

اروپام**345





:: برچسب‌ها: حیوانات ,
:: بازدید از این مطلب : 429
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: