یك مسوول بهزیستی: اجرای سند ملی آسیبهای اجتماعی سبب كاهش برخوردهای قضایی می شود
نوشته شده توسط : brezzers

'حبیب الله مسعودی فرید' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در زاهدان افزود: سند استانی كنترل و كاهش آسیبهای اجتماعی در همه استانهای كشور با تعامل دستگاههای مربوطه تهیه و به تصویب استانداریها رسیده است و به زودی عملیاتی خواهد شد.

وی بیان كرد: سند ملی كنترل و كاهش آسیبهای اجتماعی جمع بندی سندهای استانی است كه اكنون در مرحله تدوین قرار دارد و در این سند اورژانسهای اجتماعی نقش مهمی ایفا می كنند.

او اظهار داشت: كار اورژانس اجتماعی شناسایی زودهنگام و مداخله بهنگام در زمان بروز آسیبها است تا قبل از گسترش با دخالت به موقع از بروز حوادث احتمالی و یا برخورد قضایی با آسیب دیده تا حد امكان جلوگیری كند.

مدیركل دفتر آسیبهای اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: اكنون 144 مركز اورژانس اجتماعی در كشور با شناسایی زودهنگام آسیبهای اجتماعی و مداخله بهنگام در تلاش برای كاهش بزه ها هستند كه با تمهیدات اندیشیده شده در سال آینده همه شهرستانهای كشور از اورژانس اجتماعی برخوردار می شوند.

او گفت: بحث آسیبهای اجتماعی فرابخشی است و سازمان بهزیستی در ساماندهی و پیشگیری آنها به تنهایی نمی تواند موفق شود لذا نیاز به همدلی و همكاری سایر سازمانهای دولتی و غیردولتی، مردم نهاد و اقشار مختلف مردم دارد.

وی پیشنهاد كرد: استانداریها و فرمانداریها طی برگزاری نشستهایی با دستگاههای محلی كه به نوعی با آسیبهای اجتماعی ارتباط دارند، در كنترل آسیبها بیشتر تلاش كنند زیرا با رصد آسیبها از نزدیك، مشكلات به حد بحران نخواهد رسید.

او از استانداریها، فرمانداریها، بهداشت و درمان، بهزیستی، آموزش و پرورش و رسانه ها به عنوان دستگاههایی یاد كرد كه می توانند در كنترل آسیبهای اجتماعی نقش آفرینی بیشتری داشته باشند و رسانه های ارتباط جمعی را ستون اصلی این حلقه دانست.

7315/2729





:: برچسب‌ها: حزب ,
:: بازدید از این مطلب : 650
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: