نوشته شده توسط : brezzers

'ریچارد میسون' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تحریم ایران را اقدامی بی اثر در برنامه صلح آمیز هسته ای این كشور دانست و اظهار داشت: هدف غرب از اعمال تحریم علیه ایران توقف برنامه هسته ای این كشور بود كه تاكنون نتوانسته به این هدف خود دست یابد.

وی در ادامه با تاكید بر اینكه كشورهای جهان روابط خود با كشورها را بر اساس منافع ملت هایشان تنظیم می كنند، اظهار داشت: همه شواهد حاكی از آن است كه خواسته غرب برای متوقف كردن ایران در برنامه هسته ای و بی ثبات نشان دادن این كشور با ناكامی مواجه شده است.

این نماینده سابق مجلس نیوزیلند در ادامه به اصرار برخی كشورها نظیر هند برای تداوم مبادلات با ایران به ویژه در عرصه نفت اشاره كرد و اظهار داشت: ظرفیت های ایران در عرصه اقتصادی به ویژه انرژی قابل چشم پوشی نیست و كشورها نیز می خواهند از مزایای مبادله تجاری با ایران بهره مند شوند؛ همین موضوع تحریم های یك جانبه آمریكا علیه ایران را بی اثر می كند.

میسون تصریح كرد: در شرایطی كه غربی ها تلاش می كنند با اقدامات پنهانی ایران را دچار بی ثباتی كرده و اختلافات را در این كشور دامن بزنند، جمهوری اسلامی ایران با اتكاء به حمایت های مردمی تلاش می كند تعامل خود با دیگر كشورها را گسترش دهد. از سویی جایگاه ممتاز ایران در منطقه خاورمیانه نیز باعث شده تا تهران مورد توجه دیگر كشورهای منطقه قرار بگیرد.

وی در ادامه با تاكید بر اینكه ایران را می توان بزرگترین دمكراسی و با نفوذترین قدرت در خاورمیانه دانست، گفت: شایسته آن است كه نظام های غربی نیز این جایگاه ایران را به رسمیت بشناسند و از تلاش خود برای مشكل تراشی و بی ثبات جلوه دادن این كشور دست بردارند.

آساق**335** 1597





:: برچسب‌ها: شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: