هند دومین موشك مافوق صوت 'براهموس' را آزمایش كرد
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شركت هوا وفضای براهموس، كه شركت سرمایه گذاری مشترك بین روسیه و هند است گفت این موشك از نوع سطح به سطح بوده كه توسط محققان صنعت دفاعی هند ساخته شده است.

'سیواتانو پیلای' افزود: پرتاب موشكی كه امروز انجام گرفت، آزمایش تكاملی موشك های زمین به زمین براهموس بود كه به تجهیزات و سیستم های جدید مجهز شده بود.

موشك مافوق صوت براهموس دارای قدرت هدف گیری مواضع دشمن تا برد 290 كیلومتر است و این موشك می تواند كلاهك های جنگی وهسته ای تا وزن 300 كیلوگرم را حمل كند.

هم اكنون این موشك در ارتش و نیروی دریایی هند مورد استفاده قرار می گیرد.

قرار است موشك مافوق صوت 'براهموس' ظرف یك سال آینده به صورت رسمی در نیروی هوایی این كشور به خدمت گرفته شود. این درحالی است كه گفته شده موشك 'براهموس 2' نیز كه سریع ترین موشك مافوق صوت دنیاست ظرف پنج سال آینده در هند ساخته می شود.

مدیرعامل شركت هوا وفضای براهموس قبلا نیز گفته بود: موشك مافوق صوت براهموس سه ماخ در ثانیه (واحد سرعت صوت) سرعت دارد و سرعت آن می تواند به شش تا هفت ماخ هم برسد كه دو برابر سرعت موشك های كنونی است.

'سیواتانو پیلای' با اشاره به اینكه دستورالعمل و فناوری لازم برای ساخت موشك مافوق صوت در هند وجود دارد، ادامه داد: باید آزمایش هایی برای اطمینان از بدنه و نیروی محركه این موشك ها انجام گیرد كه آزمایش موتور و پرواز از جمله آنهاست.

وی ضمن تاكید بر اینكه از لحاظ عملكردی، براهموس 2 سریع ترین موشك دنیاست تصریح كرد: انجام آزمایش های این موشك دست كم پنج سال زمان می برد.

گفتنی است انواع زمینی و دریایی موشك براهموس ساخته شده و نوع هوایی آن آخرین مدلی است كه پس از انجام آزمایش های ضروری وارد نیروی هوایی هند می شود.

این موشك در هواپیمای جنگی سوخو 30 (Sukhoi-30) مورد استفاده قرار می گیرد و به طور كلی، سامانه ای تطبیق پذیر در نیروی دفاعی هند به شمار می رود.

آساق ** 589** 1337





:: برچسب‌ها: لندن , شیکاگو , طبیعت ,
:: بازدید از این مطلب : 353
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 12 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: