نوشته شده توسط : brezzers
اشتفان تسوایگ

اشتفان تسوایگ، نویسنده نامی اتریش، هفتاد سال پیش در برزیل خودکشی کرد

اشتفان تسوایگ، نویسنده نامی اتریش، هفتاد سال پیش خودکشی کرد. به این مناسبت "کتابخانه ملی اسرائیل"، نامه خداحافظی او را پنجشنبه (۲۳ فوریه) در اینترنت منتشر کرد.

تسوایگ در ۲۳ فوریه ۱۹۴۲ در تبعیدگاه خود برزیل، به زندگی خود پایان داد و در کنار همسرش به خواب ابدی فرو رفت.

محتوای نامه‌ای که "کتابخانه ملی اسرائیل" منتشر کرده، پیش از این شناخته شده بود، اما متن اصلی آن در دسترس همگان نبود.

به گفته سایت رسمی "کتابخانه ملی اسرائیل"، اشتفان تسوایگ از زمان پیروزی حزب نازی در سال ۱۹۳۳، مایل بود دست‌نوشته‌های خود را به اسرائیل بفرستد. این خواست بعدها انجام پذیرفت و از آثار او "آرشیو اشتفان تسوایگ" شکل گرفت.

به نوشته روزنامه هاآرتص، یک پزشک یهودی در پایان دهه ۱۹۹۰ اصل "نامه خداحافظی" را به اورشلیم فرستاد تا در آرشیو خاص او محفوظ بماند.

در "آرشیو اشتفان تسوایگ" بخشی از مکاتبات مهمی این نویسنده با چهره‌های نامداری مانند آلبرت انشتین و زیگموند فروید نگه‌داری شده است.

اشتفان تسوایگ در آخرین نامه خود که حکم "وصیت‌نامه" را دارد، می‌نویسد: "طی سالهای دراز دربدری و آوارگی خسته شده و دیگر توان ادامه به زندگی ندارم."

نویسنده که با رمان‌هایی مانند "وداع با دیروز" و "شطرنج‌باز" از نامدارترین نویسندگان زمان خود بود، در سالهای آخر زندگی سخت افسرده و اندوهگین بود و علت آن تسلط حزب نازی در آلمان و اتریش، چیرگی فاشیسم بر اروپا بود. او با تأسف مشاهده می‌کرد که نازی‌ها با نیرنگ و عوامفریبی بسیاری از مردم عادی را با خود همراه کرده‌اند.

تسوایگ در نامه‌ای که به فریادی استغاثه‌آمیز شبیه است، آرزو می‌کند که اروپا از جهنمی که به آن گرفتار شده، نجات یابد.

او در پایان نامه کوتاه خود نوشته است: "پیش از آن که با اختیار خود و در هوش و حواس کامل با زندگی وداع بگویم، مایلم به وظیفه‌ای مهم عمل کنم: از برزیل، این کشور نازنینی که به من و کارم پناه داد، عمیقا سپاسگزار هستم."

اهمیت ادبی تسوایگ

"تسوایگ در کتاب رمان‌گون "جهان دیروز" شرح می‌دهد که جوانی او و هم نسلان او یکسره در خواب و خیال گذشت. آنها به چیزی جز هنر و ادبیات اهمیت نمی‌دادند، غافل از آن که ابرهای تیره شرارت و فاشیسم به آسمان اروپا نزدیک می‌شد."

اشتفان تسوایگ در ۲۸ نوامبر ۱۸۸۱ در خانواده‌ای مرفه در شهر وین به دنیا آمد، که آن زمان از کانون‌های اصلی فرهنگ و تمدن اروپا بود.

تسوایگ در کتاب رمان‌گون "جهان دیروز" از دوران نوجوانی و از غفلت عمیق و خوش‌خیالی بیکران نسل خود سخن گفته است. او شرح می‌دهد که جوانی او و هم نسلان او یکسره در خواب و خیال گذشت. آنها به چیزی جز هنر و ادبیات اهمیت نمی‌دادند، غافل از آن که ابرهای تیره شرارت و فاشیسم به آسمان اروپا نزدیک می‌شد.

تسوایگ می‌نویسد: "من و دوستان جوانم فکر و ذکری جز ادبیات نداشتیم، هیچ متوجه نبودیم که تحولات سیاسی خطرناکی در پیرامون ما روی می‌دهد. کتاب‌ها و نقش‌های زیبا نگاه ما را پر کرده بود، در حالیکه زندگی در زشتی و پلیدی فرو می‌رفت."

اشتفان تسوایگ در سال‌های دهه ۱۹۲۰ از موفق‌ترین نویسندگان اتریش بود. آثاری که به آلمانی می‌نوشت، در تیراژ بالا مننتشر می‌شد و بی‌درنگ به زبان‌های دیگر اروپایی ترجمه می‌شد و در سراسر جهان خریدار داشت.

به ویژه جوانان از کارهای اشتفان تسوایگ استقبال می‌کردند، زیرا نویسنده قادر بود، عوالم معنوی و مفاهیم عمیق فلسفی را به زبانی ساده و دلنشین روایت کند.

تسوایگ که با آثار انسان‌دوستانه خود به شهرتی درخور رسیده بود، با جزم‌اندیشی و فاشیسم سر آشتی نداشت. و پیروزی ناسیونال سوسیالیسم را در آلمان را "غروب انسانیت و خردگرایی" دانست.

"تسوایگ در ۶۱ سالگی به همراه همسر خود تصمیم به خودکشی گرفت. آنها در حالی‌که یکدیگر را در آغوش گرفته بودند، به خواب ابدی فرو رفتند."

هنگامی که نازی ها برای اجرای برنامه "الحاق" به اتریش سرازیر شدند، برای روشنفکران پیشرو و انسان‌دوست جایی باقی نماند. اشتفان تسوایگ یکی از دهها نویسنده بود که آثار آنها به هیمه‌های آتش سپرده شد.

اشتفان تسوایگ در سال ۱۹۳۴ به لندن گریخت و در سال ۱۹۴۰ تبعیت بریتانیا را پذیرفت.

او برای آن که از "وحشت‌سرای اروپا که عفریت فاشیسم در آن جولان می‌دهد"، دور باشد، به برزیل رفت. در برزیل، او رفاهی نسبی داشت و کمابیش در آسایش زندگی می‌کرد، اما خاطر او آزرده و وجدان او معذب بود.

تسوایگ در ۶۱ سالگی به همراه همسر خود تصمیم به خودکشی گرفت. آنها در حالی‌که یکدیگر را در آغوش گرفته بودند، به خواب ابدی فرو رفتند.

بسیاری از آثار اشتفان تسوایگ مانند "آشفتگی احساسات"، "نبرد با اهریمن"، "ژوزف فوشه"، "مجموعه نامرئی"، "زندگی تولستوی"، "شطرنج‌باز"، "سخن‌پردازان سرگذشت خویش"، "سه استاد سخن" و "نابودی یک قلب" به زبان فارسی ترجمه و منتشر شده است.

http://web.nli.org.il/sites/NLI/English/collections/personalsites/Pages/zweig.aspx



:: برچسب‌ها: ساحل , سان فرانسیسکو , زن ,
:: بازدید از این مطلب : 693
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

دفتر پژوهش و بررسی های خبری خبرگزاری جمهوری اسلامی علاوه بر انتشار روز شمار تاریخ معاصر ایران، گزارشی را با عنوان 'جهان در هفت روز پیش رو' با هدف ارایه گزیده ای از اهم رویدادهای مهم جهانی منتشر می سازد. گزارش حاضر بیست و ششمین شماره از این مجموعه است.

علاقمندان می توانند گزارشهای مشابه را در روزهای جمعه هر هفته بر صفحه پژوهش وبسایت ایرنا، پیگیری كنند.

**بیست و پنجم فوریه

- رییس جمهوری قانونی جمهوری چك و اسلواكی'ادوارد بنش' پس از دو هفته فشار بی امان اتحاد جماهیر شوروی، قدرت را به حزب كمونیست و رهبر آن 'گوتوالد' تسلیم كرد. چك و اسلواكی در جریان جنگ جهانی دوم، توسط ارتش سرخ شوروی از تصرف آلمان آزاد شد و در حوزه نفوذ این كشور قرار گرفت.(1948)

- در پی وقوع كودتا توسط مردم و ارتش در سوریه سرهنگ 'ادیب شیشكلی' حاكم مستبد این كشورپس از پنج سال سقوط كرد و 'هاشم اتاسی' رهبر حزب خلق سوریه به ریاست جمهوری این كشور برگزیده شد.(1954)

- 'خروشچف'دبیر كل حزب كمونیست شوروی و نخست وزیر آن كشور، در كنگره بیستم حزب كمونیست شوروی، به 'استالین' رهبر فقید روسیه حمله كرد و او را دیكتاتوری خشن، بیرحم، بدون تاكتیك و سودجو نامید.(1956)

- در پی فرار ژنرال 'فردیناند ماركوس'دهمین رئیس جمهور فیلیپین به هاوایی، خانم 'كورازون اكینو' 53 ساله رییس جمهوری آن كشور شد. ماركوس از ۳۰ دسامبر ۱۹۶۵ به عنوان رییس جمهوری دیكتاتور، در این كشور حكومت كرده بود. (1986)

- پیمان 'ورشو' كه به منظور دفاع از كشورهای سوسیالیست اروپای شرقی در برابر تهاجم احتمالی غرب و با اقتباس از پیمان دفاعی ناتو در اروپای غربی و آمریكا بین كشورهای بلوك شرق، در شهر 'ورشو' پایتخت لهستان منعقد شده بود،توسط كشورهای عضو(لهستان، مجارستان، رومانی، بلغارستان، چك و اسلواكی و شوروی) پس از 36 سال فعالیت منحل شد.(1991)

- در جریان جنگ خلیج فارس، ارتش عراق، آسایشگاه سربازان آمریكایی را واقع در 'ظهران' كشور سعودی، هدف موشك اسكاد قرارداد كه براثر اصابت این موشك، 28 آمریكایی كشته و حدود 100 نفر مجروح شدند.(1991)

- مسلمانان روزه ‏دار فلسطینی در حرم حضرت ابراهیم (ع) در شهر'الخلیل' واقع در كرانه غربی رود اردن توسط رژیم صهیونیستی قتل عام شدند. در این واقعه 29 تن شهید و تعداد زیادی از مردم فلسطین مجروح شدند.(1994)

- شبه نظامیان بنگلادشی معروف به نیروی مرزبان كه وظیفه مبارزه با قاچاق را برعهده داشتند، در اعتراض به كمی دستمزد به یك قرارگاه نظامی در شهر 'داكا' در بنگلادش حمله بردند كه در این حمله، 50 نظامی و 24 غیرنظامی كشته شدند. در پی این رویداد در داكا حالت فوق العاده اعلام شد.(2009)

- پس از روی كار آمدن شیخ عبدالله سالم، الصباح در كویت و آغاز اصلاحات اداری در این كشور، این روز به عنوان روز ملی 'كویت' اعلام شد.(1950)

**بیست و ششم فوریه

- عثمانی با هدف تصرف هنگری (مجارستان فعلی) با یكصد هزار جنگجو به این كشور حمله كرد.این نبرد در منطقه 'ماهوك' به وقوع پیوست كه با تصرف منطقه بوداپست و تمامی مجارستان پایان یافت. این كشور به مدت 140 سال تحت تسلط عثمانی بود.(1525)

- اتحاد بزرگ لاهه با عضویت فرمانروای هلند، آلمان و اسپانیا برای مبارزه با فرانسه، كه قصد تسخیر هلند را داشت، ایجاد شد. این اتحادیه پس از شكست اسپانیا از فرانسه منحل شد.(1673)

- كنفرانس انجمن 'برلین' كه برای تعیین سرنوشت قاره آفریقا در 15 نوامبر 1884 میلادی در آلمان آغاز شده بود، پس از توافق پیرامون آگاه سازی دولت ها در جهت جلوگیری از نزاع و مشاجره فیمابین در تصرف سرزمین های تحت تملك آنها توسط كشورهای دیگر، لغو مسئله بردگی و آزادی تجارت در كشور آزاد كنگو(كشوری در مركز آفریقا) پایان یافت.(1885)

- 'عهدنامه دوستی'، چهار سال پس از انقلاب شوروی بین ایران و شوروی امضا شد. این عهدنامه بدنبال اعلام مواضع مسكو پیرامون عدم پیروی این كشور از سیاست‏های استعماری روسیه تزاری درباره ایران و بی اعتبار دانستن قراردادهایي را كه روسیه با دولت ثالثی علیه ایران امضا كرده بود، منعقد شد. البته شوروی، اراضی قفقاز و تركستان در شمال غربی و شرقی ایران را به ایران پس نداد و ایران نیز متعهد شد كه به دیگر كشورها اجازه ندهد ازخاك ایران علیه شوروی استفاده كنند.(1921)

- در جریان جنگ جهانی دوم، ارتش سرخ شوروی، 70 هزار رومانیایی آلمانی تبار را كه نیاكانشان هشت قرن پیش به رومانی مهاجرت كرده بودند از این كشور به اوكراین تبعید كرد تا مبادا به عنوان نیروی جنگی به ارتش هیتلر بپیوندند.( 1944)

- سلطنت سلطان 'حسن دوم'، پادشاه كشور مراكش(كشوری در شمال غربی آفریقا) پس از مرگ پدرش سلطان 'محمد پنجم'، آغاز شد.(1961)

**بیست و هفتم فوریه

- سلطه استعماری پرتغال بر برزیل آغاز شد. این سلطه تا زمان استقلال برزیل در سال 1822 ادامه داشت.(1509)

- جنگ‏های شش ساله لهستان و سوئد با حمله سپاهیان سوئدی به قلمرو لهستان، آغاز شد. این حمله بدنبال اتحاد پادشاه لهستان با روسیه و دانمارك، معروف به اتحاد مثلث، علیه این كشور صورت پذیرفت. این جنگ در سال 1706میلادی با پیروزی سوئدی‏ها پایان یافت.(1701)

- 'فردریك گیوم' سومین پادشاه كشور پروس در سن 25 سالگی بعد از مرگ 'فردریك اول' بر تخت سلطنت نشست، دوران سلطنت او، سراسر با جنگ و ستیزهمراه بود.(1713)

- روز ملی و استقلال دومینیكن(كشوری در آمریكای مركزی) از هاییتی (كشوری است در جزیره هیسپانیولا در دریای كاراییب)اعلام شد.(1844)

- در پایان چهارمین هفته زمامداری 'هیتلر'، ساختمان عظیم مجلس آلمان موسوم به 'رایشتاك' دچار آتش‏سوزی شد و هیتلر كه كمونیست‏ها را متهم به مشاركت در این توطئه كرده بود با اعلام وضع فوق‏العاده به سركوبی كمونیست‏ها و دستگیری سران و فعالان این حزب پرداخت. این امر موقعیت نازی‏ها و هیتلر را مستحكم‏ كرد به گونه ای كه هیتلرپس از مرگ رییس جمهوری وقت آلمان، حاكم مطلق آلمان شد.(1933)

- هواپیماهای ژاپنی، در جریان جنگ جهانی دوم، به واحدهای دریایي متفقین در دریای جاوه(بخشی از آب های غرب اقیانوس آرام) حمله كردند. این نبرد با غرق شدن تعداد زیادی از كشتی‏های متفقین و با پیروزی ناوگان جنگی ژاپن خاتمه یافت.(1942)

- روز ملی و استقلال 'صحرا'(كشوری در شمال غربی آفریقا) از استعمار اسپانیا اعلام شد.(1976)

**بیست و هشتم فوریه

- قیام 'گوستاو وازا' یكی از شاهزادگان سوئد با كمك دهقانان و مردم پروتستان مذهب سوئد به منظور استقلال این كشور علیه سلطه و نفوذ پادشاه دانمارك، به وقوع پیوست. این قیام، منجر به خلع پادشاه دانمارك، پادشاهی گوستاو وازا و پایه گذاری سلسله وازا در سوئد شد.(1522)

- پیمان اتحاد سیاسی و نظامی میان دو كشور روسیه و پروس، به منظور مقابله با قدرت‏طلبی‏های 'ناپلئون بناپارت' امپراتور فرانسه منعقد شد. بعدها با الحاق كشورهای انگلیس، اتریش و سوئد به این پیمان، اتحادیه هفتم دول اروپایی علیه ناپلئون بناپارت ایجاد و به شكست ناپلئون منجر شد.(1813)

- مجلس ایالتی'آركانزاس'، از ایالت‌های جنوبی آمریكا، قانونی تصویب كرد كه به موجب آن، سیاهپوستان این ایالت در آمریكا بایستی، میان تبعید به آفریقا و بردگی در آن ایالت یكی را انتخاب می كردند.(1859)

- روز استقلال كشور 'مصر' از تحت‏الحمایگی استعمار انگلیس اعلام شد. اما این كشور دارای دو روز ملی است، یكی 23 ژوئیه1952 سالروز انقلاب (كودتا) و دیگری 6 اكتبر1973، سالروز آغاز جنگ چهارم اعراب و اسرائیل است.(1922)

- جنگ 'بین- هوآ' برای تصرف شهر كوچكی به همین نام در شمال شهر 'سایگون' پایتخت ویتنام جنوبی میان تفنگداران نیروی دریایی ایالات متحده آمریكا و ویت كنگ های ویتنام جنوبی در گرفت. در این جنگ ویت كنگ ها تلفات زیادی را متحمل شدند و سرانجام با كمك و دخالت نیروهای دولتی ویتنام جنوبی 'بین هوا' تسخیر نشد.(1964)

- 'اولاف یوكاچیم پالمه' نخست وزیر سوئد و یكی از چهره‏های برجسته میانه‏رو و مخالف سیاست‏های خارجی آمریكا در سراسر خاك اروپا به هنگام خروج از سینما در یكی از خیابان‏ های استكهلم مورد سوء قصد قرار گرفت و به قتل رسید. وی از سال 1969 تا 1976 و بار دیگر از سال 1982 نخست‏وزیر سوئد بود.(1986)

- در جنگ خلیج فارس، نیروهای متحد به رهبری آمریكا، پس از بیرون راندن نیروهای عراقی از كویت و تسلیم عراق در برابر شرایط آمریكا و متحدینش، آتش بس اعلام و به تدریج خاك عراق را ترك كردند اما تعداد قابل توجهی از آنان كه عمدتا آمریكایی بودند در پایگاه‏هایی واقع در عربستان سعودی، كویت، بحرین و در آب‏های خلیج فارس مستقر شدند.(1991)

**بیست و نهم فوریه

- بیش از 200 هزار نفر از كارگران معدن فرانسه دست به اعتصابی گسترده و بی سابقه در این كشور زدند.(1963)

- نخستین پارك جهان تاسیس شد. این پارك با نام پارك 'یلو استون' در ایالت وایومینگ و در ایالات متحده آمریكا واقع شده است و یكی از قدیمی ترین پارك های جهان محسوب می شود.(1872)

- جنبش های استقلال طلبانه مردم كره، برای رهایی از سلطه ژاپن، آغاز شد.(1919)

اول مارس

- در جریان عبور رهبر كاتولیك ‏ها از منطقه 'واسی' در فرانسه، بین طرفداران دو مذهب كاتولیك و پروتستان درگیری رخ داد كه سبب كشته شدن 23 نفر از پروتستان‏ها و آغاز یك جنگ‏ 36 ساله مذهبی در منطقه شد. سرانجام در سال 1598 با فرمان 'هانری چهارم' معروف به فرمان نانت، این جنگ خاتمه یافت. (1562)

- سلطنت صد روزه 'ناپلئون بناپارت' پس از فرار او از تبعید در جزیره اِلب و بعد از ورود به فرانسه آغاز شد و سرانجام پس از شكست در جنگی دیگر در مقابل نیروهای انگلیس و پروس به جزیره دور دست سنت هلن در جنوب اقیانوس اطلس تبعید شد. (1815)

- پس از سقوط 'ناپلئون سوم'؛ حكومت سلطنتی در فرانسه پایان یافت و جمهوری سوم در این كشور آغاز شد. (1871)

- جزیره 'پورتوریكو' واقع در اقیانوس اطلس توسط مهاجمان امریكایی تصرف و در جریان كنفرانس پاریس مالكیت آمریكا بر این منطقه تثبیت و به عنوان جزئی از خاك امریكا معرفی شد.(1898)

- استقلال كامل 'بوسنی و هرزگوین'(كشوری در جنوب شرقی اروپا) از یوگسلاوی توسط مجلس ملی بوسنی اعلام شد.(1992)

**دوم مارس

- تحت الحمایگی كوبا در كنگره امریكا به موجب لایحه‏ای موسوم به پلات، تحت فشار تئودور روزولت رئیس جمهوری وقت امریكا، اعلام شد.(1901)

- دو ناوشكن آمریكایی 'مادوكس' و 'ترنر جوی'به منظور حمله هوایی به ویتنام شمالی وارد آب های مرزی این كشور شدند.(1964)

اطلاع**2059**9128**2002



:: برچسب‌ها: جزیره , ایتالیا , دریا ,
:: بازدید از این مطلب : 523
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

'ابوطالب شفقت' در تماس تلفنی خبرگزاری جمهوری اسلامی، مركز بجنورد، اظهار داشت: این نمایشگاه به مدت سه روز در فضایی به مساحت یكهزار متر مربع و با شركت 120 تاجر ایرانی در 60 غرفه در پایتخت تركمنستان برپا شد.

وی اضافه كرد: 50 درصد از فضای نمایشگاه برای مصالح ساختمانی، 35 درصد محصولات خودرویی، 10 درصد در بخش صنایع غذایی و مابقی نیز به نمایش صنایع دستی اختصاص داده شد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به امضای چندین قرارداد همكاری در مدت برپایی نمایشگاه افزود: این نمایشگاه دستاوردهای اقتصادی خوبی برای تجار ایرانی و تركمنستانی به همراه داشت كه با نهایی شدن میزان ارزش ارزی تفاهمنامه ها و قراردادها، اعلام می شود.

شفقت اظهار داشت: بر اساس بررسی اولیه حدود سه میلیون دلار قرارداد با تجار تركمنستانی برای ارایه خدمات و تجهیزات منعقد شده كه 20 درصد از این قراردادها سهم استان خراسان شمالی است.

وی اضافه كرد: همچنین در نشست هایی با وزیر بازرگانی تركمنستان و گمرك این كشور پیشنهاد برگزاری نمایشگاه اختصاصی خراسان شمالی در بخش مصالح ساختمانی در عشق آباد به آنان ارایه شد.

استاندار خراسان شمالی برگزاری نمایشگاه اختصاصی تركمنستان در استان خراسان شمالی را از دیگر پیشنهادهای ارایه شده در دیدار با مسوولان اقتصادی تركمن عنوان كرد.

نمایشگاه اختصاصی ایران در تركمنستان، با مسوولیت استان خراسان شمالی، روز دوشنبه در 'عشق آباد' گشایش یافته بود. ك/3

2712/626/



:: برچسب‌ها: نور ,
:: بازدید از این مطلب : 487
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

دیپلمات های جنبش عدم تعهد در وین ، ساعتی پس از انتشار گزارش جدید مدیركل آژانس بین المللی انرژی اتمی در باره فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ضمن استقبال از دو دور گفت و گو های 'تهران - آژانس' طی یك ماه گذشته، تصریح كردند كه با توافق طرفین و شكل گیری مدالیته جدید، زمینه دسترسی ها و بازرسی های آتی فراهم می شود.

این دیپلمات ها با اشاره به پیشرفت های هسته ای ایران كه در گزارش جدید مدیركل آژانس نیز به آن اشاره شده است ، این پیشرفت ها را موجب افتخار كشورهای عضو عدم تعهد دانستند.

گزارش یوكیو آمانو مدیركل آژانس بین المللی انرژی اتمی در باره فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران شامگاه جمعه آماده و برای مطالعه در اختیار كشورهای عضو آژانس قرار گرفت.

گزارش مدیركل آژانس معمولا 10 روز قبل از نشست فصلی شورای حكام آماده و برای مطالعه در اختیار كشورهای عضو قرار می گیرد.

نشست بعدی شورای حكام آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار است در پنجم ماه مارس برگزار می شود.

** ابتدا مدالیته سپس بازدید

'علی اصغر سلطانیه' سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی شامگاه جمعه و لحظاتی پس از انتشار گزارش جدید یوكیا آمانو مدیركل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران، تاكید كرد: گزارش جدید آژانس بار دیگر صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران را ثابت می كند.

سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح كرد: گزارش جدید سندی است بین المللی كه بر جایگاه رفیع علمی و تكنولوژی كشورمان صحه می گذارد.

سلطانیه ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران بعنوان كشوری مسوول و پایبند به مقررات بین المللی از جمله اساسنامه آژانس و معاهده ان.پی.تی به همكاری خود با آژانس ادامه می دهد.

نماینده ایران در آژانس یادآور شد كه گزارش جدید ضمن مرور كلیه فعالیت های هسته ای ایران و نظارت آژانس بر آن ، از جمله به فعالیت های غنی سازی و دستاوردهای كشورمان در این زمینه اشاره كرده است.

وی گفت: 2دور مذاكرات با مقامات آژانس در تهران نیز در این گزارش منعكس شده است كه از آن جمله ارائه ارزیابی اولیه كشورمان در رابطه با گزارش قبل مدیركل و پاسخ دقیق به اتهامات و ادعاهای بی اساس در این زمینه بود.

سلطانیه در مورد دسترسی بازرسان آژانس به برخی اماكن هسته‌ای كشورمان نیز گفت:‌ برای هر نوع دسترسی و انجام بازدید لازم است كه ابتدا چارچوبها و مدالیته مورد توافق قرار گیرد.

دیپلمات های جنبش عدم تعهد در آژانس نیز با سلطانیه هم نظر هستند. به عقیده آنها 'طبیعی است كه برای شكل گیری یك مدالیته یا برنامه عمل ، طرفین برنامه ها و پیشنهادات خود را بر روی میز بگذارند و پس از چكش كاری این پیشنهادات به یك توافق دست یابند'.

این دیپلمات ها تصریح كردند: اینكه قبل از نهایی شدن مدالیته جدید یا همان برنامه عمل، یك طرف خواسته ای را مطرح كند كه باید در قالب برنامه عمل مورد بررسی قرار گیرد، اقدامی غیركارشناسی است.

گفتنی است علی اكبر صالحی وزیر خارجه ایران تیرماه سالجاری در سفر به وین و در دیدار با یوكیا آمانو پیشنهاد كرد 'اگر آژانس مدالیته اوت 2007 را كامل اعلام كند، آنگاه ایران آماده خواهد بود وارد مذاكره برای تدوین مدالیته جدیدی در مورد مطالعات ادعایی بشود.'

طبق مدالیته یا برنامه عمل سال 2007 یا همان سند 60711، شش موضوع 'آزمایشات پلوتونیوم'، 'سانتریفوژهای پی یك و پی دو'، 'منشاء آلودگی'،'سند اورانیوم فلزی' ، 'پلونیوم 110' و 'معدن گچین' حل و فصل شد و ایران در این شش زمینه از آژانس گواهی گرفته بود.

طبق گزارش های منتشر شده ، طی 2 دوره سفر هیات عالیرتبه آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران در ماه گذشته ، طرفین پیشنهادات خود را برای شكل گیری مدالیته جدید ارایه كرده اند.

دیپلمات ها در وین تاكید می كنند كه با شكل گیری این مدالیته، دور جدیدی از همكاری های ایران و آژانس رقم خواهد خورد.

اروپام 1344



:: برچسب‌ها: گل , آسمان , د ,
:: بازدید از این مطلب : 544
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

درباره اطلاعات ارائه شده: این نمودار درصد نامزدهای بهترین فیلم را بر حسب ژانر سینمایی و در هر دهه نشان می دهد. در این نمودار تغییرات از یک دهه به دهه بعد، تا سال ۲۰۰۹ نشان داده شده است. طبقه بندی فیلم ها بر اساس ژانری که بیشتر توسط موسسه فیلم آمریکا (ای اف آی)، پایگاه اطلاعات اینترنتی فیلم (آی ام دی بی)‌ و سایت Rotten Tomatoes در نظر گرفته شده، انجام شده است. برای سهولت تحلیل اطلاعات، هر گاه فیلمی در چند ژانر می گنجید، ژانری که بیشتر نمایانگر نوع آن فیلم بوده، برای آن در نظر گرفته شده است. مثلا اگر فیلمی به عنوان درام جنایی گروه بندی شده است، در اینجا آن فیلم در گروه جنایی آمده است. بیشتر فیلم های حماسی در ژانر تاریخی قرار گرفته اند. فیلم های گانگستری و کارآگاهی در بخش "جنایی" گنجانده شده و فیلم های معمایی هم در ژانر تریلر جای گرفته اند. کمدی درام و کمدی رمانتیک هم در ژانر کمدی آورده شده اند. لازم به ذکر است که این طبقه بندی ها قطعی و نهایی نیست و منظور از آن، تنها نشان دادن نمایی از افت و خیز ژانرهای مختلف در تاریخ اسکار بوده است.

تریلر

جایی برای پیرمردان نیست (۲۰۰۷)

جایی برای پیرمردان نیست (۲۰۰۷)

این ژانر در دهه هفتاد بیشتر از هر زمانی در تاریخ سینما نامزد دریافت جایزه اسکار شده است. دهه ای که برای فیلم هایی با مضمون تئوری توطئه مثل همه مردان رئیس جمهور (۱۹۷۶) به یاد مانده است. این دهه همچنین شاهد نامزد شدن اولین فیلم آرواره ها (۱۹۷۵) و تریلر روانشناختی٬ راننده تاکسی (۱۹۷۶) بود.

اما با وجود نامزد شدن ۱۵ فیلم تریلر٬ تنها دو فیلم موفق به کسب جایزه اسکار برای بهترین فیلم شدند. یکی سکوت بره ها (۱۹۹۱) و دیگری جایی برای پیرمردان نیست (۲۰۰۷).

ترسناک

جن‌گیر (۱۹۷۳)

جن‌گیر (۱۹۷۳)

جن‌گیر (۱۹۷۳)٬ تنها فیلم ترسناکی است که تاکنون نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم سال شده است.

داستان این فیلم تلاش مادری برای رها کردن دخترش از شر شیاطینی است که در روحش رخنه کرده اند. فیلم جن‌گیر در آن سال نامزد ۱۰ جایزه اسکار شد که موفق به دریافت دو جایزه شد، اما هیچکدام از این جوایز برای بهترین فیلم نبود. البته بسیاری سکوت بره ها را نیز در زمره فیلم های ترسناک می شمارند که در آن صورت تنها فیلم این ژانر است که برنده بهترین فیلم شده است.

جنگی

مهلکه (۲۰۰۹)

مهلکه (۲۰۰۹)

تعریف فیلم های جنگی معمولا با ژانرهای دیگر مخلوط می شود.

تحقیقات نشان می دهد فیلم هایی که به طور خالص جنگی تعریف می شوند٬ با الهام گرفتن از وقایع جنگ جهانی دوم٬ در سال های ۱۹۴۰ به اوج خود رسیدند و از آن پس تولید آن ثابت بوده است.

در جبهه غرب خبری نیست (۳۰-۱۹۲۹) اولین فیلم جنگی بود که برنده اسکار شد. از دیگر برندگان می توان پل رودخانه کوای (۱۹۵۷) و اخیرا مهلکه (۲۰۰۹) را نام برد.

علمی و تخیلی

جنگ ستارگان (۱۹۷۷)

جنگ ستارگان (۱۹۷۷)

فیلم های علمی و تخیلی به غیر از بخش های تکنیکی در بخش های دیگر موفقیت چندانی در دریافت جوایز اسکار نداشته است.

جنگ ستارگان (۱۹۷۷) نامزد دریافت اسکار بهترین فیلم شد، اما آنی هال آن را از آن خود کرد و ای تی (۱۹۸۲) نیز رقابت را به گاندی باخت. با آنکه تا به حال ۱۵ فیلم در این ژانر نامزد دریافت جایزه اسکار شده اند فقط ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه (۲۰۰۳) این جایزه را دریافت کرده است.

تاریخی

کلئوپاترا (۱۹۶۳)

کلئوپاترا (۱۹۶۳)

بیشترین تعداد نامزدهای دریافت بهترین فیلم در این ژانر در دهه های ۵۰ و ۶۰ میلادی اعلام شد٬ یعنی زمانی که فیلم های تاریخی دارای بیشترین میزان محبوبیت بودند.

ژولیوس سزار (۱۹۵۳)٬ خرقه (۱۹۵۳)٬ ده فرمان (۱۹۵۶) و کلئوپاترا (۱۹۶۳) همه نامزد دریافت جایزه اسکار شدند اما این بن هور (۱۹۶۰) بود که توانست با یازده جایزه اسکار از میان دوازده بخشی که نامزد شده بود٬ رکورد شکنی کند. چهار فیلم در این ژانر برنده اسکار بهترین فیلم شده اند.

زندگینامه

ارین براکوویچ (۲۰۰۰)

ارین براکوویچ (۲۰۰۰)

زندگینامه ها موفقیت زیادی در اسکار داشته اند. بیشترین جوایز در دهه ۸۰ و ۹۰ برای این ژانر به دست آمده است.

از میان برنده ها می توان به دانیل دی لوئیس در نقش کریستی براون هنرمند معلول در فیلم پای چپ من (۱۹۸۹)٬ بن کینگزلی در نقش گاندی (۱۹۸۲) و جولیا رابرتز در نقش ارین براکوویچ (۲۰۰۰) اشاره کرد. در مجموع تا سال ۲۰۰۹ هفت فیلم در این ژانر موفق به کسب جایزه اسکار برای بهترین فیلم شده اند.

سخنرانی پادشاه (۲۰۱۰) نیز اولین برنده دهه بعدی بوده است.

عاشقانه

کازابلانکا (۱۹۴۳)

کازابلانکا (۱۹۴۳)

دهه های ۱۹۳۰، ۴۰ و ۵۰ سال های اوج فیلم های عاشقانه بود که در دهه های بعد محبوبیت شان را برای اسکار از دست دادند.

سال های موفق این ژانر برابر بود با یکی از دوره های سیاه تاریخ آمریکا؛ سالهای رکود بزرگ، جنگ جهانی دوم و پیامدهای آن. کازابلانکا (۱۹۴۳) برنده اسکار بهترین فیلم، بارها در رای گیری ها به عنوان بهترین فیلم عاشقانه تاریخ سینما انتخاب شده است.

اکشن و ماجراجویانه

ایندنیا جونز: مهاجمان صندوق گمشده (۱۹۸۱)

ایندنیا جونز: مهاجمان صندوق گمشده (۱۹۸۱)

تعداد کمی از فیلم های اکشن نامزد دریافت اسکار برای بهترین فیلم شده اند. بیشتر این تعداد در سال های ٬۱۹۳۰ عصر قهرمانان شمشیر باز بود. شورش روی کشتی باونتی در سال ۱۹۳۵ جایزه بهترین فیلم را به دست آورد.

راکی (۱۹۷۶)، تایتانیک (۱۹۹۷) و گلادیاتور (۲۰۰۰) برندگان سالهای اخیر بوده اند.

ایندنیا جونز: مهاجمان صندوق گمشده در سال ۱۹۸۱ در رقابت با ارابه‌های آتش جا ماند.

خانوادگی

بالا (۲۰۰۹)

بالا (۲۰۰۹)

فیلم های این ژانر چندان در اسکار موفق نبوده اند. اسکیپی (۳۱-۱۹۳۰) و یکساله (۱۹۴۶) از نخستین فیلم های این ژانر بودند که نامزد شدند.

در سال های اخیر فیلم های دیو و دلبر (۱۹۹۱)، بیب (۱۹۹۵) و بالا (۲۰۰۹) و اگر جادوگر شهر آز (۱۹۳۹)، آوای موسیقی (۱۹۶۵) و مری پاپینز (۱۹۶۴) را هم فیلم خانوادگی بدانیم، وضع این ژانر کمی بهتر می شود.

کمدی

شکسپیر عاشق (۱۹۹۹)

شکسپیر عاشق (۱۹۹۹)

بسیاری بر این عقیده اند که حق فیلم های کمدی در شب اسکار خورده می شود. این ژانر در سالهای ۱۹۳۰ اوج گرفت اما بعدها افول کرد.

هرچند دوباره احیا شد و ثبات پیدا کرد. با اینکه بیش از ۶۰ فیلم از این ژانر نامزد شده اند، اما فقط ۹ فیلم موفق به دریافت اسکار شده اند. کمدی سیاه دکتر استرنجلاو (۱۹۶۴) از جمله ناکام‌های این ژانر بوده است.

آخرین فیلم کمدی که جایزه بهترین فیلم را گرفت، کمدی رمانتیک شکسپیر عاشق (۱۹۹۹) بود.

وسترن

کوهستان بروکبک (۲۰۰۵)

کوهستان بروکبک (۲۰۰۵)

بسیاری می گویند که فیلم های وسترن به آن چیزی که لیاقتش را داشته در اسکار نرسیده اند.

با آنکه سالهای ۱۹۳۰، ۴۰ و ۵۰ عصر طلایی وسترن ها از نظر تجاری بود، اما دو فیلم از سه فیلم اسکاری این ژانر، در سالهای اخیر به اسکار بهترین فیلم دست یافته اند؛ با گرگها می رقصند (۱۹۹۰) و نابخشوده (۱۹۹۲). در دهه گذشته کوهستان بروکبک در مقابل تصادف شکست خورد (۲۰۰۵).

موزیکال

زیگفلد بزرگ (۱۹۳۶)

زیگفلد بزرگ (۱۹۳۶)

دهه ها ۱۹۳۰، ۴۰ و ۵۰ اوج محبوبیت موزیکال ها بود؛ بیش از ۴۰ نامزدی و ۱۰ جایزه دستاورد این ژانر در این سالها بود که از آن میان می توان به فیلم های زیگفلد بزرگ (۱۹۳۶). در سال های بعد داستان وست ساید (۱۹۶۱) آوای موسیقی (۱۹۶۱).

از دهه ۱۹۸۰ به بعد دیگر خبری از موزیکال ها در شب اسکار نبود. اما در آغاز قرن بیست و یکم نامزدی مولن روژ (۲۰۰۱) و جایزه شیکاگو (۲۰۰۲) وضع را برای این ژانر بهتر کردند.

درام

دختر میلیون دلاری (۲۰۰۴)

دختر میلیون دلاری (۲۰۰۴)

درام موفق‌ترین ژانر در اسکار بوده، هرچند دایره فیلم هایی که در آن می گنجد بزرگترین است.

بجز در سال‌های ۱۹۵۰، در دیگر دهه‌ها همیشه بیش از دیگر ژانرها نامزد دریافت اسکار بهترین فیلم شده است.

تحقیق ما نشان می دهد که فیلم‌های درام با ۲۰ اسکار در صدر جدول قرار دارند. دیوانه‌ای از قفس پرید (۱۹۷۵)، کریمر علیه کریمر (۱۹۷۹) و دختر میلیون دلاری (۲۰۰۴) از جمله اسکاری‌های این ژانر هستند.

جنایی

پدرخوانده

پدرخوانده

تاریخ ساخت فیلم های گانگستری و جنایی به دوران سینمای صامت باز می گردد. اما اوج نامزدی فیلم های این ژانر دهه های ۱۹۷۰ و ۱۹۹۰ بود. در دهه ۷۰ قسمت اول و دوم پدرخوانده برنده اسکار شدند، قسمت سوم این فیلم نیز در دهه ۹۰ نامزد شد.

با احتساب رفقای خوب (۱۹۹۰) و پالپ فیکشن (۱۹۹۴) این ژانر در مجموع شش اسکار برده است.



:: برچسب‌ها: درختان ,
:: بازدید از این مطلب : 514
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

بیژن نوباوه کاندیدای مردم تهران در جبهه پایداری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه در هر انتخاباتی حضور مردم برای تعیین سرنوشتشان بسیار مهم است، اظهار داشت: اراده ملی و علاقه مردم به نظام مهمترین موضوع به شمار می‌رود که مقام معظم رهبری نیز بر آن تأکید دارد.



:: برچسب‌ها: نشان , استرالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 562
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا، ' سعید تاجیك ' جمعه شب در آیین یادواره 33 شهید پایگاه مسلم ابن عقیل در مسجد الرسول كاشان اظهار داشت: اگر فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و شهادت در جامعه رواج یابد، شاهد برخی تفرقه ها و مشكلات نخواهیم بود.

وی افزود: جنگ تحمیلی كه با احتساب قایله هایی كه در كشور به پا كردند،10 سال طول كشید یك جنگ جهانی سوم و رویارویی ایران اسلامی با همه جهان كفر و استكبار بود، اما فرزندان غیور ایران با روحیه جهاد و ایثار یك تنه پیروز این میدان شدند.

تاجیك افزود: به عنوان نمونه ' محمد ' نوجوان 16 ساله ای بود كه در شب عملیات با بدن خود و در حالی كه چفیه به دهان گرفته بود، اثر منور را از بین برد تا مانع هدر رفتن زحمات دوستان رزمنده اش شود.

وی با اشاره به معابری كه برخی از رزمندگان با جسم های نحیف شان بر روی میدان های مین ساخته و زمینه یك پیروزی بزرگ در جنگ را فراهم می كردند، تاكیدكرد: حفظ انقلاب امروز نیازمند از خودگذشتگی و موقع شناسی خواص است.

این كارشناس مسایل سیاسی تصریح كرد: برخی خواص بی بصیرت در فتنه 88 خون به دل دوستان و دلسوزان انقلاب كردند و ما نبایستی اجازة تكرار چنین وقایعی را بدهیم.

تاجیك افزود: آنها پرچم برافراشته و اثر بخش ولایت را نشانه رفته اند و فرزندان غیور ایران اسلامی با وحدت و همدلی بایستی پاسداران این حریم و حافظان خون شهدا باشند.

1724/7431/



:: برچسب‌ها: جزیره ,
:: بازدید از این مطلب : 538
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا، مدودیف و لوكاشنكو روز جمعه با صدور بیانیه مشتركی اعلام كردند: توسل به چنین اقداماتی ضمن ایجاد موانع تجاری، همكاری های اقتصادی را مخدوش كرده و امنیت اقتصادی را دچار مشكل می سازد.

روسای جمهوری روسیه و بلاروس همچنین هشدار دادند كه اقدامات یكجانبه غرب در اعمال تحریم های اقتصادی به همكاری های سازنده میان كشورها آسیب زده و همگرایی در چارچوب اتحادیه اوراسیا را تهدید می كند.

بیانیه مشترك روسیه و بلاروس حاكی است: مهمترین تاثیر سوء فشارهای اقتصادی غربی این است كه شهروندان كشورهای تحریم شده دچار زحمت می شوند.

روسای جمهوری روسیه و بلاروس همچنین تاكیدكردند كه رفع اختلافات بین المللی تنها از طریق گفت و گوی برابر و رعایت اصل احترام متقابل میسر است.

آمریكا و اتحادیه اروپا پس از انتخابات دو سال قبل بلاروس كه به انتخاب مجدد لوكاشنكو و شكست رقبای غربگرای وی انجامید، تحریم های یكجانبه علیه مینسك برقرار كردند كه بر اساس یكی از مفاد آن سفر 200 تن از مقام ها و شخصیت های دولتی بلاروس به كشورهای عضو اتحادیه اروپا ممنوع و حساب های بانكی شان مسدود شده است.

در نشست هفته آینده وزرای خارجه اتحادیه اروپا قرار است اسامی 135 نفر دیگر از مقام های مینسك به فهرست تحریمی بروكسل افزوده شود.

الكساندر لوكاشنكو نسبت به عزم مینسك برای واكنش تند به هر گونه تحریم جدید احتمالی از سوی غرب هشدار داده است.

اروپام/518 ** 1574



:: برچسب‌ها: ماکرو , ابرها , دریاچه ,
:: بازدید از این مطلب : 497
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

** حكمت(281)؛ برتري عقل از مشاهده چشم

اندیشیدن، همانند دیدن نیست. زیرا گاهي چشم ها دروغ مي نمایاند اما آن كسی كه از عقل نصیحت خواهد، به او خیانت نمي كند.

** حكمت(282)؛ غرور، آفت پندپذیري

میان شما و پندپذیري، پرده اي از غرور و خودخواهي وجود دارد.

** حكمت(283)؛ علل سقوط جامعه

جاهلان شما پر تلاش، و آگاهان شما تن پرور و كوتاهي ورزند!

** حكمت(284)؛ دانش، نابود كننده عذرها

دانش، راه عذر تراشي را بر بهانه جویان بسته است.

** حكمت(285)؛ ضرورت استفاده از فرصت ها

آنان كه وقتشان پایان یافته، خواستار مهلتند و آنان كه مهلت دارند، كوتاهي مي ورزند.

** حكمت(286)؛ سرانجام خوشي ها

مردم چیزي را نگفتند خوش باد، جز آن كه روزگار، روز بدي را براي او تدارك دید.

** حكمت(287)؛ مشكل درك قضا و قدر

از حضرت(ع) درباره قَدر پرسیدند. امیرالمومنین (ع) پاسخ دادند: راهي است تاریك، آن را مي پیمایید و دریایي است ژرف، وارد آن نشوید و رازي خدایی است، خود را به زحمت نیاندازید.

** حكمت(288)؛ جهل و خواري

هرگاه خدا بخواهد تا بنده اي را خوار كند، دانش را از او دور سازد.

** حكمت(289)؛ مسوولیت نعمت ها

اگر خدا بر گناهان وعده عذاب هم نمي داد، لازم بود به خاطر سپاسگزاري از نعمت هایش نافرماني نشود.

فراهنگ ** 1003 ** 1071



:: برچسب‌ها: حیوانات , انگلستان , قرمز ,
:: بازدید از این مطلب : 492
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، قرارگاه راهبردی عمار ‌به مناسبت برگزاری نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیانیه‌ای را صادر کرده ‌که متن کامل آن به شرح ذیل است:



:: برچسب‌ها: زرد , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 537
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1390 | نظرات ()