نوشته شده توسط : brezzers
اوباما در اجلاس ناتو

آقای اوباما در این اجلاس از فداکاری های مردم آمریکا در راه صلح در افغانستان سخن گفت

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در اجلاس سران ناتو در شهر شیکاگو، که مساله عقب نشینی نیروهای خارجی از افغانستان دستور کار اصلی آن است، هشدار داده که "روزهای سختی" در پیش است.

فرانسوا اولاند رئیس جمهوری جدید فرانسه نیز بار دیگر گفت که او نیروهای کشورش را تا پایان ۲۰۱۲، یعنی دو سال زودتر از موعد قبلی، از افغانستان خارج خواهد کرد.

ناتو برای تحویل دادن امور امنیتی به نیروهای افغان تا پایان سال ۲۰۱۴ آماده می شود.

حامد کرزی رئیس جمهوری افغانستان گفت که کشورش کاملا به مسئولیت های خود آگاه است.

بعضی از اعضای ناتو قول ارائه کمک مالی برای یاری رساندن به نیروهای افغان برای مقابله با شورشگری طالبان پس از خروج نیروهای خارجی را داده اند.

کارولاین وایات خبرنگار بی بی سی در شیکاگو می گوید که این اجلاس در جستجوی آشتی دادن این دو پیام متفاوت است.

به گفته خبرنگار ما از یک طرف به عموم مردم در کشورهای عضو ناتو گفته می شود که جنگ در افغانستان برای نیروهای اعزامی این کشورها درحال پایان یافتن است، درحالی که به افغان ها اطمینان داده می شود که این ائتلاف پس از ۲۰۱۴ افغانستان را تنها نخواهد گذاشت.

"عزم مشترک"

آندرس فو راسموسن، دبیرکل ناتو گفت: "هیچ شتابی برای خروج وجود ندارد. هدف ما، استراتژی ما، جدول زمانی ما همچنان ثابت است."

آقای اوباما اخطار داد که "چالش های بزرگی پیش روست" و از رهبران ناتو خواست "منابع شان را کنار هم بگذارند."

آقای اوباما در این اجلاس که در محل سکونت سابق او برگزار می شود گفت: "همانطور که برای امنیت مشترکمان فداکاری کرده ایم، در عزممان برای کامل کردن این ماموریت متحد خواهیم بود."

رهبران بیش از ۵۰ کشور در این اجلاس حضور دارند که شامل رؤسای دولت های ۲۸ کشور عضو ناتو، آقای کرزی و آصف علی زرداری رئیس جمهوری پاکستان است.

اوباما و کرزی

آقای کرزی یکی از شرکت کنندگان در این اجلاس در شیکاگو است

با شروع گفتگوها، آقای اوباما از "یک دهه دگرگون کننده" در افغانستان و فداکاری های عظیم مردم آمریکا در مسیر صلح، ثبات و توسعه در آن کشور سخن گفت.

علاوه بر آقای اولاند، چندین رهبر ناتو برای عقب نشینی نیروها از افغانستان پیش از سال ۲۰۱۴ در کشورهای خود تحت فشار سیاسی قرار دارند.

با این حال آقای راسموسن گفت که چنین اقداماتی بخشی از طرح خروج است، و با آن مغایرتی ندارد.

او به بی بی سی گفت: "ما اکنون درحال طی کردن فرآیند انتقال تدریجی مسئولیت های عمده امنیتی به افغان ها هستیم و این فرآیند تا پایان ۲۰۱۴ کامل خواهد شد و در جریان آن شاهد خروج نیروها خواهد بود، تغییری از نقش رزمی به نقش پشتیبانی."

برخی ملل - از جمله آمریکا، استرالیا، بریتانیا و آلمان - قول داده اند که به صندوق بین المللی برای کمک به نیروهای افغان پس از خروج ناتو پول اهدا کنند.

انتظار می رود که آمریکا نیمی از چهار میلیارد دلاری که تخمین زده می شود سالانه مورد نیاز باشد را تقبل کند.

خشونت در افغانستان ده سال پس از سقوط طالبان توسط نیروهای آمریکایی فروکش نکرده است. براساس ارقام سازمان ملل آمار کشته ها در سال ۲۰۱۱ رکورد تازه ای ثبت کرد و به ۳۰۳۱ نفر رسید که بخش اعظم آن ناشی از عملیات پیکارجویان بود.

پیشتر در ماه جاری، طالبان شروع عملیات تهاجمی سالانه در فصل بهار را اعلام کرد. روز شنبه یک بمبگذار انتحاری حداقل ۱۰ نفر از جمله تعدادی کودک را در یک ایست بازرسی در ولایت خوست کشت.

بحث دفاع موشکی

خبرنگاران می گویند که دولت اوباما امیدوار است آقای زرداری با بازگشایی خط مهم تدارکاتی از پاکستان به افغانستان که در ماه نوامبر پس از مرگ شماری از سربازان پاکستانی در یک حمله هوایی آمریکا بسته شد موافقت کند.

همکاری پاکستان برای موفقیت در ماموریت بین المللی در افغانستان ضروری تلقی می شود.

یکی دیگر از موضوع های این اجلاس سیستم دفاع موشکی برای اروپا با هدف مقابله با تهدید احتمالی از سوی ایران است. این سیستم با ابتکار آمریکا ساخته می شود.

انتظار می رود که رهبران ناتو اولین مرحله از این طرح را که با استقرار ناوهای جنگی آمریکایی مجهز به ضدموشک ها در مدیترانه و نصب سیستم راداری در ترکیه همراه است اعلام کنند.

روسیه مخالفت شدید خود با این طرح را اعلام کرده است چرا که معتقد است بازدارنده اتمی آن را تضعیف می کند.



:: برچسب‌ها: وابسته به تکزاس , سیاه و سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 2942
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا، 'حسین قنادیان ' یكشنبه شب در نشست نویسندگان بسیجی این استان در مهمانسرای سپاه قمر بنی هاشم(ع) افزود:بسیج هنرمندان متناسب با شعار سال ، برنامه ها و وظایفی را تدوین كرده است تا براساس این برنامه ها گام بردارد.

به گفته وی،نخستین گام در راستای تحقق این شعار در بخش فرهنگ توجه به امر فرهنگ سازی برای مصرف كالاهای داخلی است كه از طریق ابزارهای فرهنگی و هنری باید پیگیری شود.

وی گفت:فرهنگ سازی در بخش فرهنگ مردم در حوزه مصرف كالاهای داخلی و افزایش كیفیت تولید و محصولات داخلی از سوی تولید كنندگان و افزایش سرمایه گذاری داخلی در امر تولید از سوی بسیج هنرمندان دنبال می شود.

به گفته وی،این فضا در حوزه ادبیات داستانی و تولیدات ادبی ، شعر ، نمایش ، امور سینمایی به ویژه مستند و داستانی دنبال می شود.

وی گفت:شاكله ادبیات مبتنی بر نظریه های غربی است كه باید در این حوزه بر اساس آموزهای ایرانی اسلامی به دنبال تولید اندیشه ملی بود و به نوعی آموزه ها دینی و ملی در این حوزه بومی گردد.

به گفته وی،شناخت داشته ها و ظرفیت ها برای رسیدن به تولید ملی در حوزه هنر و فرهنگ بسیار مهم است و راه اندازی اتاق فكر در امر تولید محتوا برای تحقق تولید ملی و شناخت نیازها و ضرورت ها در برنامه كار سازمان است.

قنادیان یادآور شد:بخشی از جشنواره های فرهنگی هنری سازمان بسیج هنرمندان در سال جاری به امر ترویج شعار تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی اختصاص خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، در این نشست مدیر مركز آفرینش هنرهای ادبی حوزه هنری كشور ، مسوول انجمن های بسیج هنرمندان ،مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال وبختیاری ، مسوول بسیج هنرمندان وجمعی از نویسندگان استان حضور داشتند.

7359



:: برچسب‌ها: به من ,
:: بازدید از این مطلب : 2835
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا در این مراسم كه با حضور حجت الاسلام 'رضا غلامی' رییس سیاستگذاری كنگره، حجت الاسلام 'حمید پارسانیا' و برخی شخصیت های فرهنگی و علمی برگزارشد، از 40 نفر از ارائه كنندگان مقالات علمی با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

جوایز اهدا شده در نخستین كنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی به برترین نوآوری ها در عرصه نظریه‌پردازی قلمرو علوم انسانی اسلامی صورت گرفت و هزینه آن بر عهده 37 دستگاهی است كه در برگزاری كنگره مشاركت داشتند و این جایزه در آینده، شاخصی برای ارزیابی متفكرانی است كه در زمینه علوم انسانی اسلامی نظریه‌پردازی كردند.

در این كنگره هشت كمیسیون تخصصی شامل نقد علوم انسانی متداول، نظریه های ممتاز در علوم انسانی- اسلامی، طبقه بندی علوم انسانی- اسلامی، كاربردی سازی علوم انسانی- اسلامی، ارزیابی و آسیب شناسی علوم انسانی- اسلامی، رویكردهای رایج به علوم انسانی- اسلامی در جهان اسلام و پیوندهای بین رشته ای علوم انسانی و علوم طبیعی تشكیل ‌شد.

هدف از برگزاری این كنگره، نگاه و نگرش دینی به بازخوانی و بازتولید علوم انسانی در كشور است تا ضمن ارزیابی آسیب شناسانه از دستاوردهای این حوزه، نقاط قوت ارتقا داده شود و نقاط ضعف نیز برطرف شود.

همچنین مدیران و سیاست گذاران عرصه علوم انسانی پس از برگزاری این كنگره از روند تغییرات و نوآوری های حوزه كاری خود مطلع خواهند شد و یكی از تفاوت های این كنگره با برنامه های مشابه در این حوزه، عنوان این كنگره است كه حكایت از جدیت برای رسیدن به مولفه علوم انسانی - اسلامی دارد.

از میان 635 چكیده مقاله و400 مقاله ارسال شده به دبیرخانه این كنگره، 30 مقاله برای ارائه به كمیسیون های مربوطه انتخاب شده است.

در كنگره بین المللی علوم انسانی- اسلامی اندیشمندانی از كشورهای مختلف مانند آمریكا، انگلستان، كانادا، هند، مالزی، سنگاپور، تركیه، تانزانیا و لبنان در این كنگره شركت كرده و مقالات خود را ارائه دادند.

فراهنگ**1003**



:: برچسب‌ها: سرگرمی ,
:: بازدید از این مطلب : 3065
|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های خبری، این روزنامه وابسته به محافل شیعه در كویت، ماه مارس گذشته در پی بازتاب اعتراضات و تحولات مربوط به وضعیت شیعیان در كویت، بحرین و سعودی و چاپ برخی مقالات، توقیف شده بود.

حدود 30 درصد از مجموع یك میلیون و یك صد هزار نفر جمعیت بومی كویت را شیعیان تشكیل می دهند.

دادگاه ماه مارس گذشته 'عبدالحسین السلطان' سردبیر این روزنامه را به شش ماه حبس محكوم كرد، ولی او با سپردن وثیقه آزاد شد.

محافل تندرو سلفی در اعمال فشار به 'الدار' همواره این روزنامه را به حمایت از مخالفان بحرینی و سعودی و تحریك آنان علیه حكام این كشورها، متهم می كنند.

**مترجمام**1480**1368**



:: برچسب‌ها: کودک , جشن تولد , مردم ,
:: بازدید از این مطلب : 2993
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

نشست رهبران کشورهای صنعتی جهان در کمپ دیوید برگزار شد

با پایان یافتن نشست سران هشت کشور صنعتی جهان در کمپ دیوید، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا گفته است که در این نشست، پیشرفت قابل توجهی در ترسیم راهی برای خروج از بحران اقتصادی، به ویژه در حوزه یورو، به دست آمد.

آقای اوباما که پس از نشست سران گروه هشت سخن می‌گفت، اضافه کرد که اعضای این گروه توافق دارند که رشد اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر، باید در اولویت نخست فعالیت‌ها باشد.

با این حال، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، تاکید کرد که کشورهای حوزه یورو باید با تداوم اعمال تمهیداتی که تحت عنوان ریاضت اقتصادی در پیش گرفته شده است، از هزینه‌ها و کسری بودجه خود کم کنند.

در بیانیه‌ای که در پایان نشست گروه هشت صادر شد، آمده است که الزاما تمام کشورها برای بهبود وضعیت اقتصادی خود نباید اقدامات مشابهی را انجام دهند.

رهبران گروه هشت همچنین تاکید کرده‌اند که یونان همچنان باید عضو حوزه یورو بماند.

پل آدامز، خبرنگار بی‌بی‌سی در کمپ دیوید می‌گوید که اظهارات آقای اوباما و بیانیه پایانی گروه هشت، نشان می‌دهد که رویکرد آمریکا و فرانسه برای یافتن راه خروج از بحران مالی، بیش از رویکرد مورد تاکید آلمان و بریتانیا با استقبال حاضران در این نشست روبه‌رو شده است.

آلمان و بریتانیا از اقدامات منجر به ریاضت اقتصادی در کشورهای حوزه یورو حمایت می‌کنند.

نشست سران کشورهای فرانسه، آلمان، آمریکا، بریتانیا، ایتالیا، ژاپن، کانادا و روسیه در کمپ دیوید در ایالت مریلند آمریکا برگزار شد.

آنها افزون بر بحران مالی حوزه یورو، درباره ایران، افغانستان و عرضه جهانی منابع انرژی نیز گفت‌وگو کردند.

نگرانی در تامین منابع انرژی

گزارش شده است که رهبران هشت کشور صنعتی جهان با در نظر گرفتن فرا رسیدن موعد اعمال تحریم‌های جدید نفتی علیه ایران، درباره چگونگی استفاده از ذخایر نفت خود برای ایجاد ثبات در بازار انرژی گفت‌وگو کرده‌اند.

باراک اوباما همچنین اعلام کرد که گروه هشت با رهبران کشورهای آفریقایی و بخش خصوصی، برای تامین امنیت غذایی، اتحاد جدیدی را تشکیل خواهد داد.

مقامات اتحادیه اروپا نیز با استقبال از بیانیه گروه هشت، بر ضرورت افزایش رشد اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید تاکید کرده‌اند.



:: برچسب‌ها: بهار , زرد ,
:: بازدید از این مطلب : 1070
|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آمانو عصر یكشنبه هنگام ترك فرودگاه وین به مقصد تهران خاطرنشان كرد كه برای سفر یك روزه اش به تهران ، یك جدول زمانی برای گفت و گو با مقامات ایرانی طراحی شده است.

خبر تكمیلی متعاقبا ارسال می شود.

اروپام 1344



:: برچسب‌ها: کانادا , انگور چینی , شب ,
:: بازدید از این مطلب : 3019
|
امتیاز مطلب : 38
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا،‌ علی زنگی آبادی روز یكشنبه بعد از بركناری خود از ریاست فدراسیون دوچرخه سواری ادعا كرد كه بركناری وی با نظر وزیر ورزش وجوانان بوده است.

حمید سجادی روز یكشنبه در حاشیه مجمع فدراسیون ژیمناستیك به خبرنگاران گفت : با زنگی آبادی تماس گرفته وبه اوگفتم كه بركناری اش با نظر وزارتخانه صورت گرفته و دلایل آن نیز به زودی اعلام خواهد شد.

وی با خودداری از پاسخ به سوال هایی درباره تغییرات آتی در فدراسیون ها گفت: خبرهای بیشتری در این رابطه در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

سجادی درپاسخ به این سوال كه آیا تغییرات كنونی به فاصله 2 ماه مانده به المپیك 2012 لندن به سود ورزش است؟، گفت:درجهان ورزش ما شاهد بوده ایم كه وسط جام جهانی فوتبال هم سرمربی یك تیم بركنار می شود. بنابر این مساله غیر عادی نیست.

احمد دنیا مالی رییس فدراسیون قایقرانی و علی زنگی آبادی رییس فدراسیون دوچرخه سواری روز یكشنبه از سمت های خود بركنار شدند.

گفته می شود كه روسای چند فدراسیون دیگر نیزدرلیست تغییر وتحولات قرار دارند.

ورزشی**1346**1590**



:: برچسب‌ها: کریسمس , گل , نشان ,
:: بازدید از این مطلب : 3003
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا، ‌علی كریمی در تارنمای رسمی خود با بیان این مطلب افزود : از روزی كه به امارات آمدم، بعضی رسانه‌ها مطالبی از قول من مطرح كردند كه صحت ندارد. من هیچ پیشنهادی ندارم وتا این لحظه هم باشگاهی صحبت رسمی با من در این خصوص نداشته است.

وی درخصوص شایعه جدایی اش ازپرسپولیس تصریح كرد: من واقعا نمی دانم، این شایعات را چه كسانی مطرح می‌كنند. در حالیكه تارنمای باشگاه كه موثق ترین منبع برای هواداران است ،‌ تمام اخبار مربوط به تیم را دراختیار این عزیزان قرار می‌دهد. به نظر می رسد كه شایعه سازان دوست ندارند، من در پرسپولیس بمانم و به همین دلیل چنین حواشی مطرح می كنند.

كریمی گفت: به هرحال این حق طبیعی باشگاه است كه براساس تفكرات خود بازیكن جذب كند و من هم مثل تمام بازیكنانی كه قراردادشان تمام می‌شود، این اجازه را دارم كه اگر پیشنهادی رسمی دریافت كردم به آن فكر كنم.

كریمی درپایان خاطرنشان كرد: در حال حاضر باید به بازی با الاتحاد فكر كنیم، تا با پیروزی در این مرحله ضمن شاد كردن دل هواداران، دربین هشت تیم برتر آسیا قرارگیریم.

ورزشی **9118**1590



:: برچسب‌ها: استرالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 2899
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا، در دیدار این دو تیم كه بعدازظهر امروز (یكشنبه) در هفته پانزدهم لیگ برتر هندبال باشگاه های ایران در سالن ورزشی ملت شهر اصفهان برگزار شد، تیم ذوب آهن اصفهان با نتیجه 29 بر 20 فولاد اكسین خوزستان را شكست داد.

این دیدار را 'اردشیر جان نثاری' و 'وحید منصوری' به عنوان داوران اول و دوم قضاوت كردند.

در حاشیه:

** بنا بر دستور مسوولان باشگاه ذوب آهن اصفهان، از ورود حدود 200 نفر از تماشاگران تیم هندبال ذوب آهن به سالن ورزشی ملت شهر اصفهان جلوگیری شد.

** گروهی از تماشاگران ذوب آهن كه تعداد آنها كمتر از 30 نفر بود، پس از آنكه ماموران انتظامی ورزشگاه ملت را ترك كردند، با تجمع در محوطه ورزشگاه، علیه مدیر عامل این باشگاه و 'محمدرضا كربكندی' كه به تازگی به عنوان سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان انتخاب شده است، شعار دادند.

** مسوولان تیم هندبال اكسین فولاد خوزستان به علت اینكه تماشاگران این تیم نتوانستند وارد سالن ملت اصفهان شوند، از مسوولان باشگاه ذوب آهن اصفهان انتقاد كردند.

** در جریان این دیدار، 'غلامعباس اسماعیلی' سرمربی تیم اكسین فولاد خوزستان به دلیل اعتراض های مكرر به نحوه قضاوت ، از سوی سرداور از نیمكت مربیگری تیمش اخراج شد.

7132/ 607

1589



:: برچسب‌ها: ابرها ,
:: بازدید از این مطلب : 2785
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا، مقدسی روز یكشنبه در گفت و گو با تلویزیون رسمی سوریه افزود: اتحادیه عرب بخشی از ایجاد مشكل در سوریه بوده و برای حل بحران آن اقدامی نكرده است.

وی در عین حال اظهار داشت كه هر وقت عملا موضع اتحادیه عرب تعدیل شود، سوریه نیز در خصوص انتظار نقش آفرینی از این اتحادیه تجدید نظر خواهد كرد.

اتحادیه عرب در نیمه دوم سال 1390 با فشار برخی كشورهای عرب خلیج فارس عضویت سوریه را در این اتحادیه به حال تعلیق درآورد.

مقدسی با اشاره به طرح شش ماده ای 'كوفی عنان' برای حل بحران سوریه تاكید كرد كه سوریه، 'كوفی عنان' را صرفا به عنوان نماینده سازمان ملل پذیرفته است.

این در حالی است كه برخی از اعضای اتحادیه عرب كوفی عنان را نماینده سازمان ملل و این اتحادیه برای حل بحران سوریه می دانند.

این مقام وزارت خارجه سوریه گفت كه عرب ها از كمك به سوریه برای حل مشكلات خود سرباز زدند و عضویت این كشور را بر خلاف منشور اتحادیه عرب به حال تعلیق درآوردند و پس از آن پرونده سوریه را بین المللی كردند تا ثبات آن را بر هم زنند.

وی در ادامه افزود كه عرب ها سپس نقش خطرناكی ایفا كرده و برخی از آنها به پذیرایی از عناصر متمرد و مسلح كردن آنها پرداخته و سازمان پیمان آتلانتیك شمالی (ناتو) را به رخ سوریه كشیده اند.

مقدسی گله مندی دولت متبوعش را از نبیل العربی دبیر كل اتحادیه عرب ابراز داشت و گفت: وی به شورای امنیت سازمان ملل رفت و به جای كمك به سوریه به آن ضرر زد.

خاورم**2131 **1431



:: برچسب‌ها: حزب ,
:: بازدید از این مطلب : 2738
|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین'سیدمحسن حسینی دیباجی' روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: بحرین پیشتر به عنوان استان چهاردهم جزو كشور ایران بود اما خیانت شاه منفور باعث جدایی بحرین از ایران شد.

وی با اشاره به انتفاضه بزرگ مردم بحرین علیه ظلم و ستم رژیم آل خلیفه افزود: سران این كشور تدبیری اندیشیده اند كه بحرین را با كشور وهابی عربستان متحد كنند.

وی مبارزه مردم استان 'قطیف' عربستان علیه آل سعود را یادآور شد و گفت: كشوری كه خود در درون در حال فروپاشی است چگونه می خواهد با كشور بحرین متحد شود.

حسینی دیباجی خاطرنشان كرد: در صورتی هم كه این اتفاق نامیمون رخ دهد، دامنه انتفاضه بحرین سراسر كشور عربستان را فراخواهد گرفت و دشمن دیگر توانایی ایستادگی در مقابل مردم انقلابی را نخواهند داشت.

1724/562



:: برچسب‌ها: باغ ,
:: بازدید از این مطلب : 1947
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در این مراسم، دكتر محمود احمدی نژاد از 16 نفر از اساتید برتر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی كشور در سال تحصیلی 91-90 تجلیل و لوحی به نشانه تقدیر به آنها اهدا خواهد كرد.

نام شهید دكتر مسعود علی محمدی و شهید دكتر مجید شهریاری از اساتید فیزیك دانشگاه های تهران و شهید بهشتی در صدر فهرست 16 نفره اعضای هیات علمی نمونه كشور قرار گرفته است.

قرار است رییس جمهوری در این مراسم سخنرانی كند.

سیام**1723**9132**1572



:: برچسب‌ها: عکاسی , شهری , بچه ها ,
:: بازدید از این مطلب : 1825
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگاراجتماعی ایرنا، 'كامران فراهانی' در نوبت عصر یازدهمین جلسه محاكمه متهمان پرونده فساد بزرگ مالی در دفاع از كیفرخواست صادر شده علیه 'خ.الف' معاون سابق وزیر صنایع و معادن گفت : متهم مدعی است كه سكه ها و شمش های طلای كشف شده از منزلش را به عنوان هدیه دریافت كرده است.

نماینده دادستان تهران همچنین از كشف پنج سند ملكی به نام متهم و همسرش و 300 میلیون تومان پول در حساب بانكی وی خبر داد و گفت: در این رابطه متهم مدعی است كه این پول را به عنوان قرض از یك شركت خصوصی دریافت كرده است.

فراهانی افزود: در حال حاضر چهار پرونده دیگر با موضوع ارتشا برای معاون سابق وزیر صنایع و معادن مفتوح و در حال رسیدگی است.

نماینده دادستان تهران گفت: آقای 'خ.الف'، معاون سابق وزیر صنایع و معادن برعكس آقای 'م.الف' متهم اصلی پرونده كه با هركس دست می داد، به او رشوه می داد، متهم نیز به هر كس دست می داده از او پولی می گرفته است.

نماینده دادستان تهران در ادامه با بیان اینكه در این جلسه و جلسات قبلی شاهد بودیم كه متهمان سوابق خود را از دوران هشت سال دفاع مقدس بیان می كردند،گفت: این ها سوء استفاده از برخی عناوین است و به طور قطع دشمنان اسلام از این عناوین سو استفاده خواهند كرد.

وی با بیان اینكه‌آقای 'خ.الف' چندین سمت مانند معین صنایع استان خوزستان، رییس دفتر سابق وزیر صنایع و معادن، عضو و هیات مدیره ایمیدرو و مدیرعامل آن بوده است گفت: برای اینكه یك فردی نفوذ داشته باشد همین چند سمت كافی است و چنین شخصی از این پتانسیل برخوردار بوده است تا با رایزنی ها ،‌سهمیه شمش گروه ملی را در ستاد فولاد افزایش دهد.

نماینده دادستان تهران گفت: هیچ قانونی در كشور این اجازه را نداده است كه فردی بتواند بخاطر انجام كار خیر رشوه بگیرد و در جایی از قانون ذكر نشده كه رشوه فقط برای انجام دادن كار غیرقانونی است بلكه می توان رشوه گرفت و كار قانونی انجام داد.

فراهانی همچنین به اظهارات متهم درباره خدماتش در طول سالیان گذشته اشاره كرد و گفت:‌ هر كسی كه مدیر می شود باید خدماتی داشته باشد و نمی توان به خاطر انجام چند خدمت سو استفاده شخصی را لحاظ نكرد.

فراهانی افزود: به عنوان نمونه آقای 'ك' شهردار سابق تهران نیز خدمات بسیاری را انجام داده بود و حتی فهرست خدماتش بسیار طولانی بود و اگر آقای 'ك' درست مجازات می شد بعد ها به عنوان مسوول انتخابات 'ك' به تلویزیون نمی آمد.

نماینده دادستان تهران در ادامه خطاب به قاضی سراج گفت: اگر برای آقای 'خ.الف' معاون سابق وزیر صنایع و معادن مجازات خفیفی در نظر بگیرید مدیون ملت هستید.

وی افزود: بر اساس مطالعات جامعه شناسان و جرم شناسان ،‌ریشه بسیاری از جرایم موجود در سطح جامعه همین تبعیض هاست.

به گفته وی وقتی مامور دولتی یا كسی كه معاون وزیر است خیانت می كند، باید وی را چنان زد كه دیگر بلند نشود و حتی اگر بلند شد ذلیل شود.

وی ادامه داد: وقتی معاون وزیری 900 میلیون تومان رشوه می گیرد دیگر كسی را نمی توان نصیحت كرد كه چرا قانون را رعایت كرد.

فراهانی گفت: آثار مخرب اعمال آقای 'خ.الف' به هیچ وجه پاك نمی شود و در تاریخ جمهوری اسلامی ایران نوشته خواهد شد.

به گفته فراهانی، وجود برخی قرائن عدیده،مانند اظهارات 'م.الف' ، اظهارات 'م.ش' ، اظهارات 'ع.ر'، گزارش آقای تورگ معاون دادستان تهران، رویه 'م.الف' كه همه جا بی مورد پول خرج نمی كرد و برداشت عرف از نحوه دریافت وجه توسط معاون سابق وزیر صنایع و معادن، سوء شهرت 'خ.الف' بر اساس اظهارات همكاران قبلی وی و عدم اعتراف وی در روزهای نخستین بازجویی مبنی بر گرفتن وجه الرشاء ضمن اینكه متهم را مستحق افساد فی الارض می دانیم، برای وی تقاضای مجازات خار كننده از دادگاه را داریم.‌

وی با بیان اینكه آقای 'خ.الف' همواره پول نقد می گرفته است، گفت: حمل و نقل پول نقد برای یك معاون وزیر كه حسابهای متعدد دارد،‌ غیرقابل توجیه است، مگر حضرت علی اصغر (ع) در خواب به شما گفته بود كه دلار و سكه و ارز بگیرد و یك مجتمع فرهنگی، مذهبی به نام آن حضرت بسازید.

فراهانی ادامه داد: همچنین برخی منابع موثق و غیرموثق به تواتر و مكررا گفته اند كه این آقا از آن حرفه ای هاست و عادت دارد كه از پیمانكاران رشوه بگیرد.

اجتمام**9134 **9140



:: برچسب‌ها: آیفون , مربع , ابرها ,
:: بازدید از این مطلب : 1532
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌‌‌‌‌‌ الاسلام‌ محمدحسن ابوترابی‌فرد نماینده مجلس شورای اسلامی در نخستین نشست دبیران استانی مجمع اسلامی رشد و ارتقاء دانشگاهیان که در مشهد مقدس برگزار شد، گفت: انباشت علم و دانش، از برکات قلم است و قطعاً اگر قلم وجود نداشت، علم و نهادهای علمی مانند دانشگاه‌ها نیز رشد و گسترشی نداشتند.



:: برچسب‌ها: مردم , فرمت مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 1442
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس مجتبی رحماندوست یادداشتی را به خبرگزاری فارس ارسال کرده که متن آن به شرح زیر است:

روز جمعه 22/2/91 دعوتنامه ای پیامکی برای شنبه شب دریافت کردم که ضمن عرض تبریک میلاد حضرت فاطمه زهراء ( سلام الله علیها) مرا به جلسه هم اندیشی اصولگرایان منتخب مجلس نهم و با حضور آقای دکتر حداد عادل دعوت کرده بود.

دعوتنامه پیامکی از سوی برادر پرتلاشم دکتر علیرضا زاکانی بود. همین که شنیدم هم منتخبان جبهه متحد اصولگرایان در آن شرکت خواهند کرد و هم جبهه پایداری، تصمیم گرفتم که در آن شرکت کنم؛ من از آغاز جریانات انتخابات مجلس نهم دغدغه نزدیکتر کردن این دو جبهه و بلکه برداشتن کامل فاصله بین آن دو را داشتم ضمناً می دانستم هم موضوعاتی که به مجلس نهم مربوط می‌شود در جلسه مطرح خواهد شد و هم موضوع رئیس مجلس نهم.

در روزهای قبل از انتخابات هر خبرنگاری از من می پرسید که به کدام کمیسیون می‌روی؟ جواب می دادم حالا که نه به دار است و نه به بار و وقت انتخاب کمیسیون تخصصی نیست، آنها همچنین می‌پرسیدند: نظرت نسبت به رئیس مجلس آینده چیست؟ می گفتم که من نه در مجلس هفتم بوده‌ام و نه در مجلس هشتم ( اصلاً تاکنون نماینده نبوده‌ام) و لذا نه تجربه عملی مدیریت آقای حداد را دارم و نه  آقای لاریجانی را؛ می‌پرسیدند: هیچکدام برای تو فرقی ندارد؟ می گفتم: البته سوابق ارتباطی و دوستی‌ام با آقای حداد بیشتر بوده  و در اصل کاندیداتوری‌ام برای مجلس هم با ایشان مشورت کردم و او مشوق من بود و می‌توانم بگویم که تمایلم به آقای حداد عادل بیشتر است.

گر چه منزلت یا سوابق روشن آقای لاریجانی و توانمندی‌های وی  را نیز نمی‌توانم نادیده بگیرم؛ اما در بررسی‌های آینده به نتیجه نهایی خواهم رسید.

شنبه شب قصد داشتم که برای انرژی گرفتن از فضایی که دوستان جبهه متحد اصوگرایان و جبهه پایداری گرد هم می‌آیند، به جلسه هم اندیشی اصولگرایان بروم. درضمن علاقمند بودم که با بعضی از نمایندگان از جمله آقای حدادعادل در مورد انتخاب کمیسیون تخصصی مجلس مشورت کنم.

در بدو ورودم به سالن جلسه که من از دری وارد شدم و آقای حداد از دری دیگر، اتفاقاً به ایشان برخورد کردم و با هم به ردیف جلو رفتیم و کنار هم نشستیم تا در حاشیه برنامه‌ها با ایشان گفتگو کنم؛ جلسه با استقبال زیاد نمایندگان و منتخبان جدید مواجه شده بود اما بخشی از حاضران در ردیف های عقب سالن نشسته بودند.

آقای حداد از جا برخاست و با اشاره دست از آنان خواست که جلوتر بیایند، در لحظاتی که او ایستاده بود و از حضار می‌خواست که به ردیف‌های جلوتر بیانید عکس‌های زیادی از او گرفته شد من تعجب می‌کردم که این حالت آقای حدادعادل به چه درد خبرنگاران می خورد که این همه عکس می گیرند؟! فردا و پس فردای آن شب در تعدادی از روزنامه ها و سایت های خبری دیدم که نوشته‌اند "میتینگ انتخاباتی آقای حداد برای تصاحب کرسی ریاست مجلس" و عکس او را به گونه ای جلوه داده بودند که گویی از جا برخاسته و مثلاً به حضار می‌گوید "برای رئیس شدن به من رأی بدهید"!

عکس من را هم که برای استفاده از ظرفیت‌های حاشیه‌ای جلسه و مشورت با وی در مورد کمیسیون تخصصی در ردیف جلو و کنار او نشسته بودم، به عنوان یکی از طرفداران پر و پا قرص سیاسی ریاست آقای حداد  به مجلس، چاپ و منتشر کردند.

دوستی برایم پیامک فرستاد که : تصویر خندان شما را در صف نخست حامیان نامزد ریاست مجلس دیدم و ...... امیدوارم که دین خود را در گرو دنیای دیگران نگذارید. که ناگهان چه زود دیر می‌شود. یاد مرحوم چارلی چاپلین افتادم که در آن فیلم در خیابان بیرقی را می‌بیند و آن را از زمین بر می‌دارد و ناگهان رهبر تظاهر کنندگان محسوب می‌شود!! و من دریافتم که ناگهان چه زود سیاست‌زده شده‌ام .

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            مجتبی رحماندوست

منتخب مردم  شریف تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس نهم

انتهای پیام/



:: برچسب‌ها: سنگ , حیوانات ,
:: بازدید از این مطلب : 1531
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ ، موسسه آمار کانادا اعلام کرد ، افزایش قیمت خودرو و پوشاک طی ماه آوریل تاثیر زیادی در رشد نرخ تورم این کشور داشته است .

بر اساس این گزارش ، کارشناسان اقتصادی بر این باورند که افزایش نرخ تورم کانادا موجب خواهد شد تا بانک مرکزی این کشور زودتر از فدرال رزرو آمریکا اقدام به افزایش نرخ بهره بانکی کند . بر این اساس ، نرخ تورم کانادا طی ماه آوریل نسبت به مدت مشابه سال قبل به بیش از 2 درصد رسیده است . این رقم در ماه مارس نیز به بیش از 1.9 دزصد رسیده بود .

این گزارش حاکی است ، کارشناسان اقتصادی پیش از این در نظرسنجی بلومبرگ نرخ تورم 1.9 درصدی را برای کانادا پیش بینی کرده بودند . این گزارش افزود ، مارک کارنی رییس بانک مرکزی کانادا ماه گذشته تاکید کرد ، احتمال افزایش نرخ بهره بانکی این کشور برای نخستین بار از سپتامبر 2010 میلادی وجود دارد . نرخ بهره بانکی کانادا هم اکنون در حد یک درصد ثابت شده است .

بر این اساس کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کنند نرخ بهره بانکی کانادا طی ماههای آینده افزایش خواهد یافت تا از روند صعودی نرخ تورم جلوگیری شود . موسسه آمار کانادا افزود هزینه حمل و نقل در این کشور طی ماه آوریل با رشد 3.2 درصدی روبرو شده است و قیمت خودرو نیز در این کشور با رشد 3.4 درصدی مواجه شده است . قیمت بنزین نیز در این کشور نسبت به آوریل گذشته بیش از 3.3 درصد رشد داشته است . قیمت پوشاک و مواد غذایی در کانادا نیز با رشد 2.4 و 2.5 درصدی روبرو شده است . بانک مرکزی کانادا نرخ تورم 2 درصدی را برای شش ماه نخست و نرخ تورم 2.2 درصدی را برای شش ماه دوم 2012 پیش بینی کرده است . ثابت ماندن نرخ بهره بانکی کانادا از سپتامبر 2010 میلادی تا کنون از دهه 1950 میلادی بی سابقه است .



:: برچسب‌ها: نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 1500
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس گفت که اعضای شورای نگهبان  در جلسه اخیر خود با بررسی نتایج دورم دوم انتخابات در حوزه‌های انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر،پلدختر،لنجان و سمیرم صحت انتخابات را در این 4 حوزه انتخابیه تأیید کردند.



:: برچسب‌ها: واشنگتن , لا , اتومبیل ,
:: بازدید از این مطلب : 1318
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

ابوالقاسم جراره منتخب مردم بندر عباس و قشم در مجلس نهم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با بیان اینکه  وحدت میان نمایندگان از مهمترین اقداماتی است که باید در این دوره به آن توجه شود، اظهار داشت: برای رسیدن به این هدف باید برای انتخاب رئیس مجلس تصمیمی گرفته شود که به وحدت بیشتر میان نمایندگان بیانجامد.



:: برچسب‌ها: سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 1350
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین 'علیرضا اعرافی' روز شنبه در پیش نشست علمی همایش بین المللی قرآن و مستشرقان در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) افزود: استشراق به معنای جدید، پس از رنسانس شكل گرفت و در این دوره، هزاران كتاب و ده ها هزار مقاله در باره قرآن، توسط غربیان نوشته شد.

وی افزود:پیوند استشراق با استعمار و شناخت دقیق جهان اسلام و شرق،چند سویه بودن این جریان و مطالعه استشراق در جایگاه فرارشته ای از مباحثی است كه حتما باید در مطالعات مربوط به استشراق به آنها توجه كرد.

رییس جامعه المصطفی با بیان این كه استشراق را باید با همان شكل فرارشته ای و پیوسته مورد مطالعه قرار دهیم،افزود:اینكه جریان استشراق به لحاظ فنی و ذهنی در جهان غرب شكل پیدا كرده،امری بدیهی است اما در شكل مطالعاتی آن، باید استشراق را از دریچه روش ‌شناسی بیرونی مورد مطالعه قرار گیرد.

اعرافی با اشاره به اهمیت مطالعات در باره مساله استشراق در حوزه و جامعه المصطفی، گفت: حركت مستشرقان را نباید دستكم بگیریم و حوزویان در این عرصه باید رویكردی فعالانه و تمدنی داشته باشند.

وی ادامه داد:البته دراین مسیر باید مواجهات ما، منصفانه،عادلانه و به قصد كشف حقیقت باشد و در این مسیر ناگزیر از ارزیابی جریانات استشراقی در سطح جهان هستیم.

وی تلاش برای تشكیل كرسی‌های اسلامی شناسی و شیعه شناسی در مغرب زمین رااز وظایف نهادهای فعال حوزوی عنوان كرد و افزود: حوزه و جامعه المصطفی باید در یك برنامه حداقل ده ساله، طلابی را تربیت كند تا در جایگاه‌ های علمی سراسر جهان به عنوان نظریه پرداز و مدافع فرهنگ اسلامی اصیل و شیعی حضور یابند و به شبهات پاسخ دهند.

اعرافی گفت: تاسیس رشته‌های قرآن و مستشرقان، وسعت بخشیدن به مطالعات اسلام شناسی در عرصه‌های بین‌المللی و تشكیل شورای قرآن و استشراق در نهادهای حوزوی، از مباحثی است كه باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه نیز در این نشست گفت:در یك دهه اخیر200 كتاب استشراقی توسط اسلامشناسان غیرمسلمان در دنیا منتشر شده است.

حجت الاسلام'محمد جعفرعلمی' افزود:كار بررسی اسلام و قرآن از 14 قرن پیش توسط اسلام پژوهان غیرمسلمان وجود داشته است و آنان از نظر تاریخی، متنی و زبان شناسانه، قرآن را مورد بررسی قرار داده اند.

وی با اشاره به مشكلات قرآن پژوهی در غرب گفت: نبود یك متن با تحقیق انتقادی،عدم دسترسی آزاد به تمام نسخ خطی مربوط و نبود درك شفاف از نمای فرهنگی و زبانی جامعه ای كه قرآن در آن بوجود آمده است، در زمره مشكلات اساسی قرآن پژوهان در غرب به شمار می رود.

معاون پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه ابراز داشت:شاید مهمترین مانع پیشرفت قرآن پژوهشی، نبود برنامه آموزشی مناسب و در خور برای دانشجویان مطالعات قرآنی در باره زبان، ادبیات و سنت های فرهنگی غیرعربی است كه بدون تردید زمینه تاریخی قرآن را شكل داده اند.

وی افزود: مطالعات اسلام شناسی و قرآن شناسی در غرب و در مراحل اولیه آن، با انگیزه های سیاسی و سلطه جویانه انجام شد و چون با این هدف به این كار مبادرت ورزیدند، نتوانستند تصویر درستی از اسلام، ارایه كنند.

وی افزود:زمانی كه قرآن بخصوص در شرایط فعلی، نقش فعال خود را در شكل‌ گیری حركت‌های آزادیخواهانه در جهان اسلام، نشان داده، طبیعی است كه بسیاری از تلاشهای بظاهر علمی مستشرقان، رنگ و بوی سیاسی داشته و برای كنترل این حركت ها انجام شده است.

معاون جامعة المصطفی خاطرنشان كرد: دسترسی نداشتن آنها به منابع اصیل و نسخ خطی صحیح، یكی دیگر از مشكلاتی است كه در طول تاریخ، همواره مانع درك صحیح آنان از حقیقت صحیح معارف قرآنی شده است.

علمی افزود: در این بین نبود درك شفاف از فرهنگ و تمدن اسلامی از دیگر مسائلی است كه سبب شده تا مطالعات قرآن ‌پژوهانه مستشرقان با آسیب‌های بسیاری روبه ‌رو باشد.

در این نشست، تعدادی از اساتید حوزه علمیه قم در باره ابعاد مختلف فعالیت مستشرقان در حوزه دین سخنرانی كردند.

همایش بین المللی'قرآن و مستشرقان'،بهمن ‌ماه امسال در شهر قم برگزار می شود.

علوم قرآنی مانند ابعاد اعجاز و تحدی قرآن و مطالعات قرآنی مستشرقان و زبان، ادبیات و ساختار قرآن، از محورهای این همایش اعلام شده است.ك/2

7408 / 380/



:: برچسب‌ها: نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 1280
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

"حسین مرتضی" مدیر دفتر شبکه العالم در دمشق و از خبرنگاران کهنه کاری که نقش برجسته‌ای در رسوا سازی سناریوهای برخی رسانه‌های عربی در سوریه داشت در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل فارس درباره شایعه ترور ماهر اسد برادر بشار اسد رئیس جمهوری سوریه گفت: اطلاعاتی در دست داریم که نشان می‌دهد چنین شایعه‌ای کاملا دروغ بوده و عاری از صحت است.



:: برچسب‌ها: کانادا , زرد , ساحل ,
:: بازدید از این مطلب : 1276
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

درخواست گروه هشت از ایران برای شفافیت برنامه هسته ای

سران هشت کشور صنعتی جهان در کمپ دیوید در گفت و گوهای اولیه،از ایران خواستند که درباره برنامه هسته ای اش شفاف تر باشد.

برای پخش این فایل، نرم افزار "جاوا اسکریپت" باید فعال شود و تازه ترین نسخه "فلش" نیز نصب شده باشد

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، از رهبران کشورهای صنعتی جهان در کمپ دیوید، محل برگزاری نشست گروه هشت در نزدیکی واشنگتن، استقبال کرده است.

انتظار می‌رود بحران مالی حوزه یورو محور اصلی گفت‌وگوهای گروه هشت باشد، ولی اعلام شده که برنامه‌های هسته‌ای ایران و کره شمالی و ناآرامی در سوریه نیز مورد توجه رهبران حاضر در این نشست بوده است.

سران کشورهای آمریکا، آلمان، فرانسه، بریتانیا، ژاپن، روسیه، ایتالیا و کانادا در نشست کمپ دیوید حضور دارند.

مقامات رسمی اعلام کرده‌اند که رهبران حاضر در کمپ دیوید در گفت‌وگوهایی که در یک مهمانی شام در جمعه شب انجام شد، بر سر موضوعاتی همچون بلندپروازی‌های هسته‌ای کره شمالی و ایران اتفاق نظر داشته‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، رهبران گروه هشت گفته‌اند که "اگر کره شمالی به روند اقدامات تحریک‌آمیز خود ادامه دهد"، با انزوای بیشتری (در عرصه جهانی) روبه‌رو می‌شود.

همچنین گزارش شده است که رهبران حاضر در این نشست معتقدند که دولت ایران این وظیفه و مسئولیت را دارد که ادعاهای مربوط به صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای خود را ثابت کند.

بر اساس اعلام مقامات رسمی آمریکا، رهبران حاضر در کمپ دیوید از جمله دمیتری مدودیف، نخست وزیر روسیه، درباره تحولات سوریه بر این عقیده بوده‌اند که طرح صلح مورد حمایت سازمان ملل متحد باید به طور کامل اجرایی شود و در شرایط کنونی لازم است که اقدامات برای انتقال قدرت سیاسی آغاز شود.

رهبران حاضر در نشست گروه هشت در کمپ دیوید جمعه شب در کنار هم شام خوردند

استیو کینگستون، خبرنگار بی‌بی‌سی می‌گوید که هیچ یک از این موضوعات، به راحتی قابل حل‌وفصل نیست، اما در مقایسه با موضوع بحران مالی حوزه یورو می‌توان گفت که مراسم شام جمعه شب یکی از راحت‌ترین و صریح‌ترین بخش‌های نشست گروه هشت در کمپ دیوید بوده است.

در آستانه نشست گروه هشت، یونان اعلام کرد که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان پیشنهاد کرده است که ادامه عضویت یونان در حوزه یورو به همه‌پرسی گذاشته شود. هرچند آلمان این ادعا را رد کرد.

افزایش تردیدها از آینده اقتصادی یونان، شرایط دشواری را برای تصمیم‌گیران حوزه یورو به وجود آورده است و سرمایه‌داران نگران هستند که خروج یونان از حوزه یورو آغازی برای یک بحران جهانی باشد.

پیش از مراسم شام جمعه شب، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا و فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه در دیدار دوجانبه‌ای که داشتند، تاکید کردند که به دنبال تمرکز بیشتر بر رشد اقتصادی هستند.

در اولین روز حضور رهبران گروه هشت در کمپ دیوید، به یوشیهیکو نودا، نخست‌وزیر ژاپن هم یک کیک شکلاتی داده شد. روز یکشنبه آینده تولد آقای نودا است.

گزارش شده است که با پایان نشست گروه هشت در روز شنبه اغلب سران حاضر در این نشست به شیکاگو سفر خواهند کرد تا در اجلاس ناتو در روزهای یکشنبه و دوشنبه شرکت کنند.



:: برچسب‌ها: مدل , وابسته به تکزاس , جشن تولد ,
:: بازدید از این مطلب : 1715
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا، عبدالباری عطوان سردبیر این روزنامه نوشت: به دلیل نافرمانی كشورهای كوچك شورای همكاری از ریاض و تكیه بر ابر قدرتهای خارجی سلطه عربستان سعودی بر این شورا به صورت تدریجی در حال كاهش یافتن است.

این روزنامه نوشت: سه طرح عربستان برای این شورا با شكست مواجه شدند كه نخستین آن طرح واحد پول مشترك و سپس طرح انضمام اردن و مغرب به این شورا و بالاخره طرح اخیر مبنی بر تبدیل شورای همكاری خلیج فارس به اتحادیه است.

القدس العربی نوشت: طرح واحد پول مشترك كشورهای شورای همكاری به دلیل مخالفت عمان و عقب نشینی امارات عربی متحده به علت اختلاف بر سر تعیین ریاض به عنوان مقر دائمی بانك مركزی خلیج فارس و ابهام در موضع كویت شكست خورد.

این روزنامه افزود: دومین طرح در زمینه پیوستن اردن و مغرب به عضویت شورا و تشكیل نهادی برای حمایت پادشاهی های این كشورها از انقلاب های عربی نیز مورد تایید كشورهای عضو و حتی شاهزادگان سعودی قرار نگرفت و با شكست مواجه شد.

این روزنامه نوشت: سومین طرح عربستان كه به صورت غیر منتظره مطرح شد، نیز در زمینه تبدیل شورای همكاری به اتحاد بود و در پی انتشار گزارش هایی در زمینه شروع آن با اتحاد بین عربستان و بحرین مطرح شد كه با مخالفت سه كشور عمان، كویت و امارات عربی متحده رو به رو شد. این كشورها خواستار بررسی عمیق آن پیش از تصمیم گیری شدند.

به نوشته القدس العربی، عدم حضور رهبران دو كشور عمان و امارات عربی متحده در نشست مشورتی اخیر در ریاض نشانگر گسترش دامنه اختلافات بین عربستان و دیگر كشورهای شورا و مانند كارت قرمز در مقابل طرح اخیر اتحاد است و هر كس كه سخن دیگری گوید سفسطه گویی كرده و حكام عربستان را گمراه كرده است.

این روزنامه نوشت: كاهش سلطه عربستان بر شورای همكاری در زمینه های دیگری نیز آشكار است و آن تشنج در روابط عربستان با عراق و سوریه است . سوریه، عربستان را به حمایت از هرج و مرج و گروه های تروریستی سوری و ارسال سلاح برای آنها متهم می كند.

این روزنامه با اشاره به اینكه وحدت بین عربستان و بحرین یا بین همه كشورهای شورای همكاری خوب و مطلوب است، اما مستلزم فراهم شدن شرایط اساسی برای موفقیت آن است ، نوشت: مهم ترین این شرایط رضایت ملت ها و توجه به دموكراسی و آزادی ، شفافیت سیاسی و برابری است، اما این شرایط هنوز تحقق نیافته است.

القدس العربی در پایان نوشت: عربستان سعودی در حال حاضر در یك بن بست واقعی در صحنه داخلی و منطقه قرار گرفته است كه بزرگترین نشانه آن كاهش نقش این كشور در منطقه است؛ زیرا این كشور نقشه سیاسی و راهبردی را به خوبی درك نكرده و در نتیجه دچار وضعیت كنونی شده است.

مترجمام **1439** 1506



:: برچسب‌ها: جزیره , سان فرانسیسکو ,
:: بازدید از این مطلب : 497
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، تیم ملی کشورمان در نخستین دیدارش در جام جهانی کشتی فرنگی عصر امروز به مصاف آذربایجان می‌رود که ترکیب دو تیم از سوی سایت فیلا اعلام شد.



:: برچسب‌ها: عکس , روز ,
:: بازدید از این مطلب : 492
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش روز شنبه ایرنا از بنیاد ملی بازی های رایانه ای، این بنیاد با عنوان حامی طلایی -گلد اسپانسر- در این دوره نمایشگاه حضور می‌یابد. لوگوی بنیاد در سایت رسمی نمایشگاه و بخش حامیان اصلی آن قرار دارد و اطلاعاتی در زمینه فعالیت‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در این سایت درج شده است.

نمایشگاه كژوال كانكت 22 تا 24 ماه مِی 2012 - 2 تا 4 خرداد 91- در سنگاپور برگزار می‌شود.

این رویداد به عنوان نخستین دوره در رابطه با بازی‎‌های كژوال در آسیا به شمار می رود كه همه ساله توسط سازمان بازی‌های كژوالدر قاره های آمریكا و اروپا برگزار می شود و بالغ بر 5 هزار و 500 متخصص از آن بازدید می‌كنند.

احمد احمدی معاون بازرگانی و بین الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای علاوه بر ارائه مقاله ای با عنوان 'انقلاب تولید بازی‌های كژوال توسط نسل جدید بازی سازهای ایرانی'و ارایه سخنرانی در بخش كنفرانس بازی های كژوال، با شركت های بزرگ و معتبر صنعت گیم از كشورهای مختلف دنیا در خصوص تولیدات و بازی های ایرانی معرفی شده در این نمایشگاه به بحث و تبادل نظر خواهد پرداخت.

بازی‌های كژوال بازی‌های سرگرم كننده ویدیویی هستند كه یادگیری و بازی كردن با آنها بسیار آسان است. این بازی‌ها محدودیت پلتفرم ندارند و می‌توان آنها را از طریق اینترنت، رایانه های خانگی و مكینتاش، ایكس باكس، پلی استیشن، آی فون، نینتندو، وی، سیستم اندروید و حتی تلفن همراه بازی كرد.

فراهنگ**1983**



:: برچسب‌ها: ابرها ,
:: بازدید از این مطلب : 481
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار ایرنا در پی این تغییرات سعید جوشش كه دستیار جلالی بود، با باشگاه فولاد خوزستان تسویه حساب كرد و احمد خداداد جایگزین وی شد.

همچنین احمد سجادی به عنوان مربی دروازه بانان جانشین جهانبخش دارابپور شد و اكبر دارستان به عنوان مربی بدنساز جایگزین گیلهر فرینیا پرتغالی شد.

ضمنا نعیم سعداوی وكورش بختیاری زاده كماكان بعنوان مربی با فركی درفصل آینده همكاری خواهند كرد.

تمرینات تیم فوتبال فولاد خوزستان از 16خردادماه آینده با هدایت حسین فركی برای دوازدهمین دوره مسابقات لیگ برتر باشگاه های ایران شروع خواهد شد.

یادآورمی شود، حسین فركی اخیرا دراین پست قرار گرفت .

وزرشی**639**642



:: برچسب‌ها: سان , اسکاتلند ,
:: بازدید از این مطلب : 491
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

'محمدباقر آقاعلیخانی' روز پنجشنبه در مراسم معرفی برترین های المپیاد ملی فرش ایران در مشهد افزود : قرارداد راه اندازی این مركز منعقد شده و بزود با 52 ورودی در كشور سفارشات دریافت می شود.

وی اظهار داشت: همچنین تلاش می شود در هر استان یك یا دو مجموعه متمركز فرش ایجاد كنیم تا با شبكه غیر متمركز ما مرتبط شده و با این مجموعه ارتباط یافته و سهم خود را در بازار داشته باشیم.

وی در ادامه بیان كرد: باید خلا حوزه تجاری در فرش دستباف ایران را پر كنیم و در این راستا تقویت رویكرد علمی به مقوله فرش تقویت شود.

به گفته وی باید به مرور حوزه های مختلف فرش از حالت سنتی خارج شده و ضمن حفظ اصالت فرش به بحث تجارت آن توجه كنیم.

علیخانی گفت: بدین منظور در پی ایجاد نشاط و فضای رقابتی در جامعه تحصیل كرده های این رشته و انگیزه در میان مردم می باشیم و در این راستا نیازمند اطلاع رسانی و افزایش آگاهی جامعه نسبت به فرش و اهمیت آن هستیم .

وی اظهار داشت: در واقع یكی از مشكلات جدی ما در بحث فرش عدم آگاهی و آشنایی جامعه با این تولید ارزشمند است و اهمیتی كه باید به آن داده شود وجود ندارد.

وی با بیان اینكه اصلی ترین تولید در كشور فرش است، گفت : باید این محصول را كه زمانی اصلی ترین و نخستین كالای صادراتی كشور بود و امروز در رده یازدهم صادرات كشور قرار گرفته به جایگاه اصلی آن برگردانیم.

رییس مركز ملی فرش ایران ادامه داد : فرش از جمله كالاهایی است كه 80 تا 85 درصد ارزش افزوده دارد در حالی كه ارزش واقعی هیچ محصولی به اندازه این محصول نیست ضمن آنكه اشتغال ایجاد شده از محل آن نیز با كمترین سرمایه گذاری حاصل می شود.

وی بیان كرد: باید تلاش كرد با حمایت از این محصول آن را به جایگاه واقعی خود در كشور و نیز بازارهای بین المللی رساند.

2713/659



:: برچسب‌ها: سفر , ماکرو , قدیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 533
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers
فراه

فراه از ولایات نسبتا نا امن در غرب افغانستان است

شورشیان مسلح به ساختمان ولایت و فرماندهی پلیس فراه در غرب افغانستان حمله کرده و با نیروهای امنیتی درگیر شده اند.

مقامات امنیتی در فراه می گویند، در نتیجه این درگیری، هر چهار فرد مهاجم از پا درآمده و دست کم شش مامور پلیس و یک غیرنظامی نیز در این حادثه کشته شده اند.

گزارشها می رساند که این افراد با سلاح سبک و جلیقه های انتحاری مجهز بوده اند.

محمد غوث ملیار، آمر امنیت فراه به بی بی سی گفت که دست کم یازده غیرنظامی در نتیجه این درگیری زخمی شده و به بیمارستان منتقل شده اند.

این درگیری حوالی ساعات ده قبل از ظهر به وقت محل آغاز شد و مقامات می گویند، درگیری میان پلیس و مهاجمان، حدود چهل و پنج دقیقه ادامه داشته است.

وزارت داخله (کشور) افغانستان گفته است که هیچ یک از مهاجمان موفق به منفجر کردن جلیقه های انتحاری خود نشده و همه توسط نیروهای امنیتی از پا درآمده اند.

محمد اکرم خپلواک، والی فراه در زمان حمله در دفتر کارش حضور داشته، اما مقامات می گویند در این حمله به هیچ مقام دولتی آسیبی نرسیده است.

مسئولان امنیتی گزارش کرده اند که درگیری با کشته شدن تمامی مهاجمان به پایان رسیده و نیروهای امنیتی عملیاتی را برای ردیابی افرادی که این حمله را طراحی کرده بودند، آغاز کرده است.

فراه در غرب افغانستان موقعیت دارد و مرکز این ولایت در سالهای اخیر روی هم رفته آرام بوده است.

اما شماری از ولسوالی های فراه از جمله پرچمن، بالابلوک و بکوا خشونتهایی را تجربه کرده است.

همزمان با حمله شورشیان در فراه، نیروهای امنیتی گزارش کرده اند که حداقل پنج شورشی مسلح را در ولسوالی بالابلوک در جریان یک عملیات نظامی بازداشت کرده اند.



:: برچسب‌ها: درختان ,
:: بازدید از این مطلب : 515
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دكتر 'نسرین سلطانخواه' روز گذشته در مراسم اهدای هدیه ازدواج نخبگان با اعلام این مطلب افزود: از سوی دیگر نخبگان متاهل از سال جاری هدیه تولد فرزند اول دریافت خواهند كرد كه مبلغ این هدیه به زودی مشخص خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اینكه متوسط سطح هوش ایرانیان نسبت به دیگر كشورهای جهان بسیار بالاست،اظهار داشت: دلیل اینكه كشورهای توسعه یافته به جذب دانشمندان و نیروهای نخبه در حال توسعه می پردازند علاوه بر توسعه دانش این است كه با مزدوج شدن نیروهای بااستعداد با افراد بومی خود نسل های بعدی این كشورها نسل های باهوش تری باشد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان خاطرنشان كرد: وظیفه نخبگان تنها بالا بردن سطح علمی وفناوری كشور نیست، بلكه باید نسل های آینده كشور را باهوش تر و با استعدادتر پرورش داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تشكیل خانواده را رسیدن به آرامش و كمال دانست و گفت: آرامش درون خانواده یك سرمایه است و برای رسیدن به یك جامعه كم تنش و آرام باید سكون و آرامش در خانواده رسید.

سلطانخواه خاطرنشان كرد: روح ایثار، گذشت و فداكاری در خانواده ها به طور متقابل باید رعایت شود و از این طریق بنیان خانواده ها پایه دار خواهد شد.

وی افزود: اگر بخواهیم جامعه ای پرگذشت داشته باشیم باید از خانواده ها آغاز كنیم.

علمی**9190**1590



:: برچسب‌ها: باغ وحش , باند , زن ,
:: بازدید از این مطلب : 497
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، سرتیپ پاسدار داود غیاثی راد با اعلام این خبر افزود: پیكر این شهدای مطهر از سوم خرداد در خوزستان تشییع و چهاردهم این ماه همزمان با سالروز ارتحال امام خمینی (ره) به تهران می رسد.

وی با بیان اینكه اخبار تكمیلی در این باره به زودی از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اعلام می شود تاكید كرد كه این شهدا در قالب كاروان فرزندان روح اله در آغوش روح اله تشییع خواهند شد.

دبیر ستاد بزرگداشت سی امین سالگرد آزادسازی خرمشهر در ادامه با اشاره به دیگر برنامه های پیش رو در بزرگداشت سی امین سالگردآزادسازی خرمشهر یادآور شد: بسیجیان، رزمندگان و پیشكسوتان نیروهای مسلح در روزجمعه به هدف بیعت دوباره با آرمان های والای شهیدان و امام راحل و مقام معظم رهبری در ارتفاعات شرقی تهران گرد هم می آیند.

غیاثی راد با اشاره به نامگذاری سال 91 به عنوان سال بزرگداشت زنان شهیده از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گرامی داشت مقام شهیده ناهید كرجو به عنوان نماد مقاومت دختران مسلمان ایرانی توضیح داد: در این مراسم كه از سوی ستاد بزرگداشت سی امین سالگرد آزادسازی خرمشهر و تیپ آل محمد (ص) در بام تهران (ارتفاعات شمال شرق) و در جوار شریف شهدای گمنام عملیات بیت المقدس برگزار می شود از پیشكسوتان، خانواده های زنان شهیده و رزمندگان گمنام فاتح خرمشهر تجلیل به عمل می آید.

به گفته وی، حجت الاسلام پناهیان سخنران این مراسم بوده و پخش سرودهای دفاع مقدس، رزم نوازی رزم نوازان نیروهای مسلح از دیگر برنامه های این مراسم است.

دبیر ستاد بزرگداشت سی امین سالگرد آزادسازی خرمشهر در ادامه از نكوداشت یاران و انصار رزمنده سرلشكر شهید محمد بروجردی فرمانده شهید قرارگاه حمزه سید الشهداء خبر داد و تاكید كرد كه این مراسم پس از نماز مغرب و عشاء امشب در پادگان ولیعصر (عج) برپا می شود.

غیاثی راد با یادآوری اینكه شهید بروجردی را می توان فرمانده فرماندهان و از نخستین یاران حماسه ساز امام راحل در قبل و بعد از انقلاب دانست گفت: مجاهدت های این شهید در لبنان و هدایت تیم حفاظت از امام قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و بنیان گذاری سپاه پاسداران و رشادت های وی در كردستان و كرمانشاه از یاد نخواهد رفت.

وی در ادامه یادآور شد: در مراسم بزرگداشت شهید بروجردی، همرزمان این شهید از استان های كردستان و كرمانشاه به ویژه پیشمرگان مسلمان كرد و هیات رزمندگان اسلام غرب و شمال غرب به همراه فرماندهان عالی رتبه دوران دفاع مقدس به خاطره گویی می پردازند.

خرمشهر در سوم خردادماه سال 1361 در دوران دفاع مقدس در عملیات بیت المقدس از تصاحب نیروهای بعثی عراق خارج و آزاد شد.

فراهنگ**1983**1590



:: برچسب‌ها: عروسی , کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 566
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers
تیتر و عکس صفحه اول اعتماد

تیتر و عکس صفحه اول اعتماد

روزنامه‌های روز پنجشنبه در میان مسایل داخلی بیشتر به نگرانی‌های ناشی از افزایش گرانی در پی اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها توجه کرده‌اند و در میان مسایل بین‌المللی به ماجرایی که از آن به عنوان الحاق بحرین به عربستان سعودی یاد کرده‌اند.

روزنامه مردمسالاری با روتیتر «آخرین گمانه‌زنی‌ها در مورد قیمت بنزین در فاز دوم هدفمندی‌یارانه‌ها» در عنوان اول خود نوشته است «بنزین یارانه‌ای ۵۰۰ تومان، بنزین آزاد ۱۰۰۰ تومان».

روزنامه جهان صنعت با اشاره به «افزایش قیمت برق، آب و بنزین» تیتر زده است «موج گرانی‌ها چشم به راه خرداد‌.‌.‌.» و روزنامه شرق از فروش سکه به قیمت ۱۱هزارتومان وکاهش قیمت دلار خبر داده و در عنوان اول خود نوشته « عقب‌نشینی ارز و طلا».

روزنامه اعتماد با عنوان فرعی «راهپیمایی فردا در تهران و خشم رژیم آل خلیفه از سخنان مقامات ایرانی» در تیتر اول خود نوشته «اعتراض به توطئه بحرین» و روزنامه ابتکار با نقل این خبر که رئیس قوه قضائیه طرح جدید ریاض را یک «بازی خطرناک» خوانده تیتر زده است «واکنش ایران به اتحاد بحرین با عربستان».

روزنامه کیهان در این هنگامه نوشته «انقلابیون پل ارتباطی عربستان با بحرین را مسدود کردند» و در عنوان اول خود نوشته «سنگربندی در خیابان های منامه: کاخ آل خلیفه به محاصره درآمد».

آرمان روابط عمومی در عنوان اول خود به این سخن رییس مجلس توجه کرده که « قانون اساسی نیازمند تغییر است» و در صفحه اول خود تصویری از خداحافظی محسن هاشمی از هیات مدیره متروی تهران را چاپ کرده است.

خط ونشان برای مذاکره کنندگان غربی

روزنامه کیهان در یادداشتی با عنوان «چند عکس از مذاکرات بغداد» به قلم محمد ایمانی به مساله مذاکرات هسته ای در بغداد پرداخته است.
آقای ایمانی می نویسد « ماراتن ۹ ساله مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه ۱+۵ چهارشنبه هفته آینده به ایستگاه بغداد می رسد. طبیعتا هر چه به روز مذاکره نزدیک تر شویم، گمانه زنی ها درباره نتایج این دور از مذاکرات افزایش می یابد.»

سرمقاله نویس کیهان همچنین نوشته است « آنها یک هفته فرصت دارند که خوب در ابعاد و عواقب دو رویکرد بیاندیشند؛ یا در همان بغداد به توافق برسند، یا برای ایستگاه بعدی مذاکرات و فرصت تصمیم گیری بیشتر درباره ادامه مذاکرات توافق کنند، یا اینکه مثل ۱۵ ماه قبل از مذاکرات اسلامبول۲، مذاکره نکنند و به قول اوباما «وراجی» کنند. اوباما اواسط اسفند گذشته در جمع ایپک گفت که «پرگویی درباره تهدید، به نفع ایران است.»

هشدار به رهبران عرب

روزنامه آرمان روابط عمومی یادداشتی دارد با عنوان «حاکمان عرب عبرت بگیرند»به قلم محمد جواد حق شناس.

آقای حق شناس می نویسد «آخرین اقدام حاکمان جزیرة العرب درخصوص الحاق سرزمین تاریخی بحرین به عربستان نشان از آن دارد که گویا تصمیم گیران حوزه سیاست در عربستان براساس تحلیلی نادرست از واقعیات جهان امروز و برآیند قدرت در حوزه خلیج فارس و جایگاه واقعی قدرت مردم در حال پیچیدن نسخه ای هستند که برایشان نوشته شده است و غافل از نتایج مرگبار آن هستند.»

یادداشت نویس آرمان روابط عمومی در پایان می نویسد« شایسته است با زبانی که متکی بر منطق و اعتمادسازی و به دور از فضای ایجادشده توسط دشمنان که کشورهای عرب خلیج فارس را در دامن ایران هراسی انداخته اند و با زبانی مناسب موضوع به ایشان فهمانده شود که ادامه این رفتارها و خودزنی ها منافع هیچ یک از کشورهای منطقه را تامین نمی کند و دود اتفاقات ناشــی از آن نیز قبل از هرکس چشمان شــیوخ منطقه را کور خواهد کرد و بدانند که از جانب ایران هیچ خطری آنان را تهدید نمیکند اما اگر پا را از گلیم خود فراتر بگذارند، لاجرم تداوم این رفتار موجبات برخورد و مقابله را فراهم خواهد کرد که این نیز به نفع هیچکدام از ساکنان شمال وجنوب خلیج فارس نخواهدبود.

تلاش شتاب زده

روزنامه ابتکار هم با عنوان « اتحاد بحرین-عربستان؛ شتابزدگی در تثبیت اشغالگری » به همین مساله پرداخته است.

محمد فرازمند، سفیر سابق ایران در بحرین در این یادداشت می نویسد«ایده اتحاد میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، تلاشی شتابزده از سوی سیاست‌مداران سعودی است برای مقابله با امواج انقلاب‌های عربی که همه کشورهای خاورمیانه از جمله پادشاهی‌های خلیج فارس را تهدید می‌کند. نخستین بار در اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس در دسامبر سال گذشته میلادی، این ایده توسط سعودی‌ها مطرح شد. آنها ضمن گلایه از سطح همکاری‌های کشورهای شورا، خواستار اتحاد نظام‌های سلطنتی عربی شدند. اکنون گفته می‌شود که در اجلاس این هفته سران شورا در ریاض، اتحاد بحرین و عربستان به عنوان گام نخستین اتحاد شورای همکاری خلیج فارس مورد بحث قرار خواهد گرفت.»

آقای فرازمند همچنین نوشته است «اگر قرار باشد اتحاد بحرین و عربستان گام نخستین برای اتحاد شورای همکاری خلیج فارس باشد، حتما کشورهای دیگر عضو این شورا یعنی قطر، کویت، امارات و عمان نیز در صف مخالفین این ایده قرار خواهند گرفت. علی رغم پیوستگی جغرافیایی و شباهت‌هایی که بین اعضای شورای همکاری وجود دارد، اختلافات بین این کشورها نیز کم نیست. اکثر کشورها با عربستان مسائل مرزی حل نشده دارند؛ امارات، عمان، کویت و قطر از جمله کشورهایی هستند که هنوز بر سر مناطق مرزی خود به حل و فصل نهایی با عربستان نرسیده‌اند. ایده اتحاد وقتی معنا پیدا می‌کند که این کشورها بتوانند از این مسائل عبور کرده و به عنوان پیش‌زمینه اتحاد، بحث تکامل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی خود را به نتیجه برسانند. هنوز بر سر مسائل کم چالش‌تری مانند پول واحد و اتحاد گمرکی میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس اختلافات حل نشده‌ای وجود دارد لذا نباید شانس زیادی برای موفقیت ایده اتحاد بین کشورهای شورای همکاری خلیج فارس قائل شد.»

حکایت چهره مردم ایران

روزنامه مردمسالاری یادداشتی دارد با عنوان «دولت دهم و مشکلات مردم» که علیرضا کریمی آن را نوشته و به سخنرانی اخیر محمود احمدی نژاد پرداخته است.

روزنامه مردمسالاری می نویسد « آقای احمدی‌نژاد در سخنرانی‌های اخیر خود به مسائلی اشاره کرده اند که جای بحث فراوان دارد، اما یک ‌نکته در گفته‌های ایشان بسیار جالب به نظر می‌رسید. آقای رئیس دولت در یکی از سخنرانی‌های خود با ‌اشاره به توفیقات هسته‌ای دولت خود مدعی شد که در دولت قبلی به دلیل آنچه که تحمیلا‌ت هسته‌ای به کشور می‌خواند زمانی که به چهره مردم می‌‌نگریست ناراحتی آنان را از این بابت درک می‌کرد»

آقای کریمی می نویسد « جناب رئیس جمهور در سخنرانی اخیر خود در جمع مردم مشهد ‌بیان نموده اند که “تورم ۶ درصد است که ۲‌درصد آن هم به دلیل تورم جهانی است.” خب، این سوال مطرح ‌است که آیا چهره‌های مردم کشور ما با تورم ۶ درصدی همخوانی دارد؟ »

سرمقاله نویس مردمسالاری در ارزیابی سخنان آقای احمدی نژاد نوشته است « ایشان باید دقت کنند لزوما آنچه که ‌نزدیکان شان از وضع مردم به گوششان می‌رسانند حقیقت نیست.

آقای کریمی می نویسد « بیان جملاتی از سوی رئیس جمهور از قبیل “موفقیت کامل و رسیدن به اهداف مورد نظر در طرح هدفمندی یارانه‌ها”، “به نان ‌شب محتاج نبودن مردم پس از هدفمند شدن یارانه‌ها” و نظایر آن حکایت از آن دارد که دولتمردان از حال مردم خبری ندارند . شاید اگر وضع مردم درک می‌شد ‌امروز دولت به جای متهم کردن دیگران و از توطئه سخن گفتن “علمی‌ترین دولت تاریخ ایران” بصورت ‌علمی راه حلی برای گرانی و تورم می‌اندیشید.

رد مردودی

روزنامه تهران امروز، در یادداشتی با عنوان «تکرار یک تجربه قدیمی»به مساله حذف مردودی از نظام آموزشی پرداخته است.

محمد شریف توانا در این یادداشت می نویسد « حذف مردودی برای نخستین بار در دهه ۳۰ و در زمان وزارت دکتر مهران بر وزارت آموزش و پرورش اجرایی شد. این طرح برای سه سال و درپایه‌های اول تا سوم ابتدایی اجرایی شد اما موفقیت چندانی از این طرح به دست نیامد و عوارض نامطلوبی را به دنبال داشت،»

آقای توانا در ادامه می نویسد «در سال ۸۸ نیز طرح حذف مردودی از مقطع راهنمایی و سپس دبیرستان مطرح شد. اگرچه گفته می‌شود افت تحصیلی، مردودی و تکرار پایه تحصیلی هزینه زیادی به دستگاه آموزش و پرورش تحمیل می‌کند و موجب ترک تحصیل بسیاری از دانش‌آموزان می‌شود ولی طرح حذف مردودی برای جلوگیری از ضرر مالی و به جای پرداختن به اصل مشکل و فرستادن دانش‌آموز بدون بنیه علمی و داشتن صلاحیت‌های لازم به پایه‌های بالاتر کاری اشتباه و کمک به ترویج تنبلی و خیانت به آینده علمی کشور است و آن درتوجهی به کیفیت یادگیری نمی‌شود.»

ریزگردهای دولت ساخته

روزنامه شرق، یادداشتی دارد با عنوان «چالش ریزگردها، ساخته دولت‌ها» که محمد درویش نوشته است.

روزنامه شرق می نویسد «در سال های اخیر در ایران، بین‌النهرین، شرق سوریه، جنوب ترکیه، عربستان و عراق، بی‌توجه به ملاحظات بوم‌شناسی، طرح‌های توسعه‌طلبانه‌ای به اجرا درآمد که سبب شده امروز با پدیده ریزگردها مواجه شویم و اینها همه، از عواقب نامیمون طراحی غلط است.»

آقای درویش همچنین می نویسد «باید متناسب با ویژگی‌های سرزمینی با معضل ریزگردها، برخورد کرد، در حالی‌که برعکس آن داریم عمل می‌کنیم و همین سبب شده تا اغلب محیط‌های آبی ایران مرکزی خشک و ناگوار شود و در حال حاضر دریاچه «پریشان»، «ارژن»، «بختگان»، «طشک» و تالاب «گاو خونی» را نیز از دست داده‌ایم.»

این کارشناس محیط زیست در پایان یادداشت خود می نویسد «در پی احداث چاه‌های بیش از رقم هدف‌گذاری شده، یعنی حفر ۲۴‌هزار حلقه چاه غیرمجاز و ۴۰ سد و نیز به علت سکوت ما بزرگ‌ترین دریاچه داخلی کشور را از دست داده‌ایم. خلاصه باید بپذیریم همه کشورهای منطقه سبب تشدید ریزگردها شده‌اند و باید به جای اتهام زنی به یکدیگر، ما و همسایگان بنشینیم و شجاعانه مسوولیت کارهای خود را برعهده بگیریم و اشتباهات را جبران کنیم.»

کارتون روز

روزنامه شرق، علیرضا پاکدل

روزنامه شرق، علیرضا پاکدل



:: برچسب‌ها: نیویورک شهرستان , پارک , سیاتل ,
:: بازدید از این مطلب : 516
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش تارنمای این اتحادیه، فینال رقابت های امسال شنبه شب بین دو تیم بایرن مونیخ و چلسی در ورزشگاه آلیانز آره نا شهر مونیخ برگزار می شود.

پروئنكا مدیرمالی شركت'پینهال نوو'است و در این بازی دو هموطنش یعنی'برتینو میراندا' و 'ریكاردو سانتوس' او را همراهی خواهند كرد. داور چهارم هم 'كارلوس ولاسكو كاربالو' از كشور اسپانیا است.

دو كمك داور دیگراین بازی'خورخه سوسا'و'دورته گومز' خواهند بود در حالیكه 'تیاگو تریگو' به عنوان داور ذخیره، تیم داوران فینال لیگ قهرمانان اروپا را تكمیل می كند.

پروئنكای 41 ساله داوری در سطح مسابقات بین المللی را در سال 2003 آغاز كرد و در طول دوران حرفه ای خود تاكنون بیش از 65 مسابقه یوفا را قضاوت كرده است.

او درسال 2004 داور دیدار فینال قهرمانی زیر 19 سال اروپا بود و در سال های 2007 و 2010 فینال جام حذفی پرتغال را داوری كرد. در مسابقات انتخابی یورو 2008 دو بار به عنوان داور انتخاب شد، در رقابت های قهرمانی زیر 21 سال اروپا در سال 2009 سه بازی را قضاوت كرد و در جریان بازی فینال بین دو تیم آلمان و انگلیس داور چهارم بود.

وی درابتدای مسابقات فصل 2009/10در دسته داوران نخبه یوفا قرار گرفت و در مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان همان فصل برای قضاوت درچهار دیدارانتخاب شد. در فصل بعد نیز در پنج بازی از جمله شكست منچستریونایتد مقابل شالكه در بازی برگشت نیمه نهایی سوت زد.

پروئنكا ازابتدای فصل جاری تاكنون داوری در پنج مسابقه لیگ قهرمانان از جمله بازی اینترمیلان مقابل المپیك مارسی و دو مسابقه لیگ اروپا از جمله بازی رفت شالكه و اتلتیك در یك چهارم نهایی را بر عهده داشته است.

9126/1590



:: برچسب‌ها: اقیانوس , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 536
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

حامد کرزی گفت که امیدوار است حمایت های بین‌المللی بتواند به ساختن یک افغانستان قوی کمک کند

انگلا مرکل، صدراعظم آلمان، می گوید کشورش سالانه بیشتر از ۱۹۰ میلیون دلار را برای حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان پس از خروج نیروهای ناتو از این کشور فراهم خواهد کرد.

خانم مرکل این موضوع را پس از امضای موافقتنامه استراتژیک با حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان در برلین پایتخت آلمان اعلام کرد.

صدر اعظم آلمان گفت امضای این موافقتنامه و تعهد مالی در آن نشان می دهد که حمایت آلمان از افغانستان تنها در حرف نیست.

او افزود که "سرنوشت افغانستان به قلب ما نزدیک است".

حامد کرزی رئیس جمهوری افغانستان نیز گفت: " امیدواریم این تعهدات به ما کمک کند تا نیروهای امنیتی خود را آموزش دهیم و افغانستان را بهتر و قوی تر بسازیم."

آقای کرزی گفت برآورد می شود که پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان، نیروهای امنیتی این کشور به بیشتر از ۴ میلیارد دلار در سال نیاز داشته باشند.

به گفته او افغانستان تنها می تواند ۵۰۰ میلیون دلار از هزینه هایی را که نیروهای امنیتی این کشور به آن نیاز دارند، از محل درآمدهای داخلی خود فراهم کند.

موافقتنامه استراتژیک میان آلمان و افغانستان تنها دو هفته پس از امضای موافقتنامه مهم استراتژیک میان افغانستان و آمریکا به امضا می رسد.

اما در آن موافقتنامه مقدار پولی که آمریکا برای کمک به افغانستان پس از سال ۲۰۱۴ متعهد خواهد شد، مشخص نشده است.

آلمان ۴۹۰۰ سرباز در افغانستان دارد و پس از آمریکا و بریتانیا سومین کشوری است که بیشترین نیرو را در افغانستان دارند.

رئیس جمهوری افغانستان پس از پایان سفرش به آلمان به آمریکا خواهد رفت تا در کنفرانس سران ناتو در شیکاگو شرکت کند.

موضوع اصلی نشست سران ناتو در شیکاگو که در روزهای ۲۰ و ۲۱ مه برگزار می شود، آینده رابطه افغانستان و ناتو پس از خروج نیروهای این پیمان از افغانستان است.



:: برچسب‌ها: مربع , روز تعطیل ,
:: بازدید از این مطلب : 501
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا، دیدار نهایی پنجاهمین دوره مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه های تركیه چهارشنبه شب و لحظاتی پیش به پایان رسید و تیم فنرباغچه با پیروزی چهار بر صفر مقابل بورسا اسپور جام قهرمانی را به خانه برد.

تیم فنرباغچه پس از 29 سال بار دیگر در رقابتهای فوتبال حذفی باشگاه های تركیه عنوان قهرمانی را كسب كرد.

این تیم شنبه شب گذشته با تساوی بدون گل مقابل تیم گالاتاسرای با 47 امتیاز و یك امتیاز كمتر از تیم گالاتاسرای بخت دستیابی به جام قهرمانی در لیگ برتر فوتبال باشگاه های تركیه را از دست داد و در رده دوم ایستاد.

تیم ترابوزان اسپور در مكان سوم رقابتهای فوتبال قهرمانی باشگاه های برتر تركیه قرار گرفت.

خاورم ** 2010** 230 **1080



:: برچسب‌ها: اسپانیا , شب ,
:: بازدید از این مطلب : 522
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ،امروز مصادف با 28 اردیبهشت ماه روز بزرگداشت عمر خیام نیشابوری یكی از مفاخر ایران زمین است ،حكیمی كه طرز بیان و فلسفه او تاثیر به سزایی در ادبیات فارسی بر جای نهاده است .

خیام نیشابوری از شاعرانی است كه شعر را برای تفكرات فلسفی خود به كار برده و چنان وانمود كرده كه ضرورت روحی او را بدین سمت و سو كشانده است . سروده های خیام بسان آیینه ای است كه مخاطب بخشی از افكار و ناامیدی های خود را در آن می بیند و از این رو در میان مردم جای باز كرده است.

شعر خیام، در قالب رباعی، شعری كوتاه، ساده و بدون هنرنمایی های فضل فروشانه و در عین حال حاوی معانی عمیق فلسفی و حاصل اندیشه آگاهانه متفكری بزرگ در مقابل اسرار عظیم آفرینش است.

وی شاعری است كه به قضا و قدر اعتقادی ندارد ، در اشعار وی بدبینی و تاثر را به سادگی می توان دید چرا كه همواره با تفكر نیستی و عدم به مقوله شادی می نگریست. اگر چه از مرگ واهمه ای به دل نداشت اما از كوتاهی عمر همواره شكایت می كرد این طرز بینش او را از درك لذت زیبایی محروم كرد.

سروده های خیام با زبانی ساده سروده شده و همگان را شیفته خود ساخته است .خیام با سروده هایش با مخاطب ارتباط معنوی برقرار می كند. این سادگی را می توان در یكی از اشعار وی به آسانی حس كرد :

افسوس كه نامه جوانی طی شد

وان تازه بهار زندگانی دی شد

آن مرغ طرب كه نام او بود شباب

افسوس ندانم كه كی آمد كی شد

*زندگی نامه

'غیاث الدین ابوالفتح عمر بن ابراهیم خیام نیشابوری 'در قرن پنجم هجری قمری در نیشابور متولد شد ،او زمانی پا به عرصه هستی نهاد كه تركان سلجوقی بر خراسان، ناحیه ای وسیع در شرق ایران، تسلط داشتند.

در دوران جوانی به دلیل هوش سرشار و حافظه قوی در فلسفه، نجوم و ریاضی پیشرفت فراوانی كرد و در طب نیز به مهارتهایی دست یافت . در ریاضیات،فلسفه،نجوم و شعر از بزرگان عصر خود بود.خیام باحدیث،تفسیر و حكمت نیز آشنا بود و فقه را نیز در میانسالی نزد امام موفق نیشابوری آموخت.

خیام در نجوم نیز سرآمد زمانه خود بود ،در مدت اقامتش در اصفهان زیج ملكشاهی را تهیه كرد و در حدود سال 458 هجری طرح اصلاح تقویم را تنظیم كرد و تدوینگر و بنیانگذار تقویم جلالی شد.

وی علاوه بر تسلط بر علومی چون طب، نجوم، فلسفه و تاریخ جهان، زبانشناس و فقیه نیز بود و بسیاری از صوفیان و عارفان زمان به او لقبهای همچون امام، فیلسوف و حجه الحق دادند.

خیام در ریاضیات نیز دارای نبوغ و هوش سرشاری بود كه تحت حمایت و سرپرستی ابوطاهر قاضی القضات سمرقند، كتابی درباره ی معادلات درجه سوم نوشت ،اثبات اصل پنجم اقلیدس كه اساس هندسه ی اقلیدسی است از دیگر دستاوردهای علمی خیام به شمار می رود.

وی در زمینه ادبیات و شعر نیز از استعداد فراوانی برخوردار بود و شهرت او به دلیل سرودن رباعیات بود ، رباعیات او ساده ،بی آلایش و به دور از هر گونه صنایع پیچیده شعری سروده شده است ،خیام در رباعیات خود افكار فلسفی اش را به زیباترین شكل بیان می كند.

اشعار وی دارای متانت و سنگینی است و نشان می دهد كه اهل مزاح و سخنوری نیست اشعار وی بیشتر حول موضوعاتی چون ناپایداری و بی اعتباری دنیا و یادآوری مرگ می چرخد.

خیام با حكومت آلپ ارسلان و ملكشاه سلجوقی معاصر بود و به دلیل آن كه آنها از مخالفان فلسفه بودند شرایط را برای بروز اندیشه های خود مناسب نمی دید.

گفته می شود تعداد رباعیات منسوب به او از 300 رباعی فراتر رفته، به بیش از 1000 رباعی رسیده است. شهرت خیام در اروپا به ویژه در انگلستان و آمریكا بسیار است و علت آن این است كه ' ادوارد فیتز جرالد' شاعرمشهور انگلیسی رباعیات وی را در نهایت فصاحت و بلاغت ترجمه كرده است كه تقریبا معادل اصل فارسی آن است.

این ترجمه در سال 1859 میلادی در لندن منتشر شد و هم اكنون رباعیات او به زبان های فرانسوی و انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی، روسی، عربی، تركی، ارمنی نیز ترجمه شده است.

*آثار خیام

میزان الحكمه ،لوازم الامكنه ،رساله فی براهین علی مسائل الجبر و المقابله،رساله كون و تكلیف، طبیعیات ،رساله فی الوجود ،رساله فی شرح ما اشكل من مصادرات كتاب اقلیدس ، الزیج ملكشاهی و رباعیات (شامل 200 رباعی )از جمله اثار این اندیشمند و شاعر پر آوازه است .

از مهم ترین آثار فارسی منسوب به خیام می توان به رساله نوروز نامه اشاره كرد كه با زبان و نثری ساده و شیوا، پیدایی نوروز و آداب برگزاری آن را در دربار ساسانیان بازگو كرده است .

اثاری از خیام در علم و فلسفه نیز به یادگار مانده كه مهمترین آنها كتاب 'جبر' اوست كه بهترین اثر در نوع خود در علم ریاضیات است.

قدیمی ترین كتابی كه نامی از خیام به میان آورده و نویسنده آن نیز هم عصر وی بوده 'چهار مقاله ' نظامی عروضی است كه خیام را در فهرست منجمین گنجانده است .

عمر خیام نیشابوری در سال 517 هجری دار فانی را وداع گفت و در نیشابور به خاك سپرده شد.

فراهنگ **1630 **1581



:: برچسب‌ها: مردم ,
:: بازدید از این مطلب : 462
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا ، در این رقابت های بین المللی سه تیم خارجی گرجستان، روسیه و ارمنستان و 10 تیم داخلی به مدت دو روز در سالن ورزش امام رضا (ع) تنكابن با یكدیگر رقابت می كنند.

مراسم وزن كشی سومین دوره رقابتهای بین المللی كشتی آزاد جام شهید شیرودی شامگاه چهارشنبه در مجتمع فرهنگی هنری رشد تنكابن برگزار شد و كشتی گیران سه وزن 55 ، 66 و 84 كیلوگرم روی باسكول رفتند و حریفان خود را شناختند.

در وزن 55 كیلوگرم 17 كشتی گیر ، در وزن 66 كیلوگرم 28 كشتی گیر و در وزن 84 كیلوگرم 22 كشتی گیر داخلی و خارجی امروز با یكدیگر رقابت می كنند.

برترین های این سه وزن امروز مشخص خواهند شد.

مراسم افتتاحیه رسمی این دوره از رقابتها با حضور جمعی از مسوولان كشوری ، استانی و شهرستانی عصر امروز برگزار خواهد شد.

در حاشیه این رقابت ها از پیشكسوتان كشتی كشور و استان تقدیر به عمل خواهد آمد و

برای نفرات اول تا سوم اوزان مختلف این رقابت ها به ترتیب سه، دو و یك هزار دلار جایزه نقدی در نظر گرفته شده است. ك/3

621/402/508



:: برچسب‌ها: طبیعت ,
:: بازدید از این مطلب : 495
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا، محمد پور امروز در پیكارهای وزنه برداری جوانان جهان كه در گواتمالا برگزار می شود، در دسته 94 كیلوگرم با وزنه بردارانی از ازبكستان، روسیه، لتونی، اوكراین، قزاقستان و آمریكا به رقابت پرداخت كه در نهایت صاحب دو مدال طلا و یك نقره این وزنه شد.

ملی پوش جوان ایران در حركت یكضرب، در حالی برای اولین حركت خود روی تخته رفت كه تمام وزنه برداران دسته 94 هر 3 حركت خود را انجام داده بودند.

در این میان ایگور كلیمونوف از روسیه با مهار وزنه 170 كیلوگرم جدی تری رقیب محمدپور به شمار می رفت، اما وزنه بردار جوان اردبیلی كشورمان در همان نخستین حركت با بالای سر بردن وزنه 171 كیلوگرم، جای هیچ اما و اگری باقی نگذاشت و با شایستگی تمام مدال طلای این حركت را از آن خود كرد.

محمدپور در ادامه پشت وزنه 178 قرار گرفت و با مهار آن فاصله خود با وزنه بردار روسی را به 8 كیلوگرم افزایش داد. انتخاب سوم و آخر كادر فنی برای محمدپور وزنه 182 كیلوگرم بود تا ركورد یكضرب جوانان ایران وآسیا شكسته شود. محمدپور كه در مسابقات جهانی پاریس 2011 با مهار وزنه 181 كیلوگرم ركوردهای حركت یكضرب دسته 94 جوانان ایران و آسیا را به نام خود به ثبت رسانده بود، این بار در جابه جا كردن ركوردهای خودش ناموفق بود و نتوانست وزنه 182 را بالای سر ببرد.

* حمله به ركورد كوروش باقری در دوضرب

در حركت دوضرب هم شرایط برای نماینده كشورمان تقریبا به مانند یكضرب بود و محمدپور در شرایطی باید روی تخته می رفت كه همه حریفانش حركات خود را به پایان رسانده بودند. در این میان ایگور كلیمونوف از روسیه تنها وزنه برداری بود كه هنوز یك انتخاب دیگر تا اتمام حركت های خود داشت.

انتخاب نخست كادر فنی برای محمدپور وزنه 215 بود كه نماینده كشورمان آن را بالای سر برد، اما پس از آن وزنه بردار روس هم در آخرین حركت خود وزنه 215 كیلویی را مهار كرد تا بواسطه وزن كمتر بالاتر از نماینده كشورمان قرار بگیرد.

سعید محمدپور در ادامه پشت وزنه 217 قرار گرفت ولی در مهار آن ناموفق عمل كرد.

نفر سوم بزرگسالان جهان كه خیالش از بابت كسب مدال طلای مجموع دسته 94 كیلوگرم رقابتهای گواتمالا راحت بود، با وجود آنكه در آستانه از دست دادن مدال طلای حركت دوضرب قرار داشت، در آخرین حركت خود حمله به ركورد 11 ساله كوروش باقری را به كسب نشان طلای حركت دوضرب ترجیح داد و از كادر فنی خواست وزنه 223 را برای او انتخاب كنند.

باقری هم با توجه به اینكه ركورد بزرگسالان ایران در این حركت با 222 كیلوگرم در اختیار خودش قرار دارد، با این درخواست مخالفت نكرد، اما محمدپور نتوانست از پس وزنه با ارزش 223 كیلوگرم براید.

به این ترتیب سعید محمدپور با كسب دو نشان طلای یك ضرب و مجموع و همینطور یك نشان نقره دوضرب، با حدنصاب 393 كیلوگرم برای دومین سال متوالی عنوان قهرمانی دسته 94 كیلوگرم مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان را به دست آورد.

در این دسته ایگور كلیمونوف از روسیه با حدنصاب مجموع 385 كیلوگرم (170 در یكضرب و 215 در دوضرب) روی سكوی نایب قهرمانی ایستاد و روسلان كیدیربایف از قزاقستان با ركورد مجموع 363 كیلوگرم (165 در یكضرب و 198 در دوضرب) سوم شد.

9122/1590



:: برچسب‌ها: دریاچه ,
:: بازدید از این مطلب : 483
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش روز پنجشنبه به نقل از فرشته حشمتیان در گردهمایی كارشناسان امور شوراها، انجمن اولیا و مربیان و امور زنان آموزش و پرورش كرمانشاه افزود: شهریه مدارس غیردولتی كه قبلا پایه ثابتی نداشت در سال تحصیلی جاری ثابت شد و از مقطع ابتدایی 350 هزار تومان راهنمایی، 450 هزار تومان و متوسطه 600 هزار تومان اخذ می شد.

وی افزود: امسال نیز الگوی ثابت شهریه اعلام خواهد شد و بزودی شهریه سال آینده تحصیلی با درصدی افزایش نسبت به سال جاری اعلام می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینكه در راستای برنامه های تحولی در آموزش و پرورش مثلث خانه - اجتماع - مدرسه، محور تربیت در آموزش و پرورش است، گفت: باید آموزش و پرورش تقویت شود و این تقویت با پشتیبانی خانواده ها صورت می گیرد.

حشمتیان گفت: نقش و مسوولیت خانواده ها در تربیت فرزندان یك نقش كلیدی است.

وی با بیان اینكه 20 میلیون ولی دانش آموز در كشور داریم گفت: اولیاء نقش موثری در كمك به آموزش و پرورش برای رسیدن به اهداف تعلیم و تربیت دارند.

رییس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشاركت های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش در ادامه تصریح كرد: 680 شورای آموزش و پرورش در سطح كشور وجود دارد كه هم اكنون 75 درصد اعضای شوراهای آموزش و پرورش در كشور از مدرك تحصیلی لیسانس برخوردار هستند.

وی از شوراهای آموزش و پرورش به عنوان ظرفیت خوب یاد كرد و گفت: این شوراها نقش بسیار مهمی در تحقق اهداف تربیتی و آموزشی دانش آموزان دارند.

حشمتیان با بیان اینكه هم اكنون آموزش و پرورش كشور ما ایام طلایی را سپری می كند، توضیح داد: در راس آموزش و پرورش وزیری است كه خودش از جنس معلمان است و همه مقاطع را پشت سر گذاشته و به خوبی به همه مشكلات آگاه است.

وی در پایان این همایش از خانواده ها خواست تا با تعامل بیشتر با آموزش و پرورش، این نهاد را در تربیت نسل آینده كمك كنند.

567/ 1645



:: برچسب‌ها: موسیقی ,
:: بازدید از این مطلب : 505
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، داوطلبان آزمون جامع و ارزیابی حرفه ای علمی كاربردی از ساعت هشت صبح امروز(پنجشنبه) در حوزه های امتحانی 34 شهرستان مختلف كشور حاضر شدند و آزمون آنها از ساعت هشت و نیم آغاز شد.

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش كشور آمار ثبت نام كنندگان آزمون جامع و ارزیابی حرفه ای علمی كاربردی را 41 هزار و 624 نفر ذكر كرد و گفت كه 21 هزار و 800 نفر این داوطلبان زن و 19 هزار و 824 نفر مرد هستند.

'حسین توكلی'‌ افزود: از مجموع داوطلبان آزمون جامع و ارزیابی حرفه ای علمی كاربردی، 19 هزار و 498 نفر برای شركت در آزمون گروه مدیریت و خدمات اجتماعی، 15 هزار و 320 نفر برای رقابت در گروه صنعت، شش هزار و 686 نفر برای شركت در آزمون گروه فرهنگ و هنر و 160 نفر برای حضور در رقابت های گروه كشاورزی نام نویسی كرده اند.

وی خاطرنشان كرد : آزمون جامع و ارزیابی حرفه ای علمی كاربردی، نمره منفی ندارد. آزمون داوطلبان گروه صنعت در 58 كدرشته امتحانی برگزار می شود و داوطلبان برای پاسخگویی به سووالات 90 دقیقه فرصت دارند و داوطلبان گروه كشاورزی كه در 12 كدرشته امتحانی با یكدیگر رقابت می كنند نیز باید به سووالات امتحانی در مدت 75 دقیقه پاسخ دهند.

توكلی مدت زمان پاسخگویی به سووالات داوطلبان دو گروه مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر را 60 دقیقه اعلام كرد و گفت: آزمون گروه مدیریت و خدمات اجتماعی در 47 كدرشته و آزمون گروه فرهنگ و هنر در 17 كدرشته برگزار خواهد شد.

فراهنگ ** 1055**1581



:: برچسب‌ها: رنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 474
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرگزاری فرانسه، لوییس مورنو اوكامپو دادستان دادگاه كیفری بین المللی روز چهارشنبه 'اطلاعات بیشتری' را درباره برخی حملات سازمان پیمان آتلانتیك شمالی ( ناتو ) و كشته شدن غیر نظامیان در لیبی خواستار شد.

كمیسیون بین المللی تحقیق درباره لیبی در گزارش نهایی خود كه ماه مارس منتشر شد، به پنج حمله ای كه به كشته شدن 60 غیر نظامی و زخمی شدن 55 نفر منجر شد، اشاره كرده است.

دادستان دیوان كیفری بین المللی صبح چهارشنبه در شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام كرد دیوان نتایج كمیسیون تحقیق را به خوبی مورد توجه قرار داده است .

لوییس مورنو اوكامپو در همین خصوص گفت: ' روند قضایی برای ارزیابی گستردگی ماموریت ناتو در انجام عملیات در لیبی در مقایسه با قطعنامه سازمان ملل متحد وجود ندارد.'

وی در عین حال خاطر نشان كرد: 'اطلاعات بیشتری را درباره 5 حادثه منجر به كشته شدن غیر نظامیان درخواست كرده است '.

اوكامپو تاكید كرد كه بر اساس نتیجه گیری كمیسیون تحقیق، ناتو در لیبی به صورت عمدی غیر نظامیان را هدف قرار نداده است.

1592

**2016**



:: برچسب‌ها: پرنده , انگلستان , آلمان ,
:: بازدید از این مطلب : 493
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers
استان سیستان و بلوچستان

در پی تجمع عده ای از مردم در اعتراض به دستگیری فرزند امام جمعه راسک، پلیس به سمت معترضان تیراندازی کرده است

گزارش‌های رسیده از استان سیستان و بلوچستان ایران، از کشته شدن یک نفر در جریان تیراندازی پلیس به عده‌ای از مردم معترض در شهر راسک مرکز شهرستان سرباز حکایت دارد.

به گزارش سایت سنی آنلاین، این حادثه در روز ۲۵ اردیبهشت (۱۴ مه) رخ داده و در جریان آن، دو نفر از معترضان نیز بر اثر تیراندازی نیروی انتظامی زخمی شده اند.

درگیری اخیر در راسک پس از آن صورت گرفته که عده ای از مردم شهر در اعتراض به دستگیری مولوی عبدالغفار نقشبندی، فرزند مولوی فتحی محمد نقشبندی، امام جمعه این شهر، دست به تجمع اعتراض آمیز زدند.

به نوشته سنی آنلاین مولوی عبدالغفار نقشبندی، در بازگشت از سفری که برای پی‌گیری دستگیری پدر خود به زاهدان داشته، در ورودی شهر راسک و در محل ایست بازرسی نیروی انتظامی بازداشت شده است.

پدر وی امام جمعه راسک، حدود سه هفته پیش به همراه مولوی عبدالله امام جمعه پارود در شهرستان سرباز و ۱۳ نفر دیگر زندانی شده اند.

منابع نزدیک به اهل سنت سیستان و بلوچستان گزارش می کنند که دستگاه های امنیتی، امامان جمعه راسک و پارود و دیگر کسانی که به همراه آنها دستگیر شده اند را به دست داشتن در ترور مولوی مصطفی جنگی زهی یکی از رهبران سنی منطقه متهم کرده اند.

آقای جنگی زهی، فرمانده یکی از پایگاه های بسیج عشایری منطقه و از هواداران سرسخت آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، بود که در دی ماه گذشته هدف سوء قصد قرار گرفت و کشته شد.

به گزارش سایت رجانیوز، مولوی جنگی زهی پیش از ترور شدن از سوی گروه جندالله تهدید به قتل شده و یک بار نیز هدف سوء قصد ناموفق این گروه قرار گرفته بود.

منابع استانی می گویند فرد کشته شده در جریان تیراندازی روز دوشنبه پلیس به معترضان در شهر راسک، جان محمد دهقانی نام دارد و مراسم تشییع جنازه او روز سه شنبه در این شهر برگزار شده است.



:: برچسب‌ها: خانواده ,
:: بازدید از این مطلب : 509
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 188 صفحه بعد