نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا، 'حسین رجب صلاحی' روز چهارشنبه در همایش سراسری 'برون سپاری' در گرگان افزود: وجود بیش از 40 مركز آموزشی علمی كاربردی، سازمان شهرداری ها را در دومین جایگاه بعد از سازمان جهاد كشاورزی قرار داده و این امر مقدمه ای برای راه اندازی دانشگاه اختصاصی برای شهرداری ها است.

وی تصریح كرد: بسترسازی برای ایجاد مراكز علمی و آموزشی و دانشگاه در زمینه امور شهرداری ها یكی از اهداف اصلی سازمان شهرداری های كشور است.

رجب صلاحی با اشاره به تهیه و تدوین استانداردهای آموزشی به عنوان یكی دیگر از اهداف كلان سازمان شهرداری ها در پنج سال آتی خاطرنشان كرد: تاكنون بیش از دو هزار شغل استاندارد برای این طرح در نظر گرفته شده و دوره ها و پودمان هایی نیز در این زمینه تدوین و طراحی شده است.

وی افزود: تمام برنامه های استانداردسازی مشاغل و نظام جامع شهرداری ها در چهارچوب ایزو 10015 راه اندازی می شود.

وی هم چنین با اشاره فعالیت های پژوهشی و علمی سازمان شهرداری ها در زمینه ها و محورهای مختلف این سازمان افزود: تاكنون افزون بر یكصد عنوان كتاب تدوین و 70 كتاب نیز چاپ و منتشر شده است.

وی با بیان این كه آموزش مكاتبه ای بهترین راه حل برای گسترش محدوده آموزش ها و كاهش هزینه هاست، اعلام كرد: آموزش مكاتبه ای از سه سال پیش در دهیاری ها آغاز شده و المپیاد آن ها امسال برگزار می شود.

وی افزود: هفت هزار دهیار در سال 88 ، 12 هزار دهیار در سال 89 و 15 هزار دهیار نیز امسال به صورت مكاتبه ای تحت آموزش قرار گرفتند.

رجب صلاحی با اشاره به این كه مباحث اقتصادی از مهم ترین مباحث هستند، گفت: همایش برون سپاری گرگان دومین همایش در زمینه اقتصادی است و اولین همایش با موضوع مهم ترین ظرفیت های خصوصی سازی در همدان برگزار شد.

602/508



:: برچسب‌ها: هندوستان , نشان , تایلند ,
:: بازدید از این مطلب : 451
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی كاربردی واحد استان اصفهان روز چهارشنبه به ایرنا گفت: این آزمون با حضور دو هزار دانشجو در مقطع كاردانی و در 46 كدرشته برگزار خواهد شد.

'مجید وفادار' افزود: این رشته ها در چهار گروه اصلی مدیریت و خدمات اجتماعی، فرهنگ و هنر، كشاورزی و صنعت تقسیم بندی شده است.

وی توضیح داد: دانشجویان مقطع كاردانی با قبول شدن در این آزمون، مدرك دانش آموختگی خود را دریافت می كنند.

وی اظهار داشت: دو آزمون ورودی دوره های كارشناسی ناپیوسته پودمانی و آزمون مهندسی فناوری ارشد دانشگاه جامع علمی كاربردی سال 91 نیز روز 29 اردیبهشت ماه جاری در استان اصفهان برگزار خواهد شد.

وفادار بدون اشاره به تعداد شركت كنندگان در این دو آزمون در استان افزود: آزمون كارشناسی پودمانی در40 كدرشته و آزمون اولین دوره مهندسی فناوری ارشد در 16 كدرشته برگزار می شود.

وی تصریح كرد: دوره مهندسی فناوری ارشد برای حل مشكلات صنعت كشور در رشته های مرتبط با بهره برداری از نیروگاه های بزرگ آبی، شبكه های توزیع برق، مدیریت شبكه برق و ممیزی انرژی ساختمان ارایه خواهد شد.

وی خاطرنشان كرد: پذیرفته شدگان در دوره مهندسی فناوری ارشد باید دارای حداقل سه سال سابقه كار مرتبط باشند.

دانشگاه جامع علمی كاربردی استان اصفهان دارای 45 مركز،32 هزار دانشجو و 265 كد رشته است.

ت/7148/1042



:: برچسب‌ها: توکیو , جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 508
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی باشگاه مزبور، محمدحسین جعفری پس از جلسه هیات مدیره باشگاه اظهاركرد:این جلسه به دلیل به اكثریت نرسیدن تعداد اعضای آن، جمع بندی و تصمیم گیری نهایی به شنبه هفته بعدی موكول شد.

وی اضافه كرد: با این حال در جلسه امروز افق كاری باشگاه روشن و تصمیمات خوبی گرفته شد.

جعفری گفت: برنامه های باشگاه برای فصل بعدی با كمی تعدیل مشخص شد و اعضا هیات مدیره به من ماموریت دادند كار را برای فصل آینده با حضور امیر قلعه نویی شروع كنم.

مدیرعامل باشگاه تراكتورسازی تبریز همچنین در خصوص اظهار نظر رییس هیات مدیره باشگاه مس كرمان مبنی براینكه صنایع مس قصددارد100در صد سهام باشگاه تراكتورسازی را خریداری و امیر قلعه نویی هم در این تیم می ماند، گفت: از این مساله استقبال می كنیم و اگر هیات مدیره تصمیم به واگذاری باشگاه بگیرد جایی بهتر از صنایع مس نیست اما هیات مدیره چنین اراده ای را نشان نمی دهد.

جعفری در مورد ادامه همكاری با قلعه نویی واینكه می توانند شرایط وی را اجرایی كنند، اظهاركرد: من مدام با امیر قلعه نویی در تماس هستم. وی مسوول فنی تیم است و من مسوول بستن قرارداد.

وی بیان كرد: شرط ها و حرف های منطقی امیر قلعه نویی را اجرایی می كنیم و خود وی نیز به موجودی باشگاه تراكتورسازی آگاهی كافی دارد.

تیم فوتبال تراكتورسازی تبریز كه با 66 امتیاز عنوان نایب قهرمانی لیگ یازدهم را از آن خود كرد خود را برای حضوری مقتدرانه در رقابت های فصل بعد و لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا آماده می كند.

7233/587



:: برچسب‌ها: آسیا , روز , ژاپن ,
:: بازدید از این مطلب : 401
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

خبرگزاری ' كل العراق ' روز چهارشنبه به نقل از السودانی گزارش داد كه این شورا در صورت موافقت اعضای اتحادیه عرب به 'شورای عربی برای حقوق بشر' نامگذاری شود .

وی تاكید كرد: با توجه به اینكه دولت عراق هم اكنون ریاست دوره ای اتحادیه عرب را برعهده دارد، قصد دارد بخشنامه هایی كه اهداف آن در راستای دفاع از حقوق شهروندان عرب باشد، در این دوره به اجرا بگذارد .

وزیر حقوق بشر عراق افزود: واقعیتهای موجود در كشورهای عربی نیاز به این دارد كه مسایل شهروندان آن در خصوص رعایت حقوق بشر ، بیشتر مورد توجه قرار گیرد .

به گفته السودانی، ایجاد وزارت حقوق بشر پس از سرنگونی رژیم 'صدام' می تواند به عنوان بهترین فرآیند انتقالی از نظام دیكتاتوری به عدالت قانونی در عراق تلقی شود.

دولت عراق پس از برگزاری بیست و سومین اجلاس سران اتحادیه عرب در بغداد كه فروردین ماه امسال برگزار شد، ریاست دوره ای این اتحادیه را برعهده گرفت .

خاورم**1385**1651



:: برچسب‌ها: تورنتو ,
:: بازدید از این مطلب : 400
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers
دریافت نشان صلیب اعظم لژیون دونور

خانم مرکل و آقای اولاند هر دو بر محدود کردن بدهی های یونان، بحران زده ترین کشور عضو محدوده یورو تاکید کردند

فرانسوا اولاند، رئیس جمهور جدید فرانسه، تنها ساعتی پس از به دست گرفتن زمام امور این کشور، راهی برلین، پایتخت آلمان شد و با آنگلا مرکل، صدر اعظم این کشور دیدار کرد.

رهبران دو قطب اصلی اقتصاد در منطفه یورو، روز سه شنبه (۱۵ مه- ۲۶ اردیبهشت) پس از دیدار و گفتگو در برابر خبرنگاران حاضر شدند و از همکاری نزدیک برای حل بحران اقتصادی در منطقه یورو سخن گفتند.

خانم مرکل و آقای اولاند هر دو بر محدود کردن بدهی های یونان، بحران زده ترین کشور عضو محدوده یورو تاکید کردند و بنا گذاشتند که تا چند روز دیگر (۲۳ مه) مذاکراتی را در ارتباط با حل بحران اقتصادی در محدوده اتحادیه اروپا صورت دهند.

فرانسوا اولاند که نخستین رئیس جمهور چپگرای فرانسه پس از ۱۷ سال است، با این سفر که شاید در نوع خود رکوردی جدید برای سفر خارجی یک رئیس جمهور پس از مراسم سوگند یاد کردن محسوب شود، تاحدودی به نگرانی ها از اختلاف نظر احتمالی میان پاریس و برلین بر سر نگرش به بحران یورو پایان داد.

پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، بسیاری از طرفداران نیکلا سارکوزی، رئیس جمهوری سابق فرانسه، اشتراک نظر و ارتباط صمیمی میان او و صدر اعظم آلمان را یکی از نقاط قوت اتحادیه اروپا برای عبور از بحران منطقه یورو می دانستند.

رئیس جدید الیزه

آقای اولاند ساعتی پیش از اولین سفر رسمی خود به عنوان رئیس جمهور فرانسه، در ساعات اولیه صبح روز سه شنبه (۱۵ مه) با اتومبیل وارد محوطه کاخ الیزه شد و مورد استقبال آقای سارکوزی قرار گرفت.

پیش از اجرای مراسم رسمی اعلام آغاز دوره جدید ریاست جمهوری، آقایان سارکوزی و اولاند به طور خصوصی با یکدیگر ملاقات کردند که در جریان آن، رئیس جمهوری سابق رمز زرادخانه های هسته ای فرانسه را به رئیس جمهوری منتخب تحویل داد.

پس از این ملاقات چهل دقیقه ای، نیکلا سارکوزی و همسرش کارلا برونی کاخ الیزه را ترک کردند و مراسم رسمی اعلام زمامداری آقای اولاند آغاز شد.

در این مراسم، فرانسوا اولاند حمایل و نشان صلیب اعظم لژیون دونور، عالیترین نشان دولتی فرانسه، و منشور آن را دریافت کرد و پس از آنکه رئیس دادگاه قانون اساسی نتیجه نهایی مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری را قرائت کرد، رسما رئیس جمهوری فرانسه اعلام شد.

آقای اولاند در نخستین سخنرانی خود در مقام رئیس جمهوری فرانسه، قول داد که با "بورس بازی" مالی مقابله کند و در صدد گشودن راهی نو در اروپا برآید هر چند تاکید کرد که دولت او بدهی سنگین دولت های قبلی را به ارث برده است.

سارکوزی و اولاند

اولاند ریاست جمهوری را از نیکلا سارکوزی تحویل گرفت و وعده داد "عزت" این مقام را احیا کند

رئیس جمهوری جدید فرانسه با تکرار مواضع خود در جریان مبارزات انتخاباتی، برنامه های ریاضت اقتصادی را به عنوان راهی برای مقابله با بحران مالی اروپا مورد انتقاد قرار داد و گفت که راه حل مورد نظر دولت او، کمک به رشد اقتصادی است.

در اشاره ای غیرمستقیم به ناخرسندی منتقدان نیکلا سارکوزی از رفتار شخصی رئیس جمهوری سابق، فرانسوا اولاند گفت که خواهدکویشد تا "عزت" مقام ریاست جمهوری را احیا کند و افزود که دوره زمامداری خود را در میان "بدهی سنگین دولتی، از رشد ماندگی اقتصادی، نرخ بالای بیکاری، عقب ماندگی در رقابت بین در بازارهای جهانی و قاره ای در تقلا برای خروج از بحرانی عمیق" آغاز می کند.

طی شش دهه ای که از استقرار جمهوری پنجم فرانسه می گذرد، فرانسوا اولاند دومین رئیس جمهوری این کشور از حزب سوسیالیست است که در میان ناخرسندی گسترده مردم از بحران مالی اروپا و اعتراض علیه نظام بازار آزاد در بسیاری از کشورهای غربی به قدرت رسیده است.

اولین رئیس جمهوری سوسیالیست فرانسه در این دوره فرانسوا میتران بود که از سال ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۵ این سمت را برعهده داشت.

یکی از نخستین اقدامات فرانسوا اولاند در مقام رئیس جمهوری فرانسه، تعیین نخست وزیر جدید است و ناظران از ژان مارک آیرو، رهبر جناح سوسیالیست در پارلمان فرانسه، به عنوان شخص مورد نظر برای این سمت نام برده اند.

قرار است اوایل هفته آینده آقای اولاند برای دیدار با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، به زودی عازم برلین شود و گفتگو در مورد نحوه برخورد با بحران مالی اروپا موضوع اصلی گفتگوهای دو طرف را تشکیل خواهد داد.

نیکلا سارکوزی متحد اصلی خانم مرکل در برنامه ریاست اقتصادی به جهت خاتمه دادن به بحران مالی اروپا محسوب می شد و معلوم نیست که تغییرات سیاسی در فرانسه چه تاثیری بر این برنامه خواهد گذاشت.



:: برچسب‌ها: موسیقی ,
:: بازدید از این مطلب : 429
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شركت مخابرات استان اصفهان روز چهارشنبه به ایرنا گفت: این پروژه ها در حوزه های تلفن همراه، تلفن ثابت،دیتا و سرویس های جدید مخابراتی است.

'سیدفاضل زمانی'افزود:مهمترین این طرحها، واگذاری اینترنت پرسرعت و توسعه ارتباطات سیار می باشد.

وی با بیان اینكه سرویس اینترنت پرسرعت(ADSL )از سوی شركت مخابرات اصفهان در حدود یكصد شهر استان ارایه می شود، اظهار داشت:سال گذشته 94 هزار پورت اینترنت پرسرعت توسط این شركت واگذار شد.

وی تصریح كرد: این در حالی است كه در پنج سال گذشته فقط حدود 75 هزار پورت اینترنت پرسرعت توسط11 شركت خصوصی ندا(PAP)در استان واگذار شده بود.

به گفته وی، ارایه اینترنت پرسرعت فقط در چهار شهر استان بدلیل همكاری نكردن شركت ارتباطات زیرساخت بطور كامل صورت نگرفته است.

27 اردیبهشت ماه بعنوان'روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی' نامگذاری شده است.

ت/7148/1042



:: برچسب‌ها: شب ,
:: بازدید از این مطلب : 430
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از شبكه خبر آسیا، 'كتیوت پاروا' رییس تیم جستجو در این باره گفت: جعبه سیاه این هواپیمای روسی كه در فاصله 100 متری از دم هواپیما پیدا شده است، می تواند نشان دهد چگونه یك خلبان با تجربه با كوه آتشفشان برخورد كرده است.

ارتباط رادیویی این هواپیما روز چهارشنبه هفته گذشته زمان كوتاهی پس از پرواز قطع و سپس از صفحه رادار ناپدید شد.

جعبه سیاه این هواپیما كه بر اثر سوختگی سیاه شده است به كمیته ملی امنیت حمل و نقل تحویل داده خواهد شد و سپس با كمك بیش از 70 متخصص روسی مورد بررسی قرار می گیرد تا مشخص شود كه آیا علت این سقوط مسائل فنی و یا اشتباهات انسانی بوده است.

تیم جستجو در مورد آسیب های وارده به جعبه سیاه این هواپیما و آیا اینكه جعبه سیاه به گونه ای است كه بتواند علت سقوط را مشخص كند، اظهار نظری نكرده اند.

این هواپیما پس از پرواز از جاكارتا قصد داشت در یك پرواز نمایشی 40 دقیقه ای توانایی های خود را به نمایش بگذارد. یك كمیته حقیقت یاب روسی نیز ادعا كرده است كه شواهدی وجود دارد كه نشان می دهد كه استانداردهای لازم در این پرواز رعایت نشده است.

از بخش های مبهم در مورد این سقوط این است كه چرا خلبان پیش از ناپدید شدن و برخورد به كوه آتشفشانی هنگامی كه در ارتفاع 10 هزار پایی بوده، خواستار كاهش ارتفاع خود تا 6 هزار پایی شده است.

سرنشینان این هواپیما كه گفته می شود 45 نفر بوده اند، نمایندگان هوانوردی و خطوط هوایی اندونزی به همراه هشت خدمه روسی ، چهار تن از كاركنان شركت 'سوخو' و دو شهروند آمریكایی و فرانسوی بودند كه همگی در جریان این سقوط جان خود را از دست دادند.

آساق**335



:: برچسب‌ها: اقیانوس ,
:: بازدید از این مطلب : 398
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، مراسم اختتامیه دومین جشنواره بین المللی تئاتر 'صاحبدلان'، شب گذشته (سه شنبه 26 اردیبهشت ماه)، با حضور حمید شاه آبادی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، قادر آشنا مدیر مركز هنرهای نمایشی، محمود فرهنگ مدیر دفتر تئاتر دینی این مركز، علی موذنی دبیر جشنواره و تنی چند از هنرمندان پیشكسوت تئاتر دینی برگزار شد.

** اختصاص یك سالن ویژه جهت اجرای نمایش های دینی

موذنی در ابتدای این مراسم با بیان آنكه شخصیت پردازی ها، طرح داستان، كشمكش و به وجود آوردن درام در هر مكتبی تعریف خاصی دارد گفت: با آنكه دین مبین اسلام، به عنوان مكتبی فرهنگ ساز و هدایتگر در پیشبرد بشر به سمت منزل مقصود و هدف متعالی، دارای چارچوب مدون و مشخصی است اما هنوز در حوزه درام و خلق نمایش های دینی در این مكتب انسان ساز تعریف مدونی وجود ندارد.

وی ادامه داد: در همین راستا و برای نخستین بار در بطن برگزاری یك جشنواره نمایشی، بودجه ای مشخص برای انجام كارهای مطالعاتی و پژوهشی در زمینه ترسیم چارچوب های شكل گیری درام با محوریت مبانی دینی اختصاص یافت و تلاش های مفیدی از سوی هنرمندان، اساتید وپژوهشگران حوزه نمایش صورت گرفت كه ماحصل این اقدامات در چند جلد كتاب تدوین و منتشر شد.

دبیر دومین جشنواره تئاتر 'صاحبدلان' با اشاره به آنكه این اقدام نخستین گام در راستای تاكید بر كار پژوهشی جهت تولید نمایش مذهبی به شمار می رود خاطرنشان كرد: مسلم است كه تا رسیدن به نقطه مطلوب راه درازی در پیش داریم و بنا داریم در طول برگزاری این جشنواره در سال های پیش رو بر كار پژوهشی و مطالعاتی دقت نظر و تمركز بیشتری داشته باشیم.

وی با تاكید بر آنكه نكته حایز اهمیت بعدی بحث تمركز بر اجرای عمومی آثار حاضر در چنین جشنواره ای است گقت: جشنواره تئاتر 'صاحبدلان' در این زمینه نیز، رویدادی پیش رو بود چرا كه در این جشنواره برای نخستین بار شاهد اجرای عمومی تمامی آثار بودیم.

موذنی ضمن اشاره به كمبود سالن های نمایشی و بحث زیرساخت های هنر نمایش به عنوان یكی از اركان مهم توسعه این هنر در كشور گفت: وجود یك سالن اختصاصی برای تولیدان نمایشی این جشنواره بسیار ضروری است.

وی ادامه داد: اجرای نمایش های مذهبی در مناسبت های خاص از دیگر آسیب های مهم مسیر اعتلای این گونه نمایشی در كشور به شمار می رود كه با اختصاص یك سالن ویژه جهت اجرای عمومی این آثار علاوه بر جریان سازی مستمر فرهنگی و دینی، شاهد رفع این آسیب و توسعه و گسترش تئاتر دینی در كشور خواهیم بود و امیدواریم كه معاون امور هنری ارشاد با توجه به عنایت مخصوصی كه به هنر دینی دارند در این زمینه نیز چون سایر امور، یاریگر جشنواره 'صاحبدلان' باشند.

** تقدیر از پیشكسوتان و فعالان نمایش های دینی

در ادامه این مراسم با حضور حمید شاه آبادی، قادر آشنا، محمود فرهنگ و علی موذنی از نمایشنامه های 'حكایت دختری كه خاتون مغربی را دید' به قلم سیروس همتی، 'آندلس، تیغ برهنه' و 'سلمان محمدی' به قلم ابوالفضل ورمزیار، 'آن كس كه نیامده، می داند' به قلم زهره غلامی، 'یك لحظه او' نوشته وحید كیارس، 'اپرای تنها' به قلم روح الله سمیع و كتاب پژوهشی 'تردید زرد' نوشته اردشیر صالح پور، رونمایی شد.

در بخش نخست تجلیل از پیشكسوتان و فعالان عرصه نمایش های دینی از الله قلی نظری كارگردان نمایش 'محراب سرخ' از استان گلستان، حاج علی عسگرش كارگردان نمایش 'گل واژه های سرخ' از استان گیلان، محمدتقی درودگر كارگردان نمایش 'مرغ عشق حیدر' از استان ورامین، عزیزالله هنرآموز كارگردان نمایش 'بازی غریبه' از تهران، نعمت الله اسدی مرام كارگردان نمایش 'روایت صداهایی از بی شمار صدا' از استان كرمانشاه، محمد حسن زاده كارگردان نمایش 'تنهای محض' از تربیت حیدریه، احمد عزیزی كارگردان نمایش 'مجلس شبیه خوانی یوسف و زلیخا' از تهران، محمدرضا مداحیان كارگردان نمایش های 'كلید' و 'شعله در زمهریر' از تهران، یعقوب صدیق جمالی كارگردان نمایش 'شب ارغوان' از تبریز، حسن سرچاهی كارگردان نمایشساقی' از سمنان، احمد طاهونچی كارگردان نمایش 'دلبسته' از خراسان رضوی و علیرضا استادی كارگردان نمایش 'نوحه نوح'، با اهدای لوح تقدیر، تندیس جشنواره و حواله سفر به عتبات عالیات، تقدیر به عمل آمد.

در بخش پاسداشت های ویژه مراسم اختتامیه دومین جشنواره تئاتر 'صاحبدلان' از مقام هنری رضا صابری بازیگر، نمایشنامه نویس و كارگردان پیشكسوت تئاتر مذهبی، ابوالفضل ورمزیار نمایشنامه نویس، پژوهشگر و نقال صاحب نام كشور و اكبر عبدی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون به سبب سال ها مجاهدت، كوشش و فعالیت در عرصه تولید و اجرای نمایش های مذهبی پرمخاطب با اهدای لوح تقدیر، تندیس جشنواره و حواله سفر به عتبات عالیات، تجلیل به عمل آمد.

البته اكبر عبری به دلیل پاره ای از مشكلات در این مراسم حاضر نبود.

** لزوم اعتقاد قلبی جهت خلق نمایش دینی

در ادامه مراسم مدیر مركز هنرهای نمایشی گفت: نمایش در بطن پیدایش خود دارای ریشه های مذهبی است و نفس تولید نمایش های دینی در حقیقت بیان بندگی و توحید مخلوق به خالق با استفاده از زبان زنده و تاثیرگذار هنر نمایش است.

وی ادامه داد: مهمترین ویژگی و وجه ممیز تئاتر دینی از سایر گونه‌های تئاتر پرداختن به وحدانیت خداوند و احترام به بندگی انسان ها به درگاه خالق یكتا است و هنرمند تئاتر دینی در حقیقت خادم بندگان خدا و هدایتگر آنها در راه سیر و حركت به سوی وحدانیت مطلق است.

آشنا خاطرنشان كرد: اگر می خواهیم كاری فاخر و اثری تاثیرگذار را در قالب نمایش دینی به طیف وسیع مخاطبان این هنر ارائه دهیم باید از گنجینه عظیم داشته ها معرفتی ومذهبی، ریشه های دینی هویت اسلامی و ایرانی و زبانی ساده اما شیوا و عمیق در خلق آثارمان بهره ببریم.

وی ادامه داد: همواره باید به یاد داشته باشیم كه تا اعتقاد قلبی به این اصول در درون ما وجود نداشته باشد نمی توانیم به خلق نمایشی فاخر، تاثیرگذار و جریان ساز در راستای اهداف متعالی تئاتری دینی بپردازیم.

در ادامه مراسم تجلیل از برگزیدگان بخش های مختلف دومین جشنواره تئاتر 'صاحبدلان' با حضور حمید شاه آبادی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، قادر آشنا مدیر مركز هنرهای نمایشی، محمود فرهنگ مدیر دفتر تئاتر دینی این مركز، علی موذنی دبیر جشنواره، محمد دشتگلی مشاور هنری معاونت امور هنری وزارت ارشاد و حجت الاسلام والمسلمین سیف جمالی مشاور راهبری معاونت امور هنری برگزار شد.

** بازیگری زن

در این بخش بدون اولویت از شیوا مكی نیا بازیگر نمایش 'گفتگو با باد'، سپیده پهلوان زاده بازیگر نمایش 'پدیده'، هر دو از تهران، لیلا جنیدی بازیگر نمایش 'هیس' و راضیه ده پایینی بازیگر نمایش 'انسان، زمین، خدا'، هر دو از ورامین با اهدای لوح تقدیر، تندیس جشنواره و حواله سفر به عتبات عالیات، تجلیل به عمل آمد.

** بازیگری مرد

در این بخش بدون اولویت از امیر كربلایی زاده بازیگر نمایش 'دم هشتی'، ابوالفضل حاج علی خان بازیگر نمایش 'تن'، بهرام ریحانی بازیگر نمایش 'ملكوت'، هر سه از تهران، مجید واحدی زاده بازیگر نمایش ' شبح شرقی سگ' از اردبیل، علی اصغر خطیب زاده بازیگر نمایش 'دخیل' از دامغان و علی عمرانی بازیگر نمایش 'هیس' از ورامین با اهدای لوح تقدیر، تندیس جشنواره و حواله سفر به عتبات عالیات، تجلیل به عمل آمد.

** نمایشنامه نویسی

در این بخش بدون اولویت از اصغر خلیلی نویسنده نمایشنامه 'گفت و گو با باد'، ناصر كریمی نیك نویسنده نمایشنامه 'تن'، عباس جان فدا نویسنده نمایشنامه 'دلبسته'، روح الله سمیع نویسنده نمایشنامه 'اپرای تن ها'، یاسر رضایی نویسنده نمایشنامه 'بازگشت ابوذر'، شهاب راحله نویسنده نمایشنامه 'ابابیل' و روح الله سنایی نویسنده نمایشنامه 'انسان، زمین، خدا' با اهدای لوح تقدیر، تندیس جشنواره و حواله سفر به عتبات عالیات، تجلیل به عمل آمد.

** كارگردانی

در این بخش بدون اولویت از كاوه مهدوی كارگردان نمایش 'آبی گونه'، سیدمهدی فرجامی كارگردان نمایش 'باروی بلند بابل'، هر دو از تهران، ناصر بالایی كارگردان نمایش 'پایكوبی در بلندی' از مراغه، محمد داورپناه كارگردان نمایش 'پرتو خورشید' از بجنورد، مهدی حبیبی كارگردان نمایش 'تبر در دست' از ملایر، سعید تشكری كارگردان نمایش 'تو آمدی عرشیا شدم'، محمد مهدی خاتمی كارگردان نمایش 'سنگ بست'، هر دو از خراسان رضوی با اهدای لوح تقدیر، تندیس جشنواره و حواله سفر به عتبات عالیات، تجلیل به عمل آمد.

دومین جشنواره تئاتر صاحبدلان (حقیقت) از 19 تا 24 آبان‌ 1390 (همزمان با عید غدیر تا قربان) در بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی، آیینی، نمایشنامه‌خوانی و تولید متون (چاپ اثر) به صورت سراسری و با دبیری علی موذنی برگزار شد.

فراهنگ**9266**1588



:: برچسب‌ها: جدید , معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 375
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers


:: برچسب‌ها: تابستان , دره عمیق و باریک ,
:: بازدید از این مطلب : 405
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

ذوالقدر سه شنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینكه هیات قوه قضاییه و نیروی انتظامی ایران در چارچوب پروتكل همكاری قوه قضاییه كشورمان و دادگستری تركیه كه اردیبهشت ماه امسال نهایی شد به تركیه سفر كرده است، گفت: تركیه در سال‌های اخیر تلاش‌های قابل قبولی در پیشگیری از جرایم به عمل آورده است و این سفر فرصتی برای مشاهده نزدیك تجربیات مقامات این كشور در این زمینه است.

وی با اشاره به اینكه دو كشور مشتركاتی در زمینه برنامه های پیشگیری از جرایم دارند، گفت: جمهوری اسلامی ایران در این زمینه تجربیات گرانقدری دارد و می تواند آن را در اختیار همكاران خود در تركیه كه اراده جدی برای كاهش جرایم دارند، قرار دهند.

معاون قوه قضاییه با اشاره به اینكه جمهوری اسلامی ایران و تركیه در زمینه استفاده از ظرفیت‌های مردمی و رویكرد پلیس جامعه گرا گام برمی دارند، گفت: دیدارهای هیات ایرانی با مقامات تركیه سه روز ادامه خواهد داشت.

به گفته ذوالقدر، هیات ایرانی امروز از پلیس پیشگیری و مركز كنترل فرماندهی و مركز امنیت شهری آنكارا بازدید كرد و فردا نیز با وزیر دادگستری و دادستان كل كشور تركیه دیدار خواهد كرد.

خاورم**2012** 230 ** 1574



:: برچسب‌ها: هنر ,
:: بازدید از این مطلب : 412
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391 | نظرات ()