حمله اسراییل به خبرنگاران عمدی است
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری فرانسه، خبرنگاران بدون مرز اعلام كردند كه ارتش اسراییل، به طور عمد به خبرنگارانی كه تظاهرات كرانه غربی علیه دیوار حائل و شهرك سازی اسرائیلی ها را پوشش می دهند، حمله می كنند.

این سازمان در بیانیه ای اعلام كرد كه خبرنگاران بدون مرز، خشونت ارتش اسرائیل علیه بسیاری از تصویر برداران خبری و خبرنگاران فلسطینی و یا اسرائیلی و یا سایر خبرنگاران را محكوم می كند.

سازمان خبرنگاران بدون مرز، نبود هیچ گونه محاسبه و نظارت بر سربازان اسرائیلی را كه مسوول چنین اقداماتی هستند، محكوم كردند.

اما سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در واكنش به اتهامات مزبور آن را سبكسرانه دانسته و گفت كه هیچ تعمدی برای آسیب زدن به دیگران وجود ندارد.

وی گفت كه بیشتر این تظاهرات خشونت آمیز است و تصویربرداران با حضور در بین تظاهرات كنندگان خود را در معرض خطر قرار می دهند.

اما سازمان خبرنگاران بدون مرز، برای اثبات اتهامات خود علیه ارتش رژیم صهیونیستی به مجروح شدن دو خبرنگار فلسطینی در روز دهم فوریه در نزدیكی رام الله اشاره كرده و گفت كه ارتش رژیم صهیونیستی بدون وقفه از گاز آشك آور و گلوله پلاستیكی استفاده كرد.

به گفته آنان، سربازان اسرائیلی پس از آنكه از رفت آمد آزادانه خبرنگاران درمناطق درگیری فلسطینی ها با ارتش اسرائیل جلوگیری كردند، از گاز اشك آور ا ستفاده كرده و به طور عمد خبرنگاران را هدف تیراندازی قرار دادند.

خبرگزاری فرانسه در این ادامه این خبر افزود: روستای نبی صالح در نزدیكی رام الله، از اواخر سال 2009 تقریبا هر هفته صحنه تظاهرات علیه توسعه شهرك اسرائیلی حلامیش در این منطقه است به این معنی كه اهالی این روستا و فعالان چپگرای اسرائیلی و فعالان بین المللی در تجمعاتی كه اغلب به زد و خورد و درگیری ختم می شود شركت می كنند.

سازمان خبرنگاران بدون مرز همچنین به حملات مشابه علیه خبرنگاران در كفر قدوم واقع در شمال كرانه باختری و بلعین اشاره كرده و گفت این مناطق نیز صحنه تظاهرات هفتگی علیه دیوار حائل است.

این سازمان بار دگیر بر تحقیق مستقل و بی طرفانه در مورد حوادث مزبور و عاملان آن تاكید كرد.

مترجمام **1110





:: برچسب‌ها: ایتالیا , سان فرانسیسکو ,
:: بازدید از این مطلب : 591
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: