شورای صنفی نمایش در اكران فیلم های نوروزی مستقل عمل می كند
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'سیدضیاء هاشمی' شب گذشته(جمعه) در برنامه تلویزیونی 'هفت' گفت: معتقدم فیلم هایی كه بیش از اندازه اشك و آه دارند برای نمایش در ایام نوروز مناسب نیستند، اما در عین حال با اكران فیلم های تلخ مخالفتی ندارم.

وی گفت: فیلم های سینمایی در ایام نوروز باید از تنوع خاصی برخوردار باشند اما مردم در ایام نوروز و بوی‍ژه 13 روز تاثیرگذار نخست سال، از آثار ملودرام استقبال نمی كنند.

رییس شورای صنفی نمایش فیلم ادامه داد: برخی نهادهایی كه چند پردیس سینمایی در اختیار دارند، تلاش می كنند فیلم های خود را برای اكران در ایام نوروز تحمیل كنند و جالب آنكه این نهادها فقط بر روی یكی از فیلم های خود تاكید دارند در حالیكه فیلم دیگر این نهادها گزینه بهتری برای اكران در نوروز هستند.

هاشمی تاكید كرد: در شورای صنفی نمایش فیلم جلوی این زد و بندها را گرفته ایم و اجازه نمی دهیم چنین اعمال نظرهای اتفاق افتد.

وی گفت: آرایش نهایی اكران فیلم های سینمایی در ایام نوروز را شورای صنفی نمایش فیلم تعیین می كند و در نهایت سازمان امور سینمایی در این زمینه دخالتی ندارد.

رییس صنف واحد تهیه كنندگان سینما یادآور شد: فهرستی كه پیشتر از سوی برخی رسانه ها به عنوان فیلم های اكران نوروز اعلام شد، صحت ندارد و منطقی نیست.

در ادامه این برنامه، همایون اسعدیان رییس اسبق شورای صنفی نمایش فیلم نیز گفت: تعیین آرایش اكران اساسا در صلاحیت شورای صنفی اكران نیست و نباید نظر رییس این صنف كه نمایندگان كانون كارگردانان در آن حضور ندارد در اكران فیلم های نوروزی اعمال شود.

'علیرضا رییسان' یادآور شد: سینما، تلویزیون نیست كه برای ایام نوروز فیلم های طنز در آن پخش شود، زیرا فیلم های اكران نوروز تا دو ماه در نمایش عمومی در سینماهای سراسر كشور حضور دارند.

وی تاكید كرد كه در دوره های گذشته نیز با هماهنگی مدیركل ارزشیابی و نظارت بر سینمای حرفه ای وقت، اكران فیلم ها چیده شده است.

مهدی كرم پور نیز با اشاره به نامه اعتراضی خود به شرایط كلی اكران فیلم های سینمایی و نحوه انتخاب آثار، تاكید كرد كانون كارگردانان نامه ای برای تعیین اكران فیلم ها از سوی معاونت سینمایی در سال 88 و 89 به این معاونت ارسال نكرده است.

فراهنگ ** 1983 ** 1071





:: برچسب‌ها: جشن تولد ,
:: بازدید از این مطلب : 431
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: