عامل کشتار نروژ برای سه بمبگذاری برنامه ریزی کرده بود
نوشته شده توسط : brezzers

برویک در مانیفستی که قبل از قتل ها در اینترنت منتشر کرده بود، گفته بود که "در جنگ برای دفاع از اروپا در مقابل تهاجم مسلمانان است."

آندرس برویک، شهروند نروژی که در دو حمله در سال گذشته ۷۷ نفر را کشته و در محاکمه خود به این قتل ها اقرار داشته، در جلسه امروز (پنجشنبه)دادگاه گفت که برای سه مورد بمبگذاری برنامه ریزی کرده بود.

برویک که در روز ۲۲ ژوئیه سال گذشته، در لباس مبدل پلیس، یک خودروی بمبگذاری شده را در نزدیکی ادارات دولتی در اسلو منفجر کرد و موجب مرگ هشت نفر شد، گفت در ابتدا تصمیم داشته سه حمله این چنینی انجام دهد اما چون ساختن بمب بسیار سخت تر از چیزی بوده که او ابتدا تصور می‌کرده، به همان یک بمب بسنده کرده است.

بعد از این بوده که ایده کشتار جزیره اتوپا در ذهنش شکل گرفته و در حالی که لباس مبدل پلیس را به تن داشته، به محل برگزاری اردوی تابستانی جوانان حزب حاکم نروژ رفته و ۶۹ نفر از شرکت‌کنندگان در این اردو را به گلوله بسته است.

او در جلسه امروز دادگاه گفت که امیدوار بوده است که بتواند صدها نفر را در حملات خود بکشد.

بسیاری از قربانیان این حمله با شلیک مستقیم گلوله به ناحیه سر، جان خود را از دست دادند.

آقای برویک در جلسات قبلی دادگاه خود گفت که "تایید می کند" که دست به کشتار زده، اما خود را مجرم نمی داند. او می گوید که صلاحیت دادگاه را به این دلیل که وابسته به دولتی است که از جامعه چند فرهنگی حمایت می کنند، به رسمیت نمی شناسد.

برویک که معتقد به جنگ صلیبی علیه مسلمانان و حامیان آنها در اروپاست، در توجیه اقدامات خود گفته است که می خواسته نروژ و اروپا را از تبدیل شدن به "مستعمره مسلمانان" نجات دهد.

نروژ مجازات اعدام را لغو کرده است و حد اکثر محکومیت در آن کشور برای ارتکاب قتل عمد، ۲۱ سال حبس است.





:: برچسب‌ها: باغ , آب ,
:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 1 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: