روسیه و ازبكستان چشم انداز مناسبات در بخش انرژی را بررسی كردند
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا و به نقل از منابع خبری ازبكستان در روز جمعه، انجام كارهای اكتشافی و شناسایی معادن جدید نفت در بلوك های سرمایه گذاری و تعیین شیوه ای نوین برای ساخت پالایشگاه جدید گاز در استان بخارا از جمله محورهای مورد بررسی در این دیدار بود.

'اسلام كریم اف' در این دیدار تاكید كرد: انجام امور اكتشافی و زمین شناسی توسط لوك اویل، امكان افزایش ذخایر هیدروكربورها در معادن 'گروه كاندیم'، 'خاوزاك شادی'، اراضی منطقه 'خسار' و بخش 'كنگراد' و همچنین در تركیب كنسرسیوم سرمایه گذاران بخش ازبكی دریاچه آرال را فراهم كرده است.

الكپروف نیز اعلام آمادگی كرد كه این شركت همكاری های درازمدت و پرثمر خود با طرف های ازبكی را بیش از پیش گسترش دهد.

سرمایه گذاری های مستقیم لوك اویل در مجتمع های نفت و گاز ازبكستان تاكنون افزون بر دو میلیارد دلار شده است ، اما تلاش بر این است كه این میزان بتدریج افزون بر پنج میلیارد دلار شود.

در این دیدار ازبكستان گسترش بیش از پیش همكاری ها در تبدیل كامل هیدروكربورهای خام به محصولات با ارزش افزوده بالاتر را خواستار شد.

شركت لوك اویل كه دومین تولید كننده بزرگ نفت در روسیه است، بتازگی قراردادی را برای توسعه میادین گازی با ازبكستان امضا كرده است.

این شركت با یك كنسرسیوم متشكل از چند بانك قرارداد دریافت وام به ارزش 500 میلیون دلار برای تامین مالی طرح توسعه میادین گازی ازبكستان امضا كرده است.

این كنسرسیوم از بانك توسعه آسیا، بانك توسعه اسلامی، كردیت اگریكول سی.آی.بی، بی.ان.ی.پاریباس (سوئیس) اس.ای و بانك توسعه كره تشكیل شده است.

آساق**ش.ع**1558**1415





:: برچسب‌ها: رودخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: