نكوداشت عالمان تكریم علم و فضیلت است
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'سید محمد حسینی' شامگاه شنبه در مراسم بزرگداشت مقام علمی استاد 'محسن جهانگیری' با بیان روایتی از حضرت علی (ع) كه فرمودند: 'كسی كه دانشمندی را تجلیل كند در واقع پروردگار را تقدس و تكریم كرده است'؛ افزود:نكوداشت و تكریم از عالمان كاری بسیار ارزشمند و ماندگار است.

حسینی تصریح كردكه آنچه موجب اصلاح ، آبادانی، پیشرفت و پویایی در جامعه می شود در واقع با همنشینی و بهره گیری از اندیشه و فكر دانشمندان و علما به ثمر می نشیند.

وی با اشاره به دیدار اخیر با رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: معظم له در این دیدار مجددا بر تكریم بزرگان و عالمان تاكید داشتند.

حسینی نگاه كردن به چهره عالمان و بزرگان را مانند نگاه به كعبه و قرآن عبادت عنوان كرد كه اجر و مزد به همراه دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان كرد: عالمان نیز در چنین جایگاهی قرار دارند و صرفا نماز، روزه، خمس و زكات عبادت نیست.

به گفته وی بهره گیری از علم دانشمندان خود نیز عبادتی بزرگ است كه باعث ایجاد شوق و انگیزه در افراد برای رفتن به سمت و سوی كمالات و كسب دانش می شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با تاكید بر تكریم و نكوداشت دانشمندن و بزرگان، از رسانه ها خواست در این زمینه بیش از گذشته تلاش كرده و به این مقوله مهم بپردازند.

حسینی همچنین تاكید كرد: جامعه امروز ما سخت نیازمند به عالمان ربانی و اندیشمندان وارسته است چرا كه باید اینگونه افراد الگو و اسوه ای برای دیگران باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی ویژگی های استاد جهانگیری، تواضع، فروتنی ، رفتار و كردار شایسته و ساده زیستی را از ویژگی های بارز این استاد فرهیخته توصیف كرد.

حسینی شاگرد پروری، حس انساندوستی،عشق به تدریس،صرف وقت برای مردم، بی اعتنایی به مادیات وتلاش بی وفقه را از دیگر ویژگی های استاد جهانگیری عنوان كرد.

وی گفت: این استاد فرهیخته هم در حوزه و هم در دانشگاه مشغول تدریس بود و كسانی كه در این دو حیطه كار كرده اند چهره های موفقی بوده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به جمله ای از استاد كه ' زندگی هر انسانی نشات گرفته از نگرش فلسفی اوست' گفت: بحث ماهم با هنرمندان این است كه هر اثری كه دارای پشتوانه فكری و فلسفی نداشته باشد ره به جایی نخواهد برد.

به گفته وی آثاری هنری ماندگار مانند فیلم و سریال كه پشتوانه فكری داشته باشند بطور یقین علاوه بر تاثیرگذاری ،انسانها را نیز متحول كرده و سالهای سال مورد توجه قرار خواهد گرفت.

حسینی خاطر نشان كرد: برخی اوقات به كارهای سطحی و نازل بسنده می شود كه هیچگونه عاید و نتیجه ای به‌همراه نداشته و صرفا سرگرمی و تفنن محسوب می شوند لذا زمان فعلی ما طوری نیست كه بخواهیم به اینگونه كارهای سطحی بسنده كنیم بلكه باید با انجام كارها و فعالیت های دارای پشتوانه علمی، تحقیقی، فلسفی و فكری گامهای موثر و مفیدی در جهت رشد و تعالی كشور برداشته شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در جمهوری اسلامی ایران كه همگان بر تكریم بزرگان و عالمان تاكید دارند شایسته است كه به این مسئله اهتمام و توجه ای وِیژه كنیم و قدر عالمان، دانشمندان و بزرگان خودمان را بدانیم.

در ادامه این مراسم با حضور وزیر ارشاد ضمن تجلیل از مقام این استاد فرهیخته ، مجموعه مقالات استاد جهانگیری رونمایی شد.

مراسم نكوداشت 'محسن جهانگیری' استاد فلسفه وعرفان شامگاه شنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماری از اساتید دانشگاه،مسئولان فرهنگی و هنری در محل انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار شد.

فراهنگ** 1355 **1588





:: برچسب‌ها: دوستان , فرمت مربع , موسیقی ,
:: بازدید از این مطلب : 605
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: