نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش روز یكشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، 'محمد رضا دهشیری' در چهارمین نشست دبیرخانه دائمی میثاق سفیران فرهنگی اظهار داشت: از آنجا كه باید از تجربیات رایزنان فرهنگی به عنوان نماینده‌های ایران در خارج از كشور استفاده كرد و یك طرح راهبردی برای استفاده آیندگان بدست آورد این سازمان تصمیم به تدوین این طرح كرده است.

وی به تبیین تاریخچه و اهمیت تدوین این طرح پرداخت و افزود: تاریخ شفاهی یكی از مردمی‌ترین شیوه‌ها و روش های مطرح برای تاریخ‌نگاری است؛ روشی كه ماده تاریخی آن در فرآیند مصاحبه فعال به دست آمده و سپس در سبك ها و قالب های متفاوت به جامعه عرضه می‌‌شود.

دهشیری ادامه داد: این روش تاریخ‌‌نگاری با استفاده از تكنیك ضبط صوت و مصاحبه آغاز به كار كرده و سپس بسط و گسترش یافته است و امروزه پژوهشگران و مراكز پژوهشی ترجیح می‌دهند علاوه بر ضبط صدا، چهره، تغییرات رفتار و حالات راویان را نیز به تصویر بكشند از این رو فن تصویربرداری نیز به عرصه تاریخ شفاهی راه گشوده است.

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین از انتشار جدیدترین شماره ماهنامه علمی و تحلیلی 'روابط فرهنگی' از سوی این سازمان خبر داد و گفت: این ماهنامه به بررسی موضوعاتی از جمله تحلیل گفتمانی اسلام سیاسی در عصر جهانی شدن، شكل گیری بیداری اسلامی و انسانی در دوره معاصر و اسلام سیاسی در آسیای مركزی و روابط بین الملل پرداخته است.

وی رونمایی از كتاب 'دانستنی های یك رایزن' با همكاری رایزنان فرهنگی ایران در خارج از كشور را از دیگر فعالیت های این سازمان برشمرد و از امضای تفاهم نامه همكاری با دانشگاه علمی كاربردی در مقطع كاردانی و كارشناسی در رشته مدیریت دیپلماسی و روابط فرهنگی برای رایزنان و كاركنان سازمان و راه اندازی سایت ساماندهی نسخ خطی خبر داد.

دهشیری گفت: هدف معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان از اجرایی كردن این طرح ها، شناساندن فرهنگ ایران و ادبیات زبان فارسی و داشتن بانك اطلاعاتی است.

فراهنگ 1883**1588





:: برچسب‌ها: اقیانوس , عکاسی , سقوط ,
:: بازدید از این مطلب : 483
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: