هفتم اسفند در آینه تاریخ معاصر
نوشته شده توسط : brezzers

7 اسفند 1377

نخستین انتخابات سراسری شوراهای اسلامی شهری و روستایی در بیش از 40 هزار حوزه انتخاباتی برگزار شد و حدود 200 هزار نفر از منتخبین مردم، جهت اداره امور شهرها و روستاهای كشور به عنوان عضو شورای اسلامی شهر یا روستا برگزیده شدند.

7 اسفند 1371

آیت الله میرزا هاشم آملی فقیه و عالم بزرگ معاصر در 88 سالگی در قم چشم از جهان فروبست. از آثار او می توان به بدایع الافكار در چهار جلد ، الصلاه ، الاجاره ، الصوم و الطهاره اشاره كرد.

7 اسفند 1367

'ادوارد شواردنادزه' وزیر خارجه اتحاد جماهیر شوروی پاسخ 'میخائیل گورباچف' رییس ‌جمهوری كشورش به نامه مورخ 11 دی ماه 1367 امام راحل، را درحسینیه جماران در حضور امام قرائت كرد. امام در نامه خود گورباچف را از فروپاشی نظام كمونیستی در شوروی آگاه كرده بودند.

7 اسفند 1348

در پی پخش جزوات درس ولایت فقیه 'امام‌خمینی'(ره)، رییس ساواك طی بخشنامه‌ای به كلیه ادارات تابعه از آنان خواست تا در جمع‌آوری و شناسائی عاملین انتشار این جزوات با سازمان مركزی همكاری كنند.

7 اسفند 1346

در درگیری ماموران نظامی با دانشجویان دانشگاه شیراز كه در اعتراض به مفسده‌های 'امیر اسدالله علم' رییس دانشگاه تحصن كرده بودند، دهها دانشجو مضروب و مجروح شدند.

7 اسفند 1341

'امام‌‌خمینی'(ره) طی بیاناتی به مناسبت عید فطر مردم را به ایستادگی و استقامت در مقابل حكومت محمدرضا پهلوی فرا خواندند. امام رفراندوم ششم بهمن مربوط به انقلاب به اصطلاح سفید در سراسر كشور را فرمایشی و آن را از سوی مردم ایران غیر قابل قبول دانستند.

7 اسفند 1334

'علی اكبر دهخدا' نویسنده، روزنامه نگار و صاحب نخستین فرهنگنامه لغت فارسی درسن 76 سالگی درگذشت.

7 اسفند 1295

' جان لارنس كالدول' وزیر مختار آمریكا در ایران در گزارشی به وزارت خارجه كشورش نوشت: هیچ كشوری در جهان به اندازه ایران گرفتار حكومت وابسته به سفارتخانه ها نیست.

اطلاع**9131**1717





:: برچسب‌ها: خام , فرمت مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 465
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: