وظیفه مهم اردوهای جهادی آماده كردن فضای كشور برای سازندگی است
نوشته شده توسط : brezzers

سردار 'مجید خراسانی' روز چهارشنبه در جلسه ستاد پشتیبانی از اردوهای طرح جهادی هجرت سه استان مركزی در اراك افزود: ریاست شورای عالی بسیج سازندگی برعهده رییس جمهوری است و این شورا به جز بسیج، 14 عضو دیگر دارد و استانداران مسوول پشتیبانی از این طرح هستند.

وی بیان كرد: این طرح ملی است و همه جوانان می توانند در آن شركت كنند و در حال حاضر هفتمین سال اجرای این طرح سپری می شود.

مسوول سازمان بسیج سازندگی كشور اظهار كرد: دو سال پیش رهبر معظم انقلاب در نشست جهادگران از مسیر و عملكرد این طرح اعلام رضایت كردند كه این مهم تبریكی به مجموعه دستگاه های دولتی و بسیج است.

سردار خراسانی تاكید كرد: سال گذشته با همكاری دستگاه های مختلف به ویژه آموزش و پرورش، 12 هزار و 100 مدرسه در اختیار این طرح قرار گرفت و 350 هزار نفر از دانش آموزان كشور كه 35 درصد آنان دختر و 65 درصد پسر بودند، به همراه شش هزار نفر فرهنگی در این طرح شركت كردند و این مهم یك كار پرورشی بزرگ بود.

وی اضافه كرد: در جامعه پزشكی نیز سال گذشته حدود 9 هزار تیم پزشكی به مناطق محروم اعزام شدند.

مسوول سازمان بسیج سازندگی كشور اشاره كرد: ایران از مناطق حادثه خیز دنیا است و اعزام پزشكان به مناطق محروم و دور افتاده بهترین راه برای تمرین در حوادث احتمالی غیرمترقبه است.

سردار خراسانی تصریح كرد: سال گذشته برای حدود 970 مسجد در قالب طرح اردوهای جهادی هجرت سه، كار عمرانی اعم از مرمت، زیباسازی، بهسازی، تكمیل و احداث صورت گرفت.

وی افزود: حدود 18 هزار و 600 كلاس جبرانی بدون دریافت هزینه با حمایت فرهنگیان در مناطق محروم برگزار شد و در این راستا، 350 هزار دانش آموز تحت پوشش قرار گرفتند.

مسوول سازمان بسیج سازندگی كشور عنوان كرد: سال گذشته حدود 70 هزار نفر از دانشگاه های سراسر كشور در قالب دو هزار و 900 گروه به مناطق محروم اعزام شدند در حالیكه پنج سال قبل از این مدت 30 گروه به این مناطق اعزام شدند.

سردار خراسانی یادآور شد: بالاترین اثربخشی طرح های بسیج سازندگی تربیت جوانان آینده كشور است و دستگاه ها، مدیران و مسوولان نباید به این طرح، نگاه هزینه ای داشته باشند.

7108/507





:: برچسب‌ها: خام ,
:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: