همایش ملی نهج البلاغه و علوم انسانی در همدان آغاز بكار كرد
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا رییس دانشگاه بوعلی سینای همدان در این آیین با بیان اینكه نهج البلاغه به معنای واقعی در بطن زندگی افراد قرار نگرفته گفت:باید طلاب و حوزویان در این همایش حضور پررنگ تری داشته باشند.

پرفسور 'محمدعلی زلفی گل' با تاكید بر لزوم وحدت حوزه و دانشگاه افزود: همایش ملی نهج البلاغه فرصت مناسبی برای دستیابی به این هدف بزرگ است كه دانشجویان و طلاب در كنار هم در مباحث دینی حضور پیدا كنند.

وی اضافه كرد: قرآن و نهج‌البلاغه غنی‌ترین منابع ممكن برای مدل‌سازی‌های مختلف در ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، حقوقی و تعلیم و تربیت برای جامعه است اما درس های گران بهای نهج‌البلاغه به اندازه كافی در اداره امور جامعه استفاده نشده است.

وی با بیان اینكه هر كلمه و جمله ای از نهج البلاغه یك دستورالعمل برای زندگی انسانها است اظهار داشت: كشورهای خارجی از احادیث و كلام امامان معصوم شیعیان برای اداره جامعه و پیشبرد زندگی استفاده می كنند اما در جامعه اسلامی این منابع بزرگ، در حدی كه انتظار می رود به طور عملی مورد استفاده قرار نمی گیرند.

وی با اشاره به مطالب كتاب 'تمركز روی هدف' نوشته 'برایان تریسی' افزود: در این كتاب به روش های ساده و كارآمد برای زندگی آسان و افزایش كارآیی و دست یابی به تمامی اهداف اشاره شده و این در حالی است كه این مباحث از سخنان امام علی(ع) استنباط شده است.

وی همچنین با بیان اینكه امیرالمومنین(ع) به وجود عدالت در جامعه تاكید فراوان كرده افزود: اگر به قوانین اسلامی در جامعه عمل شود بسیاری از معضلات اجتماعی برطرف می شود.

وی همچنین با بیان اینكه برای ترویج قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه هیچ محدودیت مالی وجود ندارد گفت: هر كلام قرآن می تواند منشا ده ها كتاب ارزشمند باشد.

دبیر علمی نیز در این آیین گفت: این همایش در راستای اسلامی شدن دانشگاه ها و ضرورت تحول در علوم انسانی در دانشگاه ها برگزار شده است.

'مرتضی قائمی' افزود: این همایش در چهار بخش 'علوم اجتماعی در نهج البلاغه '،'علوم انسانی در نهج البلاغه'،'علوم سیاسی در نهج البلاغه' و 'روانشناسی در نهج البلاغه' درحال برگزاری است.

وی اضافه كرد: 568 مقاله در محورهای گوناگون به دبیرخانه این همایش ارسال شد كه از این تعداد 192 مقاله مورد پذیرش قرار گرفت و چاپ شد.

وی ادامه داد: خلاصه 98 مقاله نیز به چاپ رسیده و 47 مقاله نیز برای ارایه حضوری پذیرفته شد.

گفتنی است؛ همایش ملی نهج البلاغه از 19 تا 21 اردیبهشت ماه در دانشگاه بوعلی سینا همدان در حال برگزاری است.

7518/576/ 640





:: برچسب‌ها: روز ,
:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: