نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد كشاورزی از تدوین دانشنامه كشاورزی خبر داد
نوشته شده توسط : brezzers

آیت‌ الله 'حسن عالمی' روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در كرمان افزود: دانشنامه كشاورزی یك كار علمی و در نوع خود بی نظیر است.

وی اظهار داشت: مطالب دانشنامه كشاورزی بر پایه روایات، آیات، تفسیرهای مختلف، كتاب آسمانی و نظرات دانشمندان اسلامی با نگاه اسلامی به مسئله خطیر كشاورزی جمع آوری شده است.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد كشاورزی گفت: به منظور جمع آوری مطالب علمی و شرعی مختلف در مباحث كشاورزی، متخصصان امر به كشورهای مختلف دنیا اعزام شده اند.

وی گفت: مطالب كتابهای اسلامی كه در زمان گذشته از كشور خارج شده و اكنون در دسترس مسلمانان نیست و همچنین مطالب برخی كتابهایی كه تاكنون به چاپ نرسیده اند در مورد مسایل شرعی كشاورزی، در 'دانشنامه كشاورزی' گردآوری شده اند.

آیت الله عالمی ادامه داد: جلد نخست دانشنامه كشاورزی تدوین شده و جلد دوم این مجموعه نیز در حال تدوین است.

وی دانشنامه كشاورزی را مجموعه ای خودبسنده توصیف و بیان كرد: افرادی كه این دانشنامه را در اختیار داشته باشند به منظور یافتن مسایل شرعی كشاورزی نیازی به هیچ كتاب دیگری نخواهند داشت.

او افزود: پیش بینی می شود دانشنامه كشاورزی در بیش از 20 جلد تدوین و در اختیار مردم قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد كشاورزی میانگین هزینه جمع آوری، تدوین و چاپ هر جلد دانشنامه كشاورزی را حدود 400 میلیون تومان اعلام و بیان كرد: 60 محقق در حوزه های علمیه قم در راستای جمع آوری مطالب و تدوین این دانشنامه كار می كنند.

وی هدف از تدوین این دانشنامه را جمع آوری مسایل شرعی در مورد كشاورزی در یك مجموعه عنوان كرد و افزود: با نگاهی به علوم كشاورزی مشاهده می كنیم كه این علم از مسایل دینی، قرآنی، وحیانی و فرهنگ خاندان عصمت و طهارات(ع) خالی است.

او ادامه داد: علوم كشاورزی كنونی در كشور علومی وارداتی و استنباط از علوم خارجی است.

آیت الله عالمی ادامه داد: به رغم اینكه بیش از هزار آیه و 10 هزار حدیث در مورد كشاورزی در دین مبین اسلام وجود دارد ولی این آیات و روایت در علم كشاورزی تاكنون مهجور مانده و استفاده نمی شدند.

وی تاكید كرد: 'دانشنامه كشاورزی' آیات و روایت قرآنی را به فضای علمی كشاورزی وارد می كند.ك/2

7433/2624





:: برچسب‌ها: باند ,
:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: