با نامزدهای اسکار بهترین فیلم بیشتر آشنا شوید
نوشته شده توسط : brezzers

۹ فیلم در هشتاد و چهارمین دوره جوایز آکادمی اسکار برای جایزه بهترین فیلم رقابت می کنند. نگاهی به این فیلمها و آنچه در موردشان گفته می شود، می اندازیم.

آرتیست

داستان فیلم چیست؟ موقعیت حرفه ای ستاره فیلم های صامت، جورج ولنتاین، با ظهور "فیلم های ناطق" رو به افول می گذارد. در همین حال، ستاره اقبال دختر مورد علاقه او، پپی میلر، در دوره فیلم های با صدا اوج می گیرد.

بازیگران فیلم: ژان دوژردن، برنیس بژو، جان گودمن، جیمز کرامول (و حضور جالب توجه آگی سگ نژاد جک راسل).

کارگردان: میشل آزاناویسیوس

نظر منتقدان: "آرتیست شگفتی عصر حاضر است، درست مانند آواتار، هر چند که دقیقا از زاویه مقابل به مسائل می پردازد" – کنت توران، لس آنجلس تایمز.

"آرتیست همه چیزهایی که بخاطرشان به سینما می رویم را دارد: حادثه، خنده، اشک و امکان غرق شدن در جهانی دیگر. چگونه اسکار می تواند در مقابل آن جلوی خودش را بگیرد؟" – پیتر تراورس، رولینگ استون.

چرا ممکن است جایزه را ببرد: این فیلم صامت سیاه و سفید، که به دوران طلایی هالیوود می پردازد، ماه هاست که سر و صدای زیادی براه انداخته، و یک سگ دلربا هم در آن هست. علاوه بر این فیلم هیوگو را هم ببینید.

اولاد

داستان فیلم چیست؟ ماجرای "اولاد" در هاوایی می گذرد و جورج کلونی که در فیلم مت کینگ نام دارد، نقش یک شوهر و پدر دو دختر را بازی می کند که بعد از آنکه برای همسرش در قایقی سانحه ای روی می دهد، مجبور می شود نگاهی دوباره به زندگی و روابطش بیندازد.

بازیگران: جورج کلونی، شیلین وودل، بو بریجز، رابرت فورستر، جودی گریر

کارگردان: الکساندر پین

نظر منتقدان: "به شکلی آشکار به موضوع از دست دادن چیزی، و کنار آمدن با وضعیتی ناراحت کننده می پردازد. این نگاه ظریف و زیبا به پدر و دو دختری که با مرگ قریب الوقوع همسر و مادرشان دست به گریبان هستند، بجای آنکه فقط تکان دهنده باش، به نحوی معجزه آسا خنده دار از آب در می آید" – تاد مک کارتی، هالیوود ریپورتر.

"اولاد اگر از آن دسته فیلم هایی که براحتی اسکار می گیرند نباشد هم ظرافتی غیرمعمول دارد، و همانطور که از یک فیلم قوی انتظار می رود، انسان را به تأمل و فکر وا می دارد" – کاترین شوارد، گاردین.

چرا ممکن است جایزه را ببرد: ترکیب جورج کلونی (که نقشش با نقش های همیشگی اش فرق دارد) و کارگردانی الکساندر پاین کنار زدن این فیلم را سخت می کند.

خیلی پرصدا و عمیقا نزدیک

داستان فیلم چیست؟ اسکار شل ۱۰ ساله پدرش را در حملات ۱۱ سپتامبر از دست می دهد. او بدنبال پیدا کردن راز کلیدی که پدرش در جایی پنهان کرده تمام نیویورک را زیر و رو می کند.

بازیگران: تام هنکس، ساندرا بولاک، توماس هورن، ماکس فون سیدو، ویولا دیویس، جان گودمن، جفری رایت

کارگردان: استیون دالدری

نظر منتقدان: "مفاهیمی که در این فیلم به آنها پرداخته می شود بنیادین هستند: مرگ. اندوه. بخشایش. آشتی. اما دالدری به کمک پسری که در فیلم بازی می کند این مفاهیم را در سطحی انسانی مطرح می کند" – بتسی شارکلی، لس آنجلس تایمز

"استیون دالدری، کارگردان فیلم، با مهارت بسیار اثری قوی خلق کرده که بیننده را درگیر خود می کند و احساستش را تحت تأثیر قرار می دهد" – کیت استیبلز، توتال فیلم

چرا ممکن است جایزه را ببرد: بازیگران درخشانی در این فیلم بازی می کند، و دالدری قبلا با فیلم های بیلی الیوت، ساعت ها و خواننده در اسکار موفقیت های زیادی بدست آورده است.

خدمتکاران

داستان فیلم چیست؟ ماجرایی تکان دهنده که در آن زن جوان سفید پوستی بنام اسکیتر تصمیم می گیرد شرح وقایعی جمعی درباره نژاد پرستی و سختی های مبتلابه خدمتکاران سیاهپوستی بنویسد که در دهه ۱۹۶۰ میلادی در ایالت می سی سی پی برای خانواده های سفید پوست کار می کنند.

بازیگران: اما استون، ویولا دیویس، اکتاویا اسپنسر، بریس دالاس هاوارد، جسیکا چستین، سیسی اسپاسک

کارگردان: تیت تیلور

نظر منتقدان: "این فیلم یکی از جدی ترین نامزدهای اسکار امسال است . . . البته گاهی احساساتی می شود. دوستی های خواهرانه کلیشه ای هم در آن هست. قدری هم در تاریخ دست می برد. ولی صمیمی و شاد است، و فهرست بازیگرانش، که در صدرشان ویولا دیویس قرار دارد، واقعا رویاییست" – کت کلارک، تایم اوت.

"شخصیت های فیلم حسابی مرا جذب کردند، هر چند که در تمام طول فیلم حواسم بود که این داستان قرار است بیننده را شاد کند، و با آنکه به موضوعی دردناک می پردازد، نمی خواهد غم انگیز باشد" – رابرت ابرت، شیکاگو سان- تایمز.

چرا ممکن است جایزه را ببرد: بازیگران فیلم در کل عملکرد درخشانی دارند و موضوع فیلم هم باب میل آکادمی اسکار است. جذابیت گسترده "خدمتکاران" برای طیف وسیعی از مخاطبان، در عین ناباوری آن را به یکی از موفق ترین فیلم های تابستان آمریکا تبدیل کرد.

هیوگو

داستان فیلم چیست؟ نامه ای عاشقانه خطاب به نخستین روزهای سینما، در پاریس دهه ۱۹۳۰. هوگو کابره یتیم است و در یک ایستگاه قطار زندگی می کند. او درگیر ماجرایی اسرارآمیز می شود که ماشین خودکاری که قبلا به پدرش تعلق داشته در آن نقش دارد.

بازیگران: آزا باترفیلد، کلوئه مورتز، بن کینگزلی، ساشا بارون کوهن، جود لاو، ری وینستون، کریستوفر لی

کارگردان: مارتین اسکورسیزی

نظر منتقدان: "اسکورسیزی به اندازه کافی به تاریخ اشراف دارد که بتواند سال های اولیه سینما را با تمام جزئیاتش بازسازی کند، اما داستان هیوگو با کلیدی بشکل قلب به تصویر کشیده می شود. این فیلم بهترین داستان عاشقانه یک کارگردان بزرگ است" – کیم نیومن، امپایر.

"همانطور که در بیانیه خدمات عمومی در مورد اهمیت جنبش حفظ فیلم آمده، این فیلم یکی از بهترین فیلم هاست" – اولترا کالچر.

چرا ممکن است جایزه را ببرد: این فیلم در حکم نامه ای عاشقانه خطاب به سینماست، و رأی دهندگان آکادمی اسکار به سینما عشق می ورزند. "آرتیست" را هم ببینید.

نیمه شب در پاریس

داستان فیلم چیست؟ ژیل، که یک فیلمنامه نویس هالیوودی است، در پاریس با نامزدش اینز زندگی می کند و بعد از یک پیاده روی آخر شب وجهی کاملا متفاوت از شهر را کشف می کند، و خود را در کنار قهرمان ادبی دهه ۱۹۲۰ خود می بیند.

بازیگران: اوون ویلسون، ریچل مک آدامز، ماریون کوتیار، کتی بیتز، کارلا برونی

کارگردان: وودی آلن

نظر منتقدان: "هیچ فکر نمی کردم این جمله را دوباره بنویسم: وودی آلن فیلم فوق العاده جدیدی ساخته، که بهترین و لذتبخش ترین اثرش در سال های اخیر است" – کنت توران، لس آنجلس تایمز.

"وودی در وضعیت خوبی است و پاریس در این فیلم فانتزی، که در زمان سفر می کند، باشکوه بنظر می رسد" – تاد مک کارتی، هالیوود ریپورتر.

چرا ممکن است جایزه را ببرد: سال هاست که منتقدان نظر چندان مثبتی در مورد کارهای وودی آلن ابراز نکرده اند. بنظر می رسد هالیوود امسال هرچه فرانسوی باشد را دوست دارد – "آرتیست" و "هیوگو" را هم ببینید.

مانی بال

داستان فیلم چیست؟ بیلی بین، مربی تیم اوکلند سعی دارد با بودجه ای محدود، و با استفاده از علم آمار، یک باشگاه بیس بال برپا کند.

بازیگران: براد پیت، جونا هیل و فیلیپ سیمور هافمن

کارگردان: بنت میلر

نظر منتقدان: "فیلم جذاب و طنزآلود است، اما در بطن آن چیزی عجیب هست که از آن گریزی نیست؛ علاقه بین و برند به کارشان آنقدر شدید است که گویی حالتی مذهبی دارد، اما مذهب آنها بجای روح و جان، به اعداد سرد و بی روح متکیست" – دیوید دنبی، نیویورکر.

"مثل بسیاری فیلم های ورزشی، مانی بال درست مثل شخصیت اصلی داستانش غیرمتعارف است، که در این حوزه نکته مثبتی به حساب می آید" – جیسون بست، واتس آن تی وی نو.

چرا ممکن است جایزه را ببرد: فیلم داستانی کلاسیک دارد و جادوی قلم استیون زیلیان و آرون سورکین در آن دیده می شود، و موضوع اصلی آن واقعا بیس بال نیست.

درخت زندگی

داستان فیلم چیست؟ ترنس مالیک، کارگردان فیلم، مخاطبش را به سفری به ابتدای زایش جهان می برد و به زمان حال بر می گرداند. جک در سنین بزرگسالی به دوران کودکی اش که در دهه ۱۹۵۰ میلادی در تگزاس سپری شده می اندیشد، و پدر مهربان و سختگیرش، و مادر آرام و برادرانش را به یاد می آورد.

بازیگران: براد پیت، شان پن و جسیکا چستین

کارگردان: ترنس مالیک

نظر منتقدان: "چیزی شبیه آن در بازار وجود ندارد: عمیق، متفاوت، پیچیده، صادق و جادویی؛ تأییدی بر این که سینما می تواند در عرصه هنر سر بلند کند" – ایان نیتان، امپایر.

"فیلم مالیک لحظات برجسته خودش را دارد و مسلما از نظر تصویری تأثیرگذار است، اما همین حرف را می شود در مورد فیلم ترانسفورمرز هم زد" – کاترین بری، فیلم ۴.

چرا ممکن است جایزه را ببرد: این فیلم جشنواره فیلم کن را مجذوب خودش کرد، پس می تواند همین کار را با آکادمی اسکار هم بکند.

اسب جنگی

داستان فیلم چیست؟ این فیلم که بر اساس رمان مایکل مورپورگو ساخته شده، به داستان دوستی میان اسبی بنام جویی و مرد جوانی بنام آلبرت می پردازد. اما با درگرفتن جنگ جهانی اول، جویی به سواره نظام ارتش بریتانیا فروخته می شود و به خط مقدم فرستاده می شود.

بازیگران: امیلی واتسون، دیوید تیولیس، پیتر مولن، تام هیدلستون، جرمی ایرواین، بندیکت کامبربچ

کارگردان: استیون اسپیلبرگ

نظر منتقدان: "سبک و ساختار داستانی "اسب جنگی" قدیمی است و احتمالا در بین فیلم های خانوادگی محبوب جایی برای خودش دست و پا خواهد کرد" – کلودیا پویگ، یو اس ای تودی.

"لعنت به تو استیون اسپیلبرگ! باز هم من را به گریه انداختی – و من از گریه کردن در سینما متنفرم. "اسب جنگی" من را مثل یک نوزاد به گریه انداخت. بله، فیلم فوق العاده ایست، اما ایکاش کمی همه چیز را تعدیل می کردی" – بتی جو تاکر، ریل تاک مووی ریویوز.

چرا ممکن است جایزه را ببرد: هر سه جایزه اسکاری که اسپیلبرگ تابحال برده، برای فیلم های جنگی بوده است. بازیگران بریتانیایی خوبی هم در فیلم حضور دارند و در بطن فیلم حیوانی قرار دارد که انسان را به گریا وا می دارد.





:: برچسب‌ها: اسکاتلند , جشن تولد ,
:: بازدید از این مطلب : 584
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: