27درصد مواد لبنی دركشور را عشایر تولید می كنند
نوشته شده توسط : brezzers

سردار 'مهدی جمشیدی'روز پنجشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا در یاسوج افزود: جامعه عشایر ایران به عنوان محور و مولود اقتصاد و یكی از مولفه های اساسی قدرت اقتصادی ایران بیشترین نقش را در تحقق شعار محوری امسال دارند.

وی بیان كرد: یكی از مطالبات و خواسته های بحق جامعه عشایری كه مورد تاكید مقام معظم رهبری نیز بوده اعطای تسهیلات و بسته های حمایتی در قالب طرح هدفمندی یارانه ها به این قشر مولود و زحمتكش جامعه است.

سردار جمشیدی اظهار داشت: در قبل از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها بیش از 85 تا 90درصد تامین علوفه مورد نیاز دام های عشایر از طریق یارانه های دولتی تامین می شد كه پس از اجرای این طرح تمامی این یارانه ها و كمك های دولتی حذف شده است.

وی افزود: قرار بود كه از محل اجرای طرح خوب و تاثیرگذار هدفمندی یارانه ها و با پرداخت بسته های حمایتی تا حدودی بار سنگین این مشكل بر دوش عشایر برداشته شود كه هنوز این امر تحقق نیافته است.

سردار جمشیدی اظهار داشت: یكی دیگر از مطالبات و خواسته های اساسی جامعه عشایر تشكیل و ایجاد یك مركز سیاست گذاری مستقل جهت ساماندهی، بیان مسایل و مشكلات و اتخاذ برنامه ها و سیاست های راهبردی این قشر غیور جامعه بوده است.

وی عنوان كرد: بدون شك با تشكیل شورای عالی جامعه عشایر ایران و تقویت ساختار تشكیلاتی این نهاد بسیاری از مشكلات و تنگناهای موجود در بدنه عشایر كشور بررسی و تصمیمات لازم برای حل آنها اتخاذ خواهد شد.

وی به نقش سازنده و تاثیر گذار عشایر در همه صحنه ها و شرایط انقلاب اسلامی اشاره كرد و افزود: جامعه عشایری ایران درهر نقطه ای و در همه دوران ها نقش موثر خود را در توسعه ، شكوفایی ، امنیت و اقتدار ایران اسلامی نشان داده است.

سردار جمشیدی بكرترین فرهنگ را مربوط به فرهنگ جامعه عشایری در ایران دانست و اظهار داشت: در این برهه از زمان و دراین هجوم بی رحمانه فرهنگ های تبلیغاتی غرب ، فرهنگ ناب و اصیل عشایر بهترین و موثرترین ابزار برای جایگزینی این فرهنگ ها است.

وی تعداد پایگاه ها و حوزه های مقاومت بسیج عشایری در كشور را به ترتیب یك هزار و 500 پایگاه و 200 حوزه مقاومت عنوان كرد و افزود: عشایر غیور در 60نقطه از ایران مستقر هستند.

سردار جمشیدی افزود: از مجموع یك میلیون و 200هزار جمعیت عشایری كشور حدود 400 هزار نفر از آنها بسیجی اند كه 240 هزار نفر از این تعداد نیز مسلح هستند.

وی تصریح كرد: تا آینده ای نزدیك شمار عشایر بسیجی مسلح در كشور تا حد قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت.

671/7530/681





:: برچسب‌ها: ایتالیا , آیفون , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 359
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 22 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: