كوبا به جاسوس آمریكایی اجازه ترك این كشور را نمی دهد
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، جوزفینا ویدال رییس بخش امور آمریكای شمالی در وزارت امور خارجه كوبا خاطرنشان كرد كه این كشور در صورتی كه آمریكا یك گروه 5 نفری از شهروندان كوبا را كه به اتهام جاسوسی دستگیر كرده، آزاد كند، ممكن است مایل به رهاكردن آلن گراس باشد.

ویدال به سی ان ان گفت كه ما این پیام را به طرف آمریكایی انتقال داده ایم كه آماده مذاكره در باره این موضوع و در انتظار پاسخ هستیم.

وی افزود: قطعا كوبا نگرانی های منطقی و انساندوستانه در باره وضعیت 5 كوبایی دارد.

این 5 كوبایی در سال 2001 به اتهام تلاش برای نفوذ به تاسیسات نظامی آمریكا در فلوریدای جنوبی مجرم شناخته و به زندان های طولانی مدت از 15 سال تا ابد محكوم شدند.

مقام های كوبایی پیشتر گفته بودند كه مایل به مبادله گراس با این افراد هستند.

هر چند كوبا پذیرفته است كه این 5 تن ماموران و عوامل اطلاعاتی بوده اند اما گفته است كه این افراد تنها درصدد گردآوری اطلاعات درباره توطئه های تروریستی تبعیدی های كویایی در فلوریدا بوده اند و درباره دولت آمریكا جاسوسی نمی كردند.

ویدال افزود: آلن گراس پیمانكار آمریكایی گذراندن دوره 15 ساله زندان خود را در كوبا دوسال ونیم پیش آغاز كرد و شرایط وی امكان سفر او را به خارج از كوبا نمی دهد.

این آمریكایی 63 ساله به اتهام اقدام علیه استقلال یا تمامیت ارضی كوبا به دلیل انتقال لپ تاپ و تجهیزات مخابراتی برای استفاده جامعه یهودیان كوبا مجرم شناخته شد.

به گفته ویدال، هاوانا آماده مذاكره برای یافتن راه حلی انسانی برای مورد گراس است، اما واشنگتن هنوز به پیشنهاد كوبا پاسخ نداده است.

مترجمام**1486**1446





:: برچسب‌ها: نیویورک , دره عمیق و باریک , د ,
:: بازدید از این مطلب : 344
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: