صلیب سرخ پاكستان نیروهایش را از سراسر این كشور فراخواند
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش امروز جمعه ایرنا , سازمان بین المللی صلیب سرخ اعلام كرد كه این نھاد بین المللی عملیات و فعالیت ھای امدادی و بھبودی خود را در بخشی از نقاط شھر بندری كراچی و شمال غربی پاكستان را به دلیل قتل یكی از مدیران صلیب سرخ در كویته مركز ایالت بلوچستان این كشور، به حالت تعلیق درآوردہ است.

'خلیل رسجد داله' مدیر 60 ساله برنامه بهداشتی صلیب سرخ در ماه ژانویه ربوده شد و جسد او اواخر ماه آوریل درحالی كه سرش جدا شده بود در شهر كویته در استان بلوچستان در جنوب غربی پاكستان پیدا شد.

براساس بیانیه دفتر كمیته بین المللی صلیب سرخ,این نھاد بین المللی ھم اكنون پس از قتل یكی از كارمندان خود در پاكستان،درحال بررسی حضور و فعالیت ھایش در این كشور است.

مسوول اجرایی كمیته جهانی صلیب سرخ در جنوب آسیا ، نیز اعلام كرد كه درپی قتل امدادگر انگلیسی این كمیته،بسیاری از طرح های امدادی خود را در پاكستان به حال تعلیق درآورده و از همه نیروهای خارجی خود خواسته است كه به پایتخت بازگردند.

'ژاك دی مایو' گفت: اقدامات فوری در این زمینه انجام شدہ و این كمیته فعالیتهای خود دركراچی و پیشاور را نیز به دلیل كشتن 'خلیل داله' از فعالان این كمیته،به حال تعلیق درآورده است.

'پائول كاستلا' رییس كمیته صلیب سرخ در پاكستان نیز گفت: حمله اخیر علیه صلیب سرخ ما را وادار می كند كه بین فعالیتهای انساندوستانه و حفظ جان فعالان ، توازن ایجاد كنیم.

وی با اشارہ به اینكه كمیته بین المللی صلیب سرخ در حال بررسی و تحلیل حضور خود در پاكستان و مسائلی پیرامون تنظیم فعالیت ھایش در آیندہ با استفادہ از راہ حل ھای موجود است،ادامه داد: صلیب سرخ در ھفته ھای آیندہ قرار است تصمیم جدیدش را برای ادامه حضور در پاكستان اعلام كند.

صلیب سرخ از سال 1947 تاكنون در پاكستان فعالیت می كند و كمك هایی در اختیار قربانیان حوادث ناشی از خشونت ها و حوادث طبیعی قرار داده است.

آساق ** 1095





:: برچسب‌ها: زرد , روز تعطیل ,
:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: