مرحله سوم برنامه انتقال مسئولیت امنیتی در افغانستان اجرا می‌شود
نوشته شده توسط : brezzers
حامد کرزی

آقای کرزی همواره نسبت به موفقیت برنامه واگذاری مسئولیت امنیتی به نیروهای داخلی اظهار خوشبینی کرده است

حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان آغاز مرحله سوم واگذاری مسئولیت های امنیتی از نیروهای خارجی به نیروهای داخلی را اعلام کرد.

دفتر آقای کرزی روز ۲۴ ثور/اردیبهشت با انتشار اعلامیه‌ای گفته است که با اجرای این مرحله، ۱۱ ولایت به صورت کامل و مراکز همه ای ۳۴ ولایت افغانستان شامل این برنامه می‌شود.

در این اعلامیه از ارزگان، کاپیسا و پروان به عنوان ولایتهایی نام برده شده که همه واحدهای اداری آنها تحت پوشش این مرحله از برنامه انتقال قرار می‌گیرند.

بر اساس این اعلامیه، ۷۵ درصد جمعیت افغانستان در مناطق تحت پوشش مرحله سوم واگذاری مسئولیت امنیتی به نیروهای داخلی افغانستان سکونت دارند.

اشرف غنی احمدزی، رئیس کمیسیون انتقال مسئولیت‌های امنیتی در یک نشست خبری گفت که عمدتا در این مرحله، محلات دارای منابع طبیعی و شاهراهها تحت پوشش این برنامه قرار می گیرد.

آقای احمدزی افزود که در یک سال گذشته در آموزش و تجهیز نیروهای امنیتی افغانستان موفقیتهای زیادی به دست آمده و قرار است در اجلاس هفته آینده سران ناتو در شیکاگو، در مورد حمایت مالی این نیروها تصمیم‌های نهایی گرفته شود.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و لئون پانه تا وزیر دفاع این کشور در بیانیه هایی از تحول روز یکشنبه استقبال کرده اند.

آقای اوباما نوشت: "درحالی که ما در مسیر تحقق اهدافمان دایر بر سپردن کامل مسئولیت امنیت در سراسر افغانستان تا پایان سال 2014 به دولت این کشور هستیم، نیروهای امنیت ملی افغانستان درحال تقویت توانایی خود هستند."

آنرس فو راسموسن، دبیرکل ناتو نیز با استقبال از آغاز مرحله سوم واگذاری مسئولیت های امنیتی گفت " با پایان روند انتقال در اخیر سال ۲۰۱۴، نقش رزمی ناتو در افغانستان نیز پایان خواهد یافت اما این پایان حضور ناتو در افغانستان نخواهد بود."

دولت افغانستان بر ادامه حمایت مالی و تجهیز نیروهای مسلح خود از سوی متحدان غربی‌اش تاکید دارد

دفتر ریاست جمهوری افغانستان گفته است که در این مرحله در کنار تلاش برای تامین امنیت به وسیله نیروهای داخلی، به توسعه اقتصادی، تامین عدالت و حاکمیت قانون نیز توجه می‌شود.

حامد کرزی دستور داده است که کمیسیون انتقال پس از این توجه خود را بیشتر بر برنامه‌ریزی برای اجرای مراحل چهارم و پنجم این برنامه متمرکز کند.

بر اساس اعلامیه دفتر آقای کرزی، در این دو مرحله عمدتا مناطق مرزی شامل خواهد بود.

برنامه واگذاری مسئولیت امنیتی از نیروهای بین‌المللی به نیروهای داخلی، تا پایان خروج تدریجی نیروهای خارجی در سال ۲۰۱۴ میلادی، در سراسر افغانستان اجرا خواهد شد.

دولت افغانستان تاکید دارد که متحدان غربی آن باید تقویت نیروهای مسلح افغانستان را برای به دوش گرفتن مسئولیت تامین امنیت، در اولویت داشته باشند و کمکهای بیشتری در اختیار این نیروها قرار دهند.





:: برچسب‌ها: انگور چینی , استرالیا , خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: