نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان از خیرین مدرسه ساز تقدیر كرد
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا، آیت الله سلیمانی دوشنبه شب در چهاردهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز سیستان و بلوچستان گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) كسانی را كه سرمایه گذاری اقتصادی انجام می دادند تكریم می كردند و این كارشان را جهاد مالی می دانستند.

عضو خبرگان رهبری بیان كرد: خیران مدرسه ساز با ساخت مدرسه و انجام كارهای خیر و نیكو نه تنها توشه بزرگی برای آخرت خود ذخیره می كنند، بلكه از بركات فراوان خداوندی در زندگی دنیوی بهره مند می شوند.

وی افزود: ساخت مدرسه، مراكز بهداشتی - درمانی و مسجد از كارهای بسیار نیكو و شایسته و لیاقتی است كه خداوند نصیب بندگان خیر و نیكوكار كرده است.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و كرمان گفت: افراد مومن و نیكوكار كارهای مهمی را كه انجام می دهند كمترین كار می دانند و بسیاری از خیران به صورت گمنام اقدام به ساخت مدرسه می كنند و حتی حاضر نیستند كه نامی از آنان ذكر شود.

آیت الله سلیمانی اظهار داشت: عموم مردم و مسوولان جامعه باید از خیران مدرسه ساز تقدیر كنند و قدر خدمات خالصانه آنان را بدانند و كار نیك و خداپسندانه شان را ارج نهند.

وی افزود: هر كس وارد مكانی می شود كه آن را فردی خیر و نیكوكار ساخته است، وظیفه دارد از این حركت و اقدام شایسته به نیكی یاد كند و آن را مورد تقدیر قرار دهد.

امام جمعه زاهدان بیان كرد: دانش آموزان وظیفه دارند با تلاش مضاعف برای كسب علم و دانش به كار نیك خیران مدرسه ساز پاسخ دهند، زیرا خیران مدرسه ساز به امید اینكه كودكان، نوجوانان و جوانان ایران اسلامی با فراگیری علم و دانش، آینده درخشانی برای كشور عزیزمان رقم زنند، اقدام به ساخت مدرسه می كنند.

'رضا حافظی' رییس جامعه خیرین مدرسه ساز كشور نیز در این جشنواره گفت: جامعه خیران مدرسه ساز سراسر كشور با 400هزار نفر عضو تنها در سال 89 افزون بر یك هزار و 84 میلیارد تومان برای ساخت مدرسه اهدا كردند.

حافظی بیان كرد: انجمن خیرین مدرسه ساز كشور كه 15 سال پیش توسط تعداد انگشت شماری از خیران در جوار بارگاه ملكوتی امام هشتم (ع) پایه گذاری شد، امروز مفتخر به داشتن بیش از 400 هزار نفر عضو است.

وی افزود: تلاش، جدیت و كمك های بی شائبه خیران مدرسه ساز سبب شد كه مدارس چهار شیفته كشور امروز یك شیفته شود و در سراسر كشور به ویژه مناطق محروم مدرسه های زیادی ساخته شده است.

رییس جامعه خیران مدرسه ساز كشور اظهار داشت: هر سال بر مقدار كمك های خیران برای مدرسه سازی رو به فزونی رفت و از 16 میلیارد تومان به 40 میلیارد تومان در سال 80 و سال بعد از آن به 120 میلیارد تومان رسید.

وی اضافه كرد: در حالی در سال 88 میزان اعتبارات تخصیصی دولت در این بخش 386 میلیارد تومان بود، كمك خیران به 740 میلیارد تومان رسید و در سال 89 نیز دولت 500 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داد، اما خیران مدرسه ساز یك هزار و 84 میلیارد تومان كمك برای این كار خیر و خداپسندانه اهدا كردند.

حافظی با بیان خاطره ای گفت: مادر جوان 24 ساله روستایی از استان فارس كه فرزندش را در حادثه ساقط شدن هواپیمای جمهوری اسلامی ایران توسط ناو آمریكایی در خلیج فارس از دست داده بود، اعلام كرد كه خون بهای فرزندم را برای ساخت مدرسه هزینه كنید و وقتی مدرسه ساخته شد در مصاحبه ای اظهار داشت اگر تنها فرزندم در آن حادثه به شهادت رسید امروز 120 فرزند دارم كه در این مدرسه تحصیل می كنند.

رییس جامعه خیران مدرسه ساز كشور بیان كرد: جشنواره خیران مدرسه ساز كشور از 20اردیبهشت ماه جاری از عسلویه آغاز شد و تا 18 خرداد ماه در 550 شهرستان كشور برگزار می شود.

در این جشنواره شماری از خیران مدرسه ساز به بیان خاطرات شیرینی از زمان ساخت و بهره برداری مدارس پرداختند.

چهاردهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز سیستان و بلوچستان با حضور استاندار، فرمانداران شهرستان ها زاهدان، هیرمند و زهك، رییس جامعه خیرین مدرسه ساز كشور، مسوولان و اعضای انجمن های خیرین مدرسه ساز برخی شهرستان های سیستان و بلوچستان و مدیران آموزش و پرورش و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در مجتمع تفریحی آموزشی فاطمه الزهرا(س) زاهدان برگزار شد. ك/2

653**1368**





:: برچسب‌ها: برف ,
:: بازدید از این مطلب : 393
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: