حمله انتحاری به فرودگاه جلال‌آباد در شرق افغانستان
نوشته شده توسط : brezzers
حمله انتحاری جلال آباد

بیشتر قربانیان این حمله غیرنظامیان هستند

مقامات افغان می گویند، دست کم ۹ نفر در اثر یک بمبگذاری انتحاری در فرودگاه جلال آباد در شرق افغانستان کشته و ده نفر دیگر زخمی شده اند.

وزارت داخله (کشور) افغانستان می گوید که شش نفر از کشته شدگان غیرنظامیان، دو نفر از محافظان امنیتی فرودگاه و یکی دیگر از سربازان ارتش افغانستان هستند.

گروه طالبان مسئولیت این بمبگذاری را برعهده گرفته و گفته اند که این حمله در واکنش به سوزاندن قرآن در پایگاه نظامیان آمریکایی در بگرام صورت گرفته است.

سوزاندن نسخه های قرآن که آمریکا گفته یک حرکت کاملا غیرعمدی بوده، باعث خشونتهای فراوانی در افغانستان در یک هفته اخیر شده است.

شاهدان عینی می گویند، فرد مهاجم بمبهای را که در یک موتر (خودرو) جاسازی کرده بود، در ورودی فرودگاه جلال آباد منفجر کرده است.

از این فرودگاه پرواز های نظامی و غیرنظامی انجام می شود.

مقامات می گویند، قربانیان این حمله به بیمارستانها منتقل شده و محل حادثه بروی ترافیک مسدود شده است.

یک سخنگوی طالبان در اعلامیه ای که به رسانه ها ارسال کرد گفته است: "این حمله انتقام ما از کسانی است که قرآن را آتش زدند."

حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان از مردم کشورش خواسته است که در نشان دادن اعتراض خود نسبت به این مسئله، از خشونت کار نگیرند.

آقای کرزی در بیانیه ای خود سوزاندن قرآن در پایگاه نظامی بگرام را محکوم کرد اما گفت که افغانها باید آرامش خود را حفظ کنند.

تظاهرات خشونت آمیز

ظرف پنج روز گذشته، بیش از سی نفر در اثر تظاهرات خشونت آمیز در سراسر افغانستان در اعتراض به سوزاندن نسخه های قرآن کشته و دهها نفر دیگر زخمی شده اند.

تظاهرات

در این تظاهرات در پنج روز اخیر بیش از سی نفر کشته شده اند

این خشونت ها روز گذشته نیز ادامه پیدا کرد و برخی از تظاهرکنندگان در ولایت کندوز در شمال افغانستان، با نارنجک (بمب دستی) به یک پایگاه ناتو حمله کرده و چندین سرباز ناتو را زخمی کردند.

همچنین حدود چهار هزار نفر در ولایت سمنگان در شمال افغانستان، دست به تظاهرات زده و یک پایگاه پلیس و مرکز ناتو حمله کردند.

در همین حال، مقامات افغان می گویند که تلاشها برای بازداشت یک مرد بیست و پنج ساله افغان ادامه دارد که تصور می رود دو مشاور ارشد ناتو را در ساختمان وزارت داخله (کشور) افغانستان به ضرب گلوله کشته است.

مقامات افغان از این فرد به نام عبدالصبور یاد کرده اند.

گفته می شود که مشاوران ناتو که در اثر تیراندازی در وزارت داخله کشته شدند، شهروندان آمریکایی بوده اند.

در پی کشته شدن این افراد، آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان کارمندان غیرنظامی خود را از ادارات دولتی افغانستان بیرون کردند.





:: برچسب‌ها: روز ,
:: بازدید از این مطلب : 499
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: