نسل جدید واكسن های آنفلوانزا و سرطان پستان زنان امسال رونمایی می شود
نوشته شده توسط : brezzers

' مصطفی قانعی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در آمل گفت : مراحل مقدماتی آزمایش واكسن های جدید مثبت و موفقیت آمیز بود و محققان ایرانی را برای ادامه تحقیقات در این زمینه امیدوارتر كرد.

وی افزود : دستاوردهای جدید انستیتو پاستور ایران این نوید را می دهد كه روش های سنتی مقابله با بیماری های تهدید كننده انسانی كنار گذاشته شود و روش های جدید كه می تواند به تولید واكسن منجر شود، مورد استفاه قرار گیرد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی همچنین گفت: تولید اولیه فاكتور (8) كه برای بیماران هموفیلی كاربرد دارد؛ با وجود پیچیده بودن، به صورت آزمایشی در انیستیتو پاستور ایران رضایت بخش بوده است.

وی افزود : پیش بینی می شود تا پایان امسال انستیتو پاستور ایران در مجموع بتواند از شش واكسن و داروی جدید رونمایی كند.

قانعی گفت: پارسال نیز محققان انستیتو پاستور ایران شش واكسن و داروی جدید را كه پیش از این از خارج وارد می شد، رونمایی كردند و به مرحله تولید رساندند.

وی با بیان اینكه هم اكنون جمهوری اسلامی ایران وارد كننده حدود 250 قلم دارو و مواد اولیه آن است، از محققان و پژوهشگران عرصه بهداشت و درمان خواست تا برای خودكفایی و برداشتن قدم های اساسی برای خودكفایی در تولید دارو و واكسن ها ، وارد عمل شوند.

رییس انستیتو پاستور ایران گفت: هم اكنون وزارت بهداشت لیست داروهایی را كه ایران وارد كننده آن است، اعلام كرده و در سایت این وزارتخانه نیز موجود است.

وی با اشاره به اینكه وزارت بهداشت در این زمینه از همه محققان و پژوهشگران به صورت كامل حمایت می كند، افزود : تاكنون چند محقق و پژوهشگر ایرانی پایان نامه هایی در این موارد ارائه كرده اند كه در حال بررسی است.

قانعی برای شركت در نشست هیات رییسه انستیتو پاستور ایران در پژوهشكده شمال كشور به آمل سفر كرد. ك/3

7327/1654/508





:: برچسب‌ها: توکیو , مکزیک ,
:: بازدید از این مطلب : 421
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: