14مارس خواستاردخالت مجامع بین المللی در درگیری‌های مرزی لبنان وسوریه شد
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا از بیروت، تحركات و عملیات نظامی مخالفان نظام سوریه در روستاهای مرزی لبنان و سوریه به شدت افزایش یافته و در این درگیری‌های بی سابقه ، یك لبنانی در داخل خاك كشورش توسط مخالفان نظام سوریه به قتل رسیده است .

در جریان این درگیری‌ها در نتیجه پرتاب یك خمپاره از سوی افراد مسلح مخالف نظام سوریه به اراضی لبنان، یك لبنانی به نام 'علی ابوبكر' به قتل رسید.

مناطق مرزی سوریه و لبنان از چند روز پیش شاهد درگیری‌های شدید میان مجموعه های مخالف سوریه و ارتش این كشور بود و حتی مخالفان نظام سوریه مدعی شدند كه طی این درگیری ها سه لبنانی حامی نظام بشار اسد را به قتل رسانده اند.

دامنه درگیرها به داخل روستاهای لبنانی همجوار سوریه سرایت كرد و ساكنان این مناطق از حملات گروههای مسلح مخالف نظام سوریه به این مناطق خبر می دهند.

در اطلاعیه مذكور آمده است: وقوع درگیریهای شدید در مناطق مرزی لبنان از جمله' عرسال'، 'وادی خالد'، 'جبل شیخ'،'یقاع'، و ناتوانی نیروهای امنیتی لبنان درحفظ امنیت، موجبات فراخواندن سازمان های بین المللی را فراهم كرده است.

این جریان مخالف دولت در ادامه اطلاعیه با اشاره به حوادث اخیر طرابلس اعلام كرد: این درگیری ها با هدف درگیر كردن لبنان در حوادث جاری سوریه انجام می شود.

جریان 14 مارس دراین اطلاعیه، ضمن حمایت از عملیات مستقر شدن ارتش در تمامی نقاط طرابلس، مردم این شهر را از یك سو به پایان دادن هرج و مرج و از سوی دیگر به خویشتن داری فراخوانده است.

1592.

خاووم*2023**1030





:: برچسب‌ها: نور ,
:: بازدید از این مطلب : 451
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: