سازمان ملل دادستان دادگاه بین المللی حریری را به زودی معرفی می كند
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا از بیروت،'مارتن یوسف' سخنگوی رسمی دادگاه 'رفیق حریری' نخست وزیر اسبق لبنان در گفت و گو با شبكه تلویزیونی

'الجدید' گفت: تاكنون خبری از تعیین جانشین دادستان سابق دادگاه بین اللملی لبنان كه ماه گذشته از پست خود استعفا كرد در دست ندارم؛ به هر حال تعیین جانشین بلمار به طور رسمی از سوی سازمان ملل انجام می شود.

روزنامه لبنانی 'الاخبار' نیز در این باره نوشت: 'بان كی مون' دبیر كل سازمان ملل نیز چندی پیش با ارسال نامه ای به 'میشل سلیمان' رییس جمهوری لبنان از وی خواسته بود، نظر بیروت را در مورد تعیین 'نورمان فاریل' كانادایی به عنوان جانشین بلمار، اعلام كند.

این روزنامه نوشت: بان كی مون با تعیین فاریل ، درصدد آرام كردن امور و توجه به راهكارهای قانونی و حرفه ای در رابطه با مسایل دادگاه است.

فاریل برخلاف بلمار دارای سابقه كار طولانی در دادگاه های بین المللی و از جمله افراد تحصیل كرده به شمار می آید كه با صبر و آرامش با مسایل برخورد می كند.

روزنامه لبنانی 'النهار' نیز در باره تعیین فاریل به عنوان دادستان جدید دادگاه بین المللی حریری نوشت: انتخاب فاریل در منصب جدید به عنوان فردی كه در دادگاههای بین المللی صاحب تجربیات طولانی است، خود نشاندهنده درستی و معتبر بودن روند این دادگاه است.

این روزنامه نوشت: نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان از تصمیم بان مبنی بر انتخاب فاریل به عنوان دادستان جدید اظهار بی خبری كرده است.

خاورم*2023**1030**2047**





:: برچسب‌ها: اسپانیا , فرانسه , کانادا ,
:: بازدید از این مطلب : 437
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: