فاز دوم نظام نوین مالی وزارت بهداشت سال آینده اجرایی می شود
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا، 'مسعود ابوالحلاج' شامگاه دوشنبه درگفت و گو با خبرنگاران در بوشهر افزود: درسه ماه اول سال 1391 جشن تكمیل فاز اول نظام نوین مالی برگزار می‌شود و همه مجموعه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشكی كشور از سیستم حسابداری تعهدی استفاده خواهند كرد.

وی یادآورشد: در فاز دوم نظام نوین مالی، موضوع قیمت تمام شده مطرح است كه كار دشوار و فنی است، بویژه در واحدهای زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشكی زیرا در ستاد، كمتر بحث قیمت تمام شده مطرح است و كاربرد اصلی آن در بخش درمان، بهداشت و آموزش پزشكی است.

ابوالحلاج اضافه‌ كرد: مطالعات اولیه درحوزه درمان را از دو ماه پیش با تشكیل گروه‌های تخصصی گروهی پیش آغاز كردیم تا قیمت تمام شده برای دو هزار و 700 مورد از خدمات درمانی را محاسبه كنند.

رییس مركز بودجه و پایش عملكرد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی با اشاره به حساس بودن این طرح گفت: از همكاران خودم درخواست می‌كنم تا با تلاش‌های همه‌جانبه در پیشبرد این طرح موثر باشند.

وی ادامه داد: طرح پزشك خانواده شهری با اعلان عمومی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشكی در چند مرحله در شهرهای مختلف كشور به اجرا در می‌آید.

ابوالحلاج در مورد تامین بودجه لازم برای این كار گفت: برای اجرای طرح پزشك خانواده شهری در سال 1391 بودجه‌ای معادل دوهزار و 200 میلیارد ریال درنظر گرفته شده است.

وی تصریح‌كرد: با اجرای این طرح ساختار مدیریتی و گردش كار پزشكی تغییر می‌كند و هزینه‌های عمومی بخش سلامت كاهش می‌یابد.

628





:: برچسب‌ها: هنر ,
:: بازدید از این مطلب : 484
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: