مردم نگران كالاهای عید نباشند، انبارها پراست
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، ' محمدرضا رحیمی ' روز سه شنبه در یازدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف كنندگان كه در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد خطاب به فعالان عرصه حمایت از حقوق مصرف كنندگان نیز گفت: باید تلاش كنیم تا در همه شرایط و در همه مواقع سال به ویژه ایام عید به فكر مصرف كنندگان باشیم تا اجناس و كالاها به قیمت متعادل و مناسب در اختیار مردم قرار گیرد.

رحیمی با انتقاد شدید از كسانی كه كالاها را با دلار هزار و پنجاه تومانی تهیه كرده اند و امروز به بهانه گران شدن دلار آن را با قیمت بسیار گران به مردم می فروشند،از این افراد به عنوان عوامل آمریكا و انگلیس در داخل ایران نام برد و گفت: ما بیشتر از همه چیز، از عناصر آمریكایی ها و انگلیسی هایی كه در ایران هستند، ضربه می خوریم.

معاون اول رییس جمهوری همچنین از مردم خواست تا با تغییر قیمت های كاذب اجناس به بازار هجوم نیاورند و پول های خود را به جیب عناصر آمریكایی ها و انگلیسی های داخل ایران نریزند.

وی با تاكید به اینكه بدون تردید دولت در كنار دستگاه های نظارتی و نهادهای حمایت از حقوق مصرف كنندگان قرار دارد و از آنان حمایت می كند، گفت: اگر امروز خدمتگزاران مردم در دولت و انجمن ها و سازمان های حمایت از حقوق مصرف كنندگان با هم هماهنگی و همكاری لازم را داشته باشند و مردم هم اعتماد كنند كه همه چیز در بازار موجود است و هیچ كم و كسری وجود ندارد هیچ مشكلی در زمینه توزیع كالا در بازار وجود نخواهد داشت.

رحیمی افزود: امروز واقعیت این است كه اگر نظارت و دستگاه های تعزیراتی حضور نداشته باشند و یا وظایف نظارتی خود را به درستی انجام ندهد كسانی در دایره توزیع كنندگان پیدا می شوند كه دست به غارت و چپاول اموال مردم می زنند.

معاون اول رییس جمهوری با بیان این كه باید كارهای بیشتری در زمینه حمایت از حقوق مصرف كنندگان در كشور انجام شود، تصریح كرد: كارهایی كه تا امروز در این زمینه صورت گرفته است كافی نیست زیرا افرادی در بازار در حال بلعیدن حقوق مصرف كنندگان هستند و باید جلوی چپاولگری آنان گرفته شود.

** هدف غرب ، تحریم مردم ایران است

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تلاش های اخیر برخی از قدرت های استكباری برای تحریم نفت ایران گفت: وقتی آنها خواستند نفت ما را تحریم كنند ما خودمان پیش قدم شدیم و اعلام كردیم كه به برخی از آنها نفت نمی فروشیم.

رحیمی همچنین به موضوع تلاش ها برای تحریم بانك مركزی اشاره كرد و افزود: تحریم بانك مركزی در واقع در تحریم قرار دادن مردم است چرا كه بانك مركزی متعلق به مردم است.

معاون اول رییس جمهوری همچنین با تاكید بر ضرورت ارتقای سطح كیفی كالاهای تولید داخل و توزیع آنها با سود حساب شده، خاطرنشان كرد: اجناسی كه در داخل تولید می شود باید كیفیتی قابل قبول داشته و با سود حساب شده در اختیار مردم قرار گیرد و اگر در این روند هر خلافی صورت گیرد در نهایت مصرف كننده متضرر خواهد شد و تولیدكنندگان و توزیع كنندگان درهر حال به سود خود خواهند رسید.

حجم صادرات غیرنفتی كشور از مرز 43 میلیارد دلار عبور كرد

رحیمی با اعلام این خبر كه در چند روز گذشته حجم صادرات غیرنفتی كشور از مرز 43 میلیارد دلار عبور كرد، گفت: تعهد ما برای صادرات غیرنفتی تا پایان سال 45 میلیارد دلار است كه محقق خواهد شد و ما رقم 60 میلیارد دلار را برای صادرات غیرنفتی در سال 91 هدف قرار داده ایم.

** بیش از6 درصد كاهش واردات كشور

معاون اول رییس جمهوری همچنین با بیان این كه در سال جاری نسبت واردات كشور به صادرات كاهش یافت، گفت: واردات كشور در سال 1390 بیش از شش درصد نسبت به سال گذشته كاهش یافت.

پس از سخنرانی معاون اول رییس جمهوری، به تعدادی از تولیدكنندگان برتر و فعالان عرصه حمایت از حقوق مصرف كنندگان جوایز و تقدیرنامه هایی به نشانه تقدیر از آنان در حمایت از حقوق مصرف كنندگان اهدا شد.

سیام**1723**9132





:: برچسب‌ها: سفر , روز , کنسرت ,
:: بازدید از این مطلب : 522
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: