معاون نخست وزیر اسرائیل: واکنش‌های ایران عصبی است
نوشته شده توسط : brezzers
دن مریدور

آقای مریدور وزیر امور استراتژیک و انرژی اتمی اسرائیل هم هست

دن مریدور، معاون نخست وزیر اسرائیل، حتی یک کلمه هم درباره گزینه نظامی کشورش در برابر مراکز هسته ای ایران صحبت نمی کند.

او می گوید اثری از تغییر استراتژیک در موضع رهبری ایران نمی بیند ولی معتقد است که هنوز احتمال عقب نشینی تهران وجود دارد.

آقای مریدور روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری که در هتل "کینگ دیوید" بیت المقدس برگزار شد، گفت که حکومت ایران در برابر تحریم های فزاینده "عصبی" عمل کرده است.

او در یک مصاحبه جداگانه به بی بی فارسی گفت: "انجام مجموعه ای از حملات اخیر، حرکت هوشمندانه ای نبود، به خصوص که در تایلند عوامل حمله حین ارتکاب جرم و با پاسپورت های ایرانی دستگیر شدند."

وی افزود: "درباره این که ایران این حملات را سازماندهی کرده است شکی وجود ندارد. من می توانم به شما بگویم سپاه پاسداران که نیروی قدس را تحت رهبری قاسم سلیمانی کنترل می کند، آن حملات تروریستی را انجام داده است."

بعضی مقام های ایرانی، اسرائیل را مسئول انفجارهای نافرجام اخیر در هند، گرجستان و تایلند می دانند و آنرا تلاشی برای لطمه زدن به روابط ایران با این کشورها توصیف می کنند.

برخی ناظران می گویند که ایران، اسرائیل را مسئول ترور شماری از دانشمندان هسته ای خود می داند و قصد تلافی داشته است.

معاون نخست وزیر اسرائیل همچنین آنچه ایران، سوریه و حزب الله لبنان "جبهه مقاومت" می دانند را یک "اتحاد نامقدس" خواند.

'رفتار منطقی'

"ایران و حزب الله لبنان هر کاری که بتوانند انجام می دهند که حکومت بشار اسد سرنگون نشود"

دن مریدور

دن مریدور گفت: "سوریه به یک عامل ایران تبدیل شده، تنها کشور عرب است که برای ایران کار می کند... ایران و حزب الله لبنان هر کاری که بتوانند انجام می دهند که حکومت بشار اسد سرنگون نشود."

با وجود این اظهارات، این مقام اسرائیلی می گوید هنوز این احتمال وجود دارد که ایران در مورد مناقشه اتمی به طور "منطقی" عمل کند.

دن مریدور گفت: "حکومت ایران در گذشته و در مواردی تصمیمات منطقی اتخاذ کرده است، مانند تعلیق غنی سازی اورانیوم در سال ۲۰۰۳ میلادی. چرا این کار را کردند؟‌ چون که آمریکا بعد از حمله به عراق برای ایران خطرناک به نظر می آمد."

وی افزود: "ایران جنگ هشت ساله با عراق را متوقف کرد. چرا؟ برای این که متوجه شد در مسیر اشتباهی قرار دارد و هزینه بیش از اندازه سنگینی را می پردازد."

این اظهارات در حالی بیان شد که تام دانیلون، مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا، در تل آویو با ایهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل، درباره ایران و سوریه گفتگو می کرد.

معاون نخست وزیر اسرائیل گفتگوها با هیات آمریکایی را بسیار نزدیک و دوستانه توصیف کرد، هرچند رسانه های معتبر دو کشور گزارش داده اند که دولت باراک اوباما سخت در تلاش است که در مقطع فعلی از حمله غیرمنتظره اسرائیل به مراکز اتمی ایران جلوگیری کند.





:: برچسب‌ها: سیاه و سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 537
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: