رییس مجلس: پویایی اقتصادی مایه ایستادگی ملی است
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا، 'علی لاریجانی' عصر سه شنبه در نشست نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی با صنعتگران این استان افزود: هر چه بتوانیم روی توان ملی خود و تولیدات داخلی تمركز پیدا كنیم پایداری ما در مقابل غرب بیشتر خواهد شد.

وی ابراز داشت: در مجلس هشتم به كمیسیون ها همیشه توصیه داشته ایم كه از نهادهای مردمی و مدنی در امور خود استفاده كنند تا تصمیمات غنی شده بگیرند.

رییس مجلس گفت: در قانون برنامه پنجم توسعه برای دولت هم تالار گفت و گو را طراحی كرده ایم و در این تالار با حضور نمایندگان وزرای مربوط ، بانك مركزی و بخش خصوصی زمینه های تصمیم سازی دولت عقلایی تر خواهد شد.

وی با اشاره به تصویب قانون تسهیل فضای كسب و كار در مجلس شورای اسلامی افزود: باید در تصمیم سازی های كشور نهادهای تخصصی مردمی حضور موثر داشته باشند و بر این باوریم هرچه تصمیمات كلی كشور با كمك بخش های تخصصی انجام شود اعتبار آن تصمیمات بیشتر خواهد شد.

لاریجانی ادامه داد: روحیه مجلس هشتم این چنین بود و برای افزایش عقلانیت در تصمیمات كشور از این گونه حركت ها حمایت می كنیم.

وی با اشاره به وضعیت صنعت كشور افزود: در شرایط فعلی استراتژی معقول برای كشور از نظر اقتصادی با توجه به تحریم های غرب این است كه بر روی تولید داخلی تمركز كنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: این انتخابات زیر ذره بین است و در حال حاضر باید حیثیت ملی كشور را حفظ كنیم.

وی افزود :ملت ایران باید شخصیتی كه در 33 سال گذشته فراهم كرده است را در انتخابات مجلس نهم صیانت كنند تا دشمنان از ماجرای انتخابات سوء استفاده نكنند.

وی با انتقاد از برخی كشورهای منطقه خلیج فارس افزود: برخی از این كشورها با افزایش تولید نفت برای غربیها سوگلی بازی می كنند تا فشار به ایران افزایش یابد.

لاریجانی گفت: همین كشورها وقتی فضای صحبت باز می شود برای اسلام و فلسطین دردمندانه سخن می گویند اما با این گونه اقدامات نفتی خود چوب لای چرخ اتحاد مسلمانان می گذارند، البته ضرر اصلی این كار به خود این كشورهای مرتجع منطقه باز می گردد.

وی گفت: اینها نمی توانند جلوی موج بیداری منطقه ای را بگیرند و اگر عقل داشته باشند باید با موج مردمی همراهی كنند.

در نشست مشترك علی لاریجانی و حجت الاسلام والمسلمین علی بنایی دو نماینده مردم قم، صنعتگران استان برخی از مشكلات پیش روی خود را با آنان مطرح كردند.

7408 / 380/607





:: برچسب‌ها: فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 516
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: