روسیه به تلاش ها برای كمك به ساكنان شهر حمص سوریه ادامه می دهد
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا ، این اطلاعیه روز سه شنبه در پایگاه اینترنتی وزارت خارجه روسیه منتشر و در آن خاطرنشان شده است: طرف روسی تلاش های فشرده ای را برای تامین شرایط ارائه كمك های انسانی به ساكنان غیرنظامی برخی از مناطق شهر حمص به عمل می آورد.

در اطلاعیه آمده است: در مركز توجه این تلاش ها، تخلیه خبرنگاران فرانسوی و انگلیس و انتقال اجساد دو تن از خبرنگاران خارجی از این شهر قرار دارد و برای این منظور كاركنان سفارت روسیه در دمشق با دیپلمات های فرانسوی و مقام های سوری در تماس هستند.

وزارت امور خارجه روسیه در ادامه اطلاعیه خود اضافه كرده است كه دو خبرنگار انگلیسی و فرانسوی با كمك افراد مسلح و بدون اطلاع مقام های حكومت سوریه خاك این كشور را ترك كرده و به لبنان رفتند.

اطلاعیه می افزاید: شرایط موجود، درخواست از همه طرف های دارای نفوذ بر مخالفان حكومت سوریه به منظور اعمال فشار بر آنها به منظور توقف خشونت ها در شهر حمص را ضروری تر می كند تا اینكه ساكنان این شهر از وضعیت دشوار خارج شده و شرایط برای حل مسایل انسانی در آن فراهم شود.

وزارت امور خارجه روسیه در پایان اطلاعیه ابراز امیدواری كرده است كه مشاركت همه طرف های خارجی ذینفع در نیل به این اهداف با دولت سوریه و گروه های مسلح مخالف آن موثر واقع شود.

روسیه بر خلاف كشورهای غربی به سركردگی آمریكا كه برای مداخله در امور داخلی سوریه تلاش می كنند خواهان حل مسایل این كشور از طریق گفت و گوهای سیاسی میان طرف های مناقشه بدون اعمال فشار بر یكی از طرف ها از خارج می باشد.

اروپام/2242**518**2047**





:: برچسب‌ها: سگ , واشنگتن ,
:: بازدید از این مطلب : 450
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: