فارك در راه صلح!
نوشته شده توسط : brezzers

گروه مسلح كلمبیا معروف به فارك كه منابع مالی فعالیت خود را با گروگان‌گیری نیروهای دولتی و غیرنظامیان و درخواست پول در قبال آزادی آنها و همچنین قاچاق مواد مخدر تامین می‌كنند، روز گذشته تصمیم خود مبنی بر كنار گذاشتن گروگانگیری را كه از سال 1964 در جهت كسب درآمد و مبارزه با دولت وقت آغاز كرده بودند را اعلام كرد و همچنین وعده داد كه آخرین گروگان های خود را نیز آزاد كند.

به گزارش خبرگزاری رسمی اسپانیا 'افه'، گروه فارك در بیانیه روز یكشنبه خود اعلام كرد: گروگان‌گیری زنان، مردان و غیرنظامیان تنها به دلیل تامین مالی و تداوم نبرد گروه فارك با دولت كلمبیا بوده است، اما از حالا تمام این اقدامات را كنار خواهیم گذاشت.

این گروه هنوز اعلام نكرده است كه آزادی صدها غیرنظامی كه برای دریافت باج در زندان اردوگاه‌های این گروه نگهداری می‌شوند، صورت می‌گیرد یا خیر. این امكان نیز وجود دارد كه این گروه كه نیم قرن از عمر آن می‌گذرد، خواهان انجام مذاكرات صلح باشد.

با این وجود دولت كلمبیا اعلام كرده است تا آزادی آخرین گروگانی كه در اختیار فارك قرار دارد، هیچ مذاكره‌ای را با این گروه نخواهد داشت. 'خوان مانوئل سانتوس' رئیس‌جمهوری كلمبیا نیز با استقبال از این خبر، آن را نشانه‌ای در سوق یافتن گروه فارك به سمت صلح عنوان كرد و آن را گام مهمی در مسیری درست ارزیابی كرد، اما برای چشم پوشی از جنایات این گروه كافی ندانست.

وی همچنین هرگونه مذاكرات صلح با گروه فارك را رد كرده و گفته است این گروه باید تمامی زندانیان را آزاد كند و به آدم‌ربایی‌ها پایان دهد و در نهایت تمامی حملات علیه غیرنظامیان و اهداف نظامی را كنار بگذارد.

رئیس‌جمهوری كنونی كلمبیا، تاكنون اقدامات شدیدی را علیه این گروه شورشی انجام داده است كه می‌توان به كشته شدن آلفانسو كانو، رهبر سابق این گروه اشاره كرد كه سال گذشته رخ داد. همچنین در جریان اقدامات شدید دولت كلمبیا علیه این گروه، تعداد اعضای فارك به كمتر از هشت هزار تن كاهش یافت.

گروگانگیری و آدم ربایی یكی از منابع اقتصادی و كسب درآمد برای گروه فارك می باشد كه به عنوان قدیمی ترین گروه شورشی در این قاره یعنی از 1964 تاكنون، بیش از 2000 حادثه گروگانگیری مسلحانه را طرح ریزی كرده اند.

بر اساس گزارش های منتشر شده در رسانه های كلمبیا، در 10 ماه اول سال گذشته، حدود 49 نفر از نیروهای امنیتی و 20 نفر غیرنظامی توسط گروه فارك كشته و صدها نفر زخمی شده اند.

همچنین روزنامه خبری رسمی اسپانیا 'آ. ب .ث' با مخابره كردن تصمیم جدید گروه فارك مبنی بر كنار گذاشتن گروگان گیری و آزادكردن گروگان های خود به نقل از سازمان های غیردولتی نوشت: بیش از 400 نفر غیرنظامی توسط گروه فارك به گروگان گرفته شده اند.

براساس گزارش این روزنامه خبری، این غیرنظامیان كه در طول ده سال اخیر قربانی گروگان گیری شده اند طعمه اخاذی و تامین مالی این گروه بوده اند.

به نقل از 'آ.ب.ث' این گروه، شش مامور پلیس، چهار تن از اعضای ارتش و صدها تن از غیرنظامیان كلمبیا را به عنوان وسیله‌ای برای اخاذی به منظور تامین مالی گروه خود علیه دولت گروگان گرفته است.

گروه مسلح انقلابی كلمبیا منابع مالی فعالیت خود را با گروگان‌گیری نیروهای دولتی و غیرنظامیان و درخواست پول در قبال آزادی آنها و همچنین قاچاق مواد مخدر تامین می‌كنند.

**تاریخچه آغاز به كار 'فارك'

-------------------------------

'فارك' یكی از قدیمی ترین گروه های شورشی كلمبیا است كه با هدف ایجاد نظامی كمونیستی از طریق مبارزه مسلحانه در سال 1964 در كلمبیا شكل گرفت. فارك كه قدیمی ترین گروه در میان گروه های چپگرای كلمبیاست كه از 47 سال پیش با دولت كلمبیا مبارزه می كند. این گروه كه در 'بهترین سال های عملیات' شبه نظامی خود بیش از 17 هزار عضو داشت، برای تامین هزینه فعالیت های خود از ابتدای دهه ی 1990 به خرید و فروش كوكایین روی آورد. این گروه تاكنون ده‌ها تن از سیاستمداران، افسران پلیس و سربازان را به گروگان گرفته اند كه یكی از جنجالی ترین فعالیت های این گروه شورشی، گروگان گیری 'اینگرید بتانكورت' سیاستمدار كلمبیایی فرانسوی تبار بود كه در سال 2002 نامزد ریاست جمهوری كلمبیا بود. اینگرید بتانكورت در فوریه ی همین سال از سوی گروه 'فارك' ربوده شد و تا سال 2008، هنگامی كه از سوی ارتش كلمبیا همراه با 14 زندانی دیگر آزاد شد، در اردوگاه های این گروه بسر می برد.

به گفته تحلیلگران، مرگ كانو یكی از رهبران فارك ضربه ای دیگر به توان این گروه مسلح برای هماهنگی حملات به نیروهای امنیتی و دیگر اهداف آن است. هدف این گروه در ابتدا نبرد مسلحانه برای تاسیس یك نظام ماركسیستی در كلمبیا بود، اما در دهه 1990 تاكتیك خود را تغییر داد و برای تامین هزینه مبارزات خود به تجارت مواد مخدر روی آورد.

این گروه طی 10 سال اخیر در جریان عملیات نظامی ارتش كلمبیا متحمل ضربات سنگینی شده و تعداد زیادی از فرماندهان ارشد آن كشته و دستگیر شده اند و تعداد آنها از 17 هزار نفر به 8 هزار نفر كاهش یافته است.

پژوهش**ف.د**9123





:: برچسب‌ها: گربه , لندن , لا ,
:: بازدید از این مطلب : 703
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: