تهدید یك اتحادیه كارگری انگلیس مبنی بر برگزاری اعتصاب عمومی در ایام المپیك
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا، 'لن مك كلاسكی' رهبر اتحادیه صنفی 'یونایت' در مصاحبه با روزنامه گاردین لندن، گفته است كه این اقدام با هدف مقابله با سیاست های ریاضت اقتصادی دولتی و متوقف كردن روند كاهش بودجه خدمات عمومی و رفاهی انجام خواهد شد.

وی افزود: ما همچنین ممكن است در ایام برگزاری بازیهای المپیك خواستار نافرمانی مدنی شویم.

آقای 'مك كلاسكی' گفت: اتحادیه 'یونایت' اخیرا در این باره جلسه ای را برگزار كرد ولی هنوز تصمیم قطعی درباره برگزاری اعتصاب عمومی اتخاذ نشده است.

وی اظهارداشت: اگر به این نتیجه برسیم كه مسابقات المپیك فرصتی را برای انتقال پیام ما فراهم می كند، قطعا این موضوع را مورد توجه قرار خواهیم داد تا مردم بیشتری از خواسته های ما مطلع شوند.

در همین حال خانم 'سعیده وارسی' از رهبران حزب محافظه كار و وزیر مشاور در كابینه انگلیس از اظهارات رهبر اتحادیه 'یونایت' انتقاد كرد و گفت: چنین اظهاراتی به نمایش گذاشتن آشكار منافع شخصی و گروهی است.

وی افزود: بازیهای المپیك یك مناسبت بسیار مهم برای كل كشور است و چشم همه جهانیان در تابستان به این بازیها دوخته خواهد شد.

'این واقعا شرم آور است كه رهبر یك اتحادیه صنفی در چنین شرایطی خواستار اعتصاب و مختل كردن خدمات عمومی شود.'

این مقام حزب محافظه كار از رهبر حزب كارگر خواست تا در این موضوع مداخله كند و مانع از برگزاری احتمالی اعتصاب در ایام المپیك شود.

تمرین نظامی برای محافظت از المپیك

وزارت دفاع انگلیس نیز امروز در ادامه آماده سازی امكانات خود برای محافظت از بازیهای المپیك، یك تمرین نظامی را برگزار می كند.

به گزارش 'بی بی سی' در این تمرین انواع هواپیماهای شناسایی و تهاجمی و بالگردهای ارتش انگلیس شركت خواهند كرد تا امكانات و تانوایی های خود را برای مقابله با هرگونه تهدید هوایی علیه بازیهای المپیك آزمایش كنند.

پیشتر وزیر دفاع انگلیس اعلام كرده بود كه برای تامین امنیت المپیك از هواپیماهای جنگنده و موشك های زمین به هوا استفاده خواهد شد.

واحدهایی از نیروی دریایی و پلیس لندن نیز ماه گذشته یك تمرین هماهنگ را در رودخانه 'تیمز' لندن برگزار كردند تا برای مقابله با تهدیدات آبی و دریایی علیه بازیهای المپیك آماده شوند.

تمركز اصلی این تمرین نظامی – انتظامی بر مناطق شرقی لندن كه دهكده بازیهای المپیك در آنجا و در نزدیكی رودخانه 'تیمز' بنا شده است، بود و چندین فروند قایق تندرو، بالگرد و همچنین دهها نفر از نیروهای ویژه پلیس و تفنگداران دریایی انگلیس شركت داشتند.

به گفته معاون پلیس لندن، هدف از این تمرین ها ایجاد هماهنگی میان نیروهای مختلف شركت كننده در امور امنیتی بازیهای المپیك لندن بود.

حدود 12 هزار و 500 نیروی پلیس و 13 هزار و 500 نیروی ویژه ارتش انگلیس به طور مستقیم در تامین امنیت المپیك لندن شركت خواهند داشت.

بازیهای المپیك 2012 لندن از تاریخ 27 ژوییه تا 12 اوت (5 تا 21 مرداد 1391) در لندن برگزار می شود. لندن تنها شهر جهان است كه تاكنون سه بار میزبان بازیهای المپیك شده است. پیشتر بازیهای المپیك 1908 و 1948 در پایتخت انگلیس برگزار شده بود.

اروپام**345





:: برچسب‌ها: آسمان ,
:: بازدید از این مطلب : 566
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: