جریانی آمریكایی در آل سعود برای ایجاد فتنه در جهان اسلام تلاش می‌كند
نوشته شده توسط : brezzers

'كامل الرفاعی' نماینده مناطق 'بعلبك - هرمل' در شرق لبنان در مجلس این كشور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به سخنان اخیر 'طلال بن عبدالعزیز' پیرامون وضعیت داخلی خاندان آل سعود گفت: این سخنان نشان می دهد كه كشمكشهای داخلی در این خاندان به اوج خود رسیده است.

وی افزود: كشمكش های داخلی میان افراد و جناح های مختلف آل سعود كه برخی گرایش ملی گرایی داشته و برخی با طرح های آمریكایی - صهیونیستی هم سو هستند، عملا شروع شده و نمود خارجی پیدا كرده است .

الرفاعی در ادامه با اشاره به موضع گیری‌های ملی و عربی طلال بن عبد العزیز تصریح كرد: آنچه وی را از افراد دیگر آل سعود متمایز می كند، روحیه ملی گرایی و عربی گرایی او است.

این نماینده مجلس به وجود خط مشی آمریكایی در داخل خاندان آل سعود و تلاش آنها برای فتنه در منطقه اشاره كرد و گفت : بدون شك گسترش آشوب و نابسامانی در برخی كشورهای منطقه، پیامدهای ناگواری برای آل سعود در پی خواهد داشت .

وی افزود: با توجه به رویدادهای افغانستان در سال 2003 میلادی و نقش القاعده در وقوع عملیات تروریستی در این كشور، وجدان عربی نسبت به عملكرد افراد خاندان آل سعود كه با دستگاهها و سازمان های جاسوسی آمریكا و صهیونیسم در ارتباط هستند را بیدار كرده است.

عضو فراكسیون وفاداری به مقاومت همچنین با اشاره به نقش قطر در منطقه تأكید كرد: این خاندان دست نشانده آمریكا است و از دستورات آنها پیروی می كند و رأی سیاسی مستقلی ندارند.

وی با اشاره به نقش قطر و عربستان در اجرای طرح های آمریكا در منطقه گفت: رهبران این دو كشوربا آمریكا و اسراییل همپیمان هستند و اختلاف اصلی آنها بدون شك در رابطه با تأمین منافع ملت های منطقه در راستای رویارویی با دشمنان اسلام نیست.

این نماینده مجلس با اشاره به سخنان اخیر طلال بن عبد العزیز در مورد تلاش قطر برای تجزیه خاك عربستان تصریح كرد: این سخنان بازتاب زیادی در خاندان آل سعود داشته و دخالت آمریكا را به صورت آشكارتر در امور داخلی عربستان و سیطره آنها بر منافع نفتی این كشور به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به موضع قطر و عربستان نسبت به ایران ادامه داد: موضع این كشورها نسبت به جمهوری اسلامی كه همواره در دفاع از قضایای عربی و اسلامی به ویژه قضیه فلسطین می باشد ، ناشی از جاه طلبی و وابستگی آنها است.

كامل الرفاعی با اشاره به موضع اخیر عربستان مبنی بر جبران كاهش صادرات نفت ایران به كشورهای اروپایی گفت: اتخاذ این موضع خود نشان دهنده میزان وابستگی و جاه طلبی ریاض است.

خاورم*2023**1030**1651





:: برچسب‌ها: سنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 476
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: