آیت‌الله خامنه‌ای: حساسیت این انتخابات از دفعات پیش بیشتر است
نوشته شده توسط : brezzers

آیت الله خامنه ای: شاید شش ماه یا بیشتر است که دارند علیه انتخابات روز جمعه تبلیغات می کنند

دو روز مانده به برگزاری نهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران، آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران در سخنرانی خود حساسیت این دوره از انتخابات را از دفعات پیش بیشتر دانست.

آیت الله خامنه ای دلیل این حساسیت را در این دانست که "تیرهاى موجود در ترکش استکبار علیه مردم تمام شده. هرچه می توانستند، ضربه زدند؛ هرچه داشتند و به عقلشان رسیده، فعالیت کردند."

او در سخنرانی خود حضور مردم در این انتخابات را در درجه اول اهمیت برشمارد و گفت: "آنچه مهم است، این است که مردم حضور پیدا کنند؛ البته این هم مهم است که به نامزدهاى صالح رأى بدهند."

او افزود: "هرچه حضور مردم بیشتر باشد، پشتوانه‌ مجلس شوراى اسلامى قوى‌تر باشد، مجلس محکم‌ترى، تواناترى، شجاع‌ترى تشکیل خواهد شد."

آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود گفت: "شاید شش ماه یا بیشتر است که دارند علیه انتخابات روز جمعه تبلیغات می کنند - انواع و اقسام تبلیغات - براى اینکه مردم را دلسرد کنند، براى اینکه پاى صندوقها خلوت باشد."

انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی در روز جمعه ۱۲ اسفندماه برگزار می شود که اغلب منتقدان حکومت از جمله افراد و احزاب نزدیک به اصلاح طلبان مشارکت در این انتخابات را تحریم کرده اند.

به گفته این منتقدان یکی از دلایل تحریم این انتخابات، نبود شرایط لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم است.

آیت الله خامنه ای با اشاره به تحریم انتخابات در سخنرانی خود گفت: "صدها و هزارها و - اگر این رسانه‌هاى تازه پدید آمده‌ اینترنتى را هم محاسبه کنیم، سر به میلیونها میزند - میلیونها رسانه را به کار انداختند، براى اینکه مردم را دلسرد کنند. گاهى گفتند مردم شرکت نمی کنند، گاهى گفتند تحریم می کنند، گاهى گفتند تقلب می شود، گاهى گفتند چه و چه؛ براى اینکه مردم پاى صندوق رأى نیایند، دلسرد بشوند. آنى که من احساس می کنم و از لطف الهى احتمال قوى می دهم که اینجور بشود، این است که ملت ایران در روز جمعه‌اى که مى‌آید، یک سیلى سخت‌تر به چهره‌ استکبار خواهد زد."

"آنى که من احساس می کنم و از لطف الهى احتمال قوى می دهم که اینجور بشود، این است که ملت ایران در روز جمعه‌اى که مى‌آید، یک سیلى سخت‌تر به چهره‌ استکبار خواهد زد"

آیت الله علی خامنه ای

آیت الله علی خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود که متن کامل آن در وبسایت رسمی اش منتشر شده، با اشاره به تحریم های بین المللی علیه ایران گفت: "اگر آمریکا و غرب و صهیونیسم و سرمایه‌داران و مفتخوران یهودىِ وابسته به سازمان صهیونیسم بتوانند ملت ایران را قانع کنند، به زانو در بیاورند، به عقب‌نشینى وادار کنند، میتوانند به دنیا بگویند: ببینید، اینها را که ملت پیشرو بودند، ما سر جاى خودشان نشاندیم. هدف این است. همه‌ تلاشها براى این است. یک روز این را نمی گفتند، کتمان می کردند."

او در ادامه گفت: "امروز صریحاً و علناً می گویند ما می خواهیم تحریم کنیم - تحریم نفت، تحریم بانک مرکزى، تحریم چه، تحریم چه، تحریم چه - به وسیله‌ى شوراى امنیت سازمان ملل قطعنامه صادر کنیم، پشت سرش قطعنامه‌ى دیگر، پشت سرش قطعنامه‌ دیگر. که چه اتفاقى بیفتد؟ براى اینکه ملت ایران خسته بشود. عجیب است؛ هرچه گذشته، ملت ایران شادابتر، زنده‌تر، بااستقامت‌تر و مصمم‌تر شده است."

آیت الله خامنه ای حدود ماه پیش در سخنرانی دیگری گفته بود: "با تجربه ای که از رفتار مردم و اعتمادی که به لطف الهی دارم، پیش بینی می کنم به فضل الهی حضور مردم در این انتخابات یک حضور دشمن شکن خواهد بود."

بسیاری از مقام های حکومتی از جمله وزیر اطلاعات ایران بارها حساسیت این انتخابات را برشمرده اند و گفته اند که "دشمنان" جمهوری اسلامی قصد دارند با سو استفاده از این فرصت به نظام و رهبری جمهوری اسلامی ضربه بزنند.

این نخستین انتخاباتی است که پس از انتخابات جنجال برانگیز دهمین دوره ریاست جمهوری در ایران برگزار می شود. در آن انتخابات که بیش از دو سال و نیم از برگزاری آن می گذرد، نیروهای مخالف دولت به رهبری میر حسین موسوی و مهدی کروبی، نامزدهای ریاست جمهوری نتیجه انتخابات را دستکاری شده خواندند. حکومت ایران همواره این ادعا را رد کرده اند و آن را "فتنه گری" خوانده اند.





:: برچسب‌ها: سیاتل , خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 512
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: