چرایی افزایش تحركات افراد مسلح در مناطق شمالی سوریه
نوشته شده توسط : brezzers

در همین ارتباط برخی اخبار حاكی از آن است كه افراد مسلح در منطقه مرزی ' اعزاز ' در نزدیك مرز سوریه با تركیه اقدامات خود را گسترش داده و كنترل برخی از مناطق را در دست گرفته اند.

در برخی مناطق اطراف حلب و استان ادلب نیز این روزها افراد مسلح با برخی تحركات در صدد همراه كردن مردم این مناطق با خود هستند و اخباری نیز در این خصوص برای اعلام جهاد در مناطق مزبور از سوی برخی طرف ها منتشر شده است.

پایگاه ' عربی پرس' در این ارتباط روز چهارشنبه اعلام كرد كه افراد مسلح در روزهای اخیر در همین راستا اقدام به تشكیل گردان هایی ویژه با نام 'حمد' (نام امیر و نخست وزیر قطر) در مناطق شمال غرب سوریه و به خصوص منطقه معره النعمان در استان ادلب كرده اند.

این پایگاه علت چنین نامگذاری را زمینه سازی برای دریافت كمك های قطر ذكر كرد.

برخی منابع نیز این روزها در این ارتباط از اقدامات دوحه و ریاض برای تسلیح مخالفان و افراد مسلح در سوریه خبر می دهند.

'جهاد مقدسی' سخنگوی وزارت خارجه و مهاجرین سوریه هم امروز در همین ارتباط درخواست عربستان و قطر برای مسلح كردن مخالفان دولت سوریه را محكوم كرد.

وی با تاكید بر این كه چنین درخواست هایی اقدامی خصمانه علیه سوریه است، تصریح كرد: هر كس چنین درخواستی را طرح و یا اقدامی در این ارتباط انجام دهد ، مسوول ریختن خون سوری ها و عواقب چنین كاری خواهد بود.

مقدسی تاكید كرد: 'ما قطر، عربستان و برخی كشورها را به تلاش برای دوراندیشی و هدایت مخالفان سوریه به سمت گفت و گو ملی و نه مسلح كردن آنان برای اقدام علیه مردم فرا می خوانیم.'

در همین حال رییس اداره سیاسی و روابط بین المللی در سازمان جهانی مهاجران عرب هم با تاكید بر این كه آرامشی كه مناطق مرزی سوریه و تركیه در حال حاضر شاهد آن است چیزی جز آرامش قبل از توفان نیست ، گفت : ارتش سوریه در آستانه انجام یك عملیات نظامی مهم در منطقه شمالی این كشور است.

'محمد ضرار جمو' در اظهاراتی كه شب گذشته از شبكه المنار چخش و امروز در پایگاه اینترنتی 'تحت المجهر' منتشر شد ، خاطر نشان كرد كه این عملیات از ادلب در شمال غرب سوریه آغاز و تا مرز تركیه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به این كه این عملیات تا 10 روز آینده آغاز خواهد شد، خاطر نشان كرد سوری ها درك كرده اند كه اهداف بدخواهان این كشور مشغول كردن ارتش سوریه در جبهه های دیگر است تا از سوی شمال به این كشور حمله شود.

این مقام عرب خاطر نشان كرد طرح حمله به سوریه قرار است به دنبال آن اجرا شود كه افراد مسلح منطقه ادلب را در اختیار گرفته و به عنوان منطقه تحت كنترل افراد مسلح نامیده شود.

جمو گفت كه به همین خاطر اكنون ارتش سوریه در مناطق مختلف مرزی حالت آماده باش اعلام كرده است.

در همین حال در روزهای اخیر با توجه به برخی تحركات افراد مسلح در مناطق شمالی سوریه و افزایش فعالیت های برخی طرف های حامی عربی - غربی آنها مانند برگزاری نشست دوستان سوریه در تونس و شكست این نشست اختلافاتی نیز بین آنان ایجاد شده است .

رییس اداره سیاسی و روابط بین المللی در سازمان جهانی مهاجران عرب نیز در این ارتباط با اشاره به این كه در كنار این تحركات در مقطع كنونی در سوریه حضور برخی نیروهای فرانسوی در سوریه و دستگیری آنان اكنون برای برخی سوال برانگیز شده است، گفت در این خصوص مشاجراتی نیز بین ' سعود الفیصل ' وزیر خارجه عربستان و 'آلن ژوپه' همتای فرانسوی وی در گرفته است.

به گفته این مقام عرب، 'وزیر خارجه فرانسه در پی درخواست فیصل از وی برای به رسمیت شناختن شورای ملی سوریه كه در تركیه مستقر می باشد، این سوال را از وی می پرسد كه در چنین صورتی چه كسی نظامیان ما را در سوریه به ما بازمی گرداند.'

وزیر خارجه فرانسه گفته است كه 'ما نمی توانیم در مقطع كنونی این شورا را به رسمیت بشناسیم چرا كه در چنین صورتی بازگرداندن نظامیان ما از سوریه با مشكل مواجه خواهد شد.'

در این ارتباط برخی منابع از دستگیری 18 نظامی فرانسوی در روزهای اخیر در مناطق مختلف سوریه از سوی ارتش این كشور خبر می دهند.

برخی منابع نیز به شبكه المنار اعلام كردند كه ارتش سوریه در روزهای اخیر به دنبال عملیات خود دستاوردهای مهمی داشته است كه در آینده نزدیك به عنوان اخبار جالب و شگفت انگیز از شبكه تلویزیونی سوریه پخش خواهد شد.

خاورم**ا.ا**1436**1423





:: برچسب‌ها: غذا ,
:: بازدید از این مطلب : 513
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: