هدف غرب از اقدامات علیه ایران و سوریه ناامن سازی منطقه است
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا،ایواشف روز چهارشنبه در مصاحبه با رادیو دولتی 'صدای روسیه' افزود: علیه ایران و سوریه عملیات ژئوپلیتیكی اجرا می كنند.

وی با اشاره به اقدامات مسلحانه گروه های مسلح در سوریه خاطرنشان كرد: این جنگ تركیبی از شیوه های جنگ سرد با اقدامات جنگی مدرن است كه با حمایت مالی و تسلیحاتی غرب و كشورهای عربی انجام می شود.

كارشناس امور ژئوپلیتیك روسیه گفت: در سوریه عملیات ژئوپلیتیكی برای نابودی حكومتی جریان دارد كه عامل برقراری ثبات در منطقه است و این اقدامات برای ایجاد محدوده ناآرامی و هرج و مرج انجام می گیرد.

ژنرال ایواشف اوضاع سوریه را خطرناك دانست و با اشاره به تلاش غرب برای روی كار آوردن گروه های سلفی در این كشور گفت:این گروه های افراطی در صورت به قدرت رسیدن به فكر پیشرفت كشور و رفاه مردم نخواهند بود بلكه به عنوان عاملی برای ایجاد هرج و مرج در منطقه رفتار خواهند كرد.

وی افزود: چنین هدفی در باره سوریه دنبال می شود.

رییس آكادمی مطالعات ژئوپلیتیكی روسیه در توصیف حكومت سوریه گفت: این حكومت 42 سال ثبات را در منطقه تامین كرده و به هیچ كشوری تاكنون حمله نكرده است.

وی افزود:نظام سیاسی حاكم برسوریه مترقی است و در این كشور پیروان ادیان و مذاهب مختلف در صلح و آرامش با یكدیگر بسر می برند.

ایواشف با اشاره به دیدار اخیر خود با 'بشار اسد' رییس جمهوری سوریه گفت: در این دیدار مراحل مختلف عملیات علیه این كشور را برایش تشریح كردم.

وی با بیان اینكه روسیه از امكانات فراوانی برای تاثیر سیاسی بر وضعیت سوریه برخوردار است،گفت: مسكو قطعنامه علیه سوریه را در شورای امنیت وتو كرد اما در حال حاضر به موفقیت ها در این زمینه به اتفاق چین ادامه نمی دهد.

ایواشف افزود:روسیه حق دارد به عنوان عضو دائمی شورای امنیت مساله مداخله در امور داخلی سوریه را مطرح كند و می تواند در این رابطه خواستار برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت شود تا در آن مداخله برخی كشورهای عربی و غربی در امور سوریه و ارسال سلاح به گروه های مخالف حكومت این كشور مورد بررسی قرار گیرند.

ژنرال روس در پایان مصاحبه از ادامه همكاری های فنی-نظامی روسیه و سوریه و ارسال تسلیحات به این كشور حمایت و تداوم آن را مورد تاكید قرار داد.

اروپام/2242**518





:: برچسب‌ها: پارک , سگ , بچه ها ,
:: بازدید از این مطلب : 521
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: