فشار آمریكا بر ایران با هدف سلب ثبات و آرامش خاور میانه صورت می گیرد
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا از مالزی، بلو روز پنجشنبه در مقاله ای كه پایگاه خبری 'جنبش عدالت جهانی مالزی'، آن را منتشر كرده، نوشته است كه هرگونه اقدام علیه ایران كل خاور میانه و سپس روسیه و چین با بحران و چالش مواجه خواهد كرد.

این تحلیلگر آمریكایی با تاكید بر اینكه بازی قدرت ها در منطقه خلیج فارس خطر رویارویی دیگری را به شدت افزایش داده است، نوشت: استقرار ناوهای جنگی آمریكایی و انگلیسی در منطقه در كنار زرادخانه هسته ای اسراییل خطر بروز ناآرامی در منطقه خاورمیانه را افزایش داده است.

وی افزود: آمریكا به بهانه تامین امنیت جریان صادرات نفت، خلیج فارس را به پایگاهی نظامی از ناوهای جنگی تبدیل كرده اما واضح است كه پر كردن خلیج فارس از ناوهای جنگی به روابط تجاری صلح آمیز ضربه می زند.

جودی بلو ادامه داد: 'در حالی كه رسانه ها چشم و گوش ما را از خطر ایران پر كرده اند، اوضاع در سوریه نیز با دخالت كشورهای خارجی به هم ریخته است. رسانه های بین المللی نیز اوضاع سوریه را وخیم گزارش می كنند و از درگیری بین ارتش سوریه با مخالفان خبر می دهند اما همواره از ذكر یك موضوع اساسی طفره می روند.

' در واقع این نیروهای مخالف مسلح هستند كه امنیت و آرامش را در سوریه بر هم زده اند. عربستان سعودی، قطر و تركیه در یك برنامه هماهنگ با سیاست های اسراییل این مخالفان را حمایت تسلیحاتی می كنند.'

این تحلیلگر آمریكایی تصریح كرد: ' جنگ افروزی های مخالفان دولت سوریه در شهر حمص، به كشورهای امپریالیستی بهانه داده است تا دولت سوریه را تحت فشار هرچه بیشتر قرار دهند. در حالی كه مشروعیت و اقتدار دولت جایگزینی كه جانشینی اسد را بر عهده بگیرد، بشدت مورد تردید است.

' در صورت سقوط اسد سناریوهای بسیار خطرناكی از جنگ داخلی گرفته تا تجزیه در پیش روی سوریه قرار خواهد گرفت. سناریوهایی كه بشدت تامین كننده اهداف و منافع اسراییل در تضعیف مهمترین محور دشمنانش است.'

وی در مقاله خود افزود: اساسا دولت های غربی برغم مواضع ظاهری خود با هرگونه دیپلماسی برای حل مناقشات منطقه ای مخالفند و با حمایت از نیروهای منطقه ای خود تلاش می كنند تا هرج و مرج و آشوب همچنان در منطقه خاور میانه ادامه داشته باشد.

به گفته بلو، در حالی كه افكار عمومی آمریكا با كشته شدگان سوریه ابراز همدردی می كنند، از این واقعیت غافل هستند كه سیاست های دولتمردان ما در این كشور و در منطقه خلیج فارس به شعله ور شدن آتشی منجر می شود كه دامن ما آمریكایی ها را هم خواهد گرفت.

آساق**335**1479





:: برچسب‌ها: طبیعت , عکس ها , پاریس ,
:: بازدید از این مطلب : 478
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
NIZA در تاریخ : 1390/12/11/4 - - گفته است :
توجه توجه شما میتونید باعضوشدن دروبلاگ ما وارسال مطلب هر ماه برنده جایزه کارت شارژ5هزارتومانی ما شوید! برای اطلاع از شرایط به ای ادرس مراجعه کنید! http://WWW.NIZA.LOXBLOG.COM به سرزدنش می ارزه چون مفتیه اما ارزش داره


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: