چین بازار بزرگ مصرف برای تولیدكنندگان ایرانی است
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا، 'علیرضا كشاورز' در نشستی با فعالان اقتصادی كه روز پنج شنبه در محل اتاق بازرگانی قزوین برگزار شد، با تشریح دستاوردهای سفر هیات تجاری قزوین به چین اظهار داشت: سفر به این كشور با هدف افزایش صادرات غیرنفتی، تامین تكنولوژی مورد نیاز و ماشین آلات صنعتی و جلب سرمایه گذاری مشترك برای احداث نیروگاه، خط سوم مترو و پتروشیمی صورت گرفت و نتایج ارزشمندی در پی داشت.

وی افزود: كشور چین با داشتن بیش از یك میلیارد و 300 میلیون نفر جمعیت، با وجود اینكه صادركننده بزرگی بشمار می رود در زمره واردكنندگان و مصرف كنندگان بزرگ دنیا نیز قرار دارد كه با استفاده از این فرصت می توان میزان صادرات كالا از استان قزوین به این كشور را تا حد قابل توجهی افزایش داد.

كشاورز ادامه داد: در زمینه صادرات خشكبار و صنایع دستی، بازار بسیار مناسبی در شهرهای مختلف چین وجود دارد كه اعزام هیات ها می تواند در تغییر نگاه تجار و توسعه مبادلات با این كشور موثر باشد.

وی تصریح كرد: با سیاست های جدید دولت چین تراكمی از ثروت در این كشور ایجاد شده و بیش از 350 میلیون نفر از جمعیت چین ثروتمند با قدرت خرید بالا هستند كه می توانند كالای لوكس خریداری كنند و ما باید از این فرصت برای صادرات كالاهای ایرانی بیشترین بهره را ببریم.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن قزوین گفت: خوشبختانه با انعقاد چند قرار داد و امضای تفاهم نامه برای خرید لوله های گاز، صدور كشمش، پسته و خشكبار و انتقال تكنولوژی به توافق رسیدیم.

كشاورز افزود: در بخش توسعه شهری نیز بازدید شهرداران قزوین و الوند از مبلمان شهری و تاسیسات شهری مدرن ترین شهر جهان، دستاوردهای خوبی برای این مدیران در پی داشت.

وی اضافه كرد: بیش از 31 جلسه رسمی با حضور تجار و بازرگانان قزوین و شهرهای پكن و شانگهای تشكیل شد و گفت وگوی رو در روی فعالان اقتصادی بسیار پر بار و موفقیت آمیز بود.

كشاورز، از پیگیری موافقت های انجام شده برای اجرایی شدن امور هم خبر داد و گفت: تمامی موارد توافق شده به صورت مدون و اصولی پیگیری و اجرایی خواهد شد و بزودی زمینه میزبانی از هیات تجاری چین در استان را فراهم خواهیم كرد.

وی از فعالان اقتصادی و انجمن های صنفی استان قزوین خواست با هماهنگی و مشاركت یكدیگر نسبت به راه اندازی مركز صادراتی در شانگهای اقدام كنند.

7389/ 614/ 1644/506





:: برچسب‌ها: زمستان , انگور چینی , عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 536
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: