دوازدهم اسفند در آینه تاریخ معاصر
نوشته شده توسط : brezzers

12 اسفند 1379

روزنامه السفیر چاپ لبنان نوشت:' اسرائیل دهها ایرانی از جمله چهار دیپلمات ربوده شده آن كشور را در زندان‌های خود حبس كرده‌ است.'

12 اسفند 1371

انجمن دوستی ایران و آلمان پس از 13 سال وقفه بار دیگر فعالیت خود را در بن و برلین آغاز كرد.

12 اسفند 1357

آسوشیتدپرس خبر داد: ' اسرائیل به 400 سرباز ایرانی مستقر در جولان كه از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در قالب نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در خطوط تماس روسیه و اسرائیل مستقر بوده‌اند اخطار كرد از مرزهای اسرائیل فاصله بگیرند.'

12 اسفند 1349

وزارت امور خارجه اعلام كرد بانونیكسون همسر رئیس‌جمهور آمریكا به طور داوطلبانه ریاست كمیته جشنهای 2500 ساله شاهنشاهی ایران در آمریكا را بر عهده گرفت.

12 اسفند 1332

'راجرز استیونس' سفیر جدید انگلستان در تهران در مصاحبه‌ای مطبوعاتی گفت انگلستان و آمریكا در مورد نفت ایران اتفاق نظر كامل دارند.

12 اسفند 1331

دولت در پیامی از مردم خواست تا به اعتصابات خاتمه دهند. آیت الله كاشانی از روز 30 تیر از مردم خواسته بود با تعطیل عمومی به مخالفت با نخست وزیری قوام بپردازند و مردم اعتصابات گسترده ای در شهرهای مختلف كشور به این خواسته پاسخ مثبت دادند.

12 اسفند 1329

در اجتماع عظیمی كه از سوی جمعیت فدائیان اسلام در مسجد شاه وقت، بر پا شده بود، سخنرانان، ظلم شركت نفت ایران و انگلیس و عملكرد سپهبد رزم‌آرا نخست‌وزیر را به شدت مورد حمله قرار دادند و بر لزوم ملی شدن صنعت نفت تاكید كردند.

12 اسفند 1324

در شرایطی كه احمد قوام، قوام‌السلطنه، نخست‌وزیر در مسكو به سر می‌برد جمعی از نمایندگان مجلس شورای ملی ادامه حضور نظامیان شوروی در خاك ایران را مورد انتقاد قرار دادند.

12 اسفند 1299

دولت سید ضیاءالدین طباطبائی تنها به روزنامه دولت علیه ایران به مدیریت زین‌العابدین اجازه انتشار مجدد داد. پس‌ از كودتا در این سال ، جراید بر اساس ماده چهارم اعلامیه‌ رضا خان با عنوان 'حكم‌ می كنم'، بسته‌ شدند. با سرآمدن‌ حكومت‌ نود روزه‌ سیدضیاء، سایر جراید نیز بصورت محدود فعالیت‌ خود را از سرگرفتند.

12 اسفند 1299

روسیه در پی انعقاد پیمان دوستی ایران و شوروی ، قوای خود را از رشت و انزلی خارج كرد.

12 اسفند 1293

'ویلهلم واسموس' رییس كنسولگری آلمان در بوشهر و عد‌ه‌ای از همكاران وی توسط نظامیان انگلیسی در نزدیكی بهبهان بازداشت شدند، ولی او توانست بگریزد.

اطلاع **2002**1717





:: برچسب‌ها: سان , حیوانات ,
:: بازدید از این مطلب : 556
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 12 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: