دردسرهای یك آگهی تلویزیونی برای په په رینا
نوشته شده توسط : brezzers

زمان پخش این آگهی یكی از بداقبالی های لیورپول به حساب می آید كه به تازگی از جنجال اهانت نژادپرستانه ' لوییس سوارز' به ' پاتریس اورا' رهایی یافته است.

در آن زمان گروه های ضد نژادپرستی از موضع لیورپول در دفاع از سوارز انتقاد كردند ولی اكنون این باشگاه می گوید آگهی تلویزیون اسپانیا ربطی به آنها ندارد.

باشگاه شب گذشته مطلع شد كه ممكن است پخش آگهی رینا آنها را وادار به یك عذرخواهی دیگر كند چراكه مفهوم این آگهی بیش از مخاطبان اسپانیایی، برای بینندگان انگلیسی زبان اهانت آمیز است.

رینا با شركت ' گروپاما' كه یك شركت بیمه چندملیتی است در ماه نوامبر قرارداد بست و علی القاعده فیلمبرداری آن باید پس از غائله سوارز انجام شده باشد.

پخش این آگهی در پی شكایت ' آپریشن بلك ووت' كه یك شركت انگلیسی است به دلیل پیشداوری های تبعیض آمیز جنسی و نژادی متوقف شد.

نام رینا در این آگهی به معنای 'ملكه ' است. در این فیلم گروهی مرد سیاه پوست كه لباس قبایل ابتدایی را پوشیده اند مقابل رییس قبیله صف می كشند و رییس كه همان رینا است؛ در صحنه ظاهر می شود.

برخی از تحلیلگران رسانه ای در انگلیس از حضور رینا در چنین آگهی انتقاد كرده و گفته اند این كار از او كه قریب ده سال است در انگلیس زندگی می كند, بعید به نظر می رسید.

شركت ' گروپاما' با لغو پخش آگهی موافقت كرده ولی گفته است در مفهوم این آگهی هیچ بار اهانت و نژادپرستانه ای وجود ندارد.

بحث نژادپرستی سرفصل بسیاری از خبرها و منازعات در فوتبال بریتانیا در این فصل بوده است كه آخرین آن محرومیت هشت هفته ای سوارز ، دست ندادن او با اورا و نیز محاكمه جان تری بوده است.

رینا در سال 2005 از ویارئال به لیورپول آمد.

در سال 2007 قانونی در اسپانیا در مورد نژادپرستی و ورزش به تصویب رسید. تاكنون بسیاری از باشگاه ها به دلیل شعارهای نژادپرستانه هوادارانشان جریمه شده اند.

1553





:: برچسب‌ها: ایتالیا , تورنتو ,
:: بازدید از این مطلب : 448
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: