سفیر ایران در سازمان ملل: حضور قدرتمند زنان در عرصه های مختلف لازمه پیشرفت جوامع است
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش روز شنبه ایرنا، اسحاق آل حبیب در پنجاه و ششمین اجلاس كمیسیون مقام زن سازمان ملل، دیدگاه های ایران را در مورد نقش و وضعیت زنان در جامعه بین المللی تشریح كرد.

وی در پی اقدام غیردیپلماتیك آمریكا كه بر خلاف مقررات سازمان ملل از صدور روادید برای مریم مجتهد زاده مشاور رییس جمهوری و رییس مركز زنان وامور خانواده برای شركت در این نشست خودداری نمود، به نیابت از ایشان سخنرانی كرد.

اسحاق آل حبیب گفت: آموزه های مكتب اسلام ناب، افق جدیدی را در مقابل زنان و حقوق آنان مبتنی بر احترام به جایگاه، مقام و مسائل متعدد انسانی، خانواده و موضوع اجتماعی این قشر گشوده كه براساس برابری، عدالت در خلقت، حقوق بشر و فعالیت های اجتماعی ساز و كار یافته است.

وی افزود: این دیدگاه ها باتوجه به توانمندی های زنان ارائه شده و می تواند راهنمای مناسبی برای رشد آنان در جامعه باشد.

سفیر ایران افزود: اجلاس كمیسیون مقام زن فرصت مناسبی برای نمایندگان كشورها جهت تمركز بر روی موضوعات مرتبط می باشد تا بتوانند پیشینه و كمبودهای این حوزه در سطوح ملی و جهانی را بررسی كنند و گام های ضروری برای پیشبرد مقام و جایگاه زن بردارند.

وی گفت: بر این باوریم كه خانواده یك واحد اساسی در جامعه انسانی است و رویكردهای خانواده محور باید به عنوان یك نیروی محركه و عنصر اساسی برای رسیدن به پیشرفت، عدالت و معنویت تلقی شود.

'معتقدیم قیام های مردم در كشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا جنبشی گسترده بر اساس بیداری اسلامی است كه مشاركت وسیع زنان در آن ها بسیار برجسته می باشد'.

'مردم كشورهای شاهد بیداری اسلامی بویژه زنان، آینده درخشانی برای كشورشان و احیای جایگاه انسانی برپایه مذهب، منطق و مبانی اخلاقی را می خواهند، زیرا این خواسته ها، سال ها توسط رژیم های خودكامه و مستبد و دخالت های خارجی لگد مال شده بود و از این رو، هر تلاشی برای نادیده گرفتن این بیداری و حركت علیه آن، محكوم به شكست خواهد بود'.

سفیر و معاون نمایندگی ایران همچنین با تاكید بر لزوم توجه به وضعیت بحرانی زنان و كودكان در سرزمین های اشغالی فلسطین و اعمال خشونت بی رحمانه توسط رژیم صهیونیستی، گفت: در شرایط كنونی بدون تردید شاهد یكی از بدترین فجایع در تاریخ معاصر هستیم

وی افزود: ادامه فجایع انسانی در نوار غزه، نقض گسترده قوانین بشردوستانه بین المللی، مطرح كننده این درخواست از كمیسیون مقام زن است كه باید به ریشه های اصلی این موضوع یعنی تداوم اشغال سرزمین فلسطینیان، در چارچوب یك دستور كار و گزارش توجه شود.

اسحاق آل حبیب افزود: ایران همچنین به موضوع زنان و ارتقای وضعیت آنان در چارچوب سازمان همكاری اسلامی، توجه ویژه ای دارد و به همین دلیل درچارچوب پیگیری بیانیه تهران مصوب كنفرانس وزرای امور زنان این سازمان در دسامبر سال 2010، تهران میزبان كنفرانس «زنان برجسته ادیان الهی» بود كه در آن وزرا و مقامات بلندپایه كشورهای عضو سازمان كنفرانس اسلامی حضور داشتند.

وی در سخنرانی خود همچنین به موارد متعددی از پیشرفت های زنان ایرانی در عرصه های مختلف اجتماعی و فرهنگی اشاره كرد.

اروپام 1908**1516





:: برچسب‌ها: عکس , شیکاگو ,
:: بازدید از این مطلب : 448
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: